تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814262043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عرضه مواد پتروشیمی با نرخ آزاد در شرایط تورمی مناسب نیست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کارشناس بازار سرمایه:
عرضه مواد پتروشیمی با نرخ آزاد در شرایط تورمی مناسب نیست
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: سلامت عملکرد بورس کالا در عرضه مواد پتروشیمی منجر به حذف دلال و دلال‌بازی خواهد شد.


هاشم باروتی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص چگونگی تعیین نرخ مواد پتروشیمی در بورس کالا بیان کرد: حوزه‌ تصمیم‌گیری و سیاست تعیین نرخ و شفافیت قیمت‌ها عملا به دست بورس کالا نبوده و وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین‌کننده‌ بوده و بورس کالا ملزم به اجرای دستورات است.

وی گفت: با افزایش نرخ  پایه‌ مواد پلیمری، رکود در تولید تشدید یافته و شرکت‌های تولیدکننده دست از تولید برداشته و شرایط به سمت رکود خواهد رفت.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص شرایط تولیدکنندگان برای دریافت تسهیلات بانکی اظهار داشت: تولیدکنندگان نمی‌توانند به‌راحتی تسهیلات مالی دریافت کنند و با مشکلات عدیده‌ای از جمله، بالا بودن نرخ تسهیلات 30 تا 35 درصدی روبه‌رو هستند و این امر موجب کمبود نقدینگی در بخش تولید شده و در نتیجه رکود را تشدید خواهد کرد.

باروتی در ادامه گفت: با وجود شرایط تورمی حاکم بر جامعه، سیاست عرضه‌ مواد پتروشیمی با نرخ آزاد درست نبوده و باعث بدتر شدن شرایط تولیدکنندگان خواهد شد.

وی در خصوص سلامت عملکرد بازار بیان کرد: بحث سلامت بازار زمانی مطرح خواهد شد که عرضه مواد پتروشیمی در بورس کالا صورت گیرد و این امر منجر به حذف دلالی می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: اگر دولت بتواند مواد پتروشیمی را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد، بخش تولید از رکود خارج شده و شرایط آن رو به بهبودی می‌رود.

وی افزود: اگر دولت بتواند مواد پتروشیمی را برای تولیدکنندگان تامین کند ممکن است در ابتدا برای عرضه‌کنندگان صرفه اقتصادی نداشته باشد ولی در بلند مدت موجب افزایش تولید و در نتیجه از بین رفتن رکود در این بخش می‌شود.

باروتی در پایان گفت: دولت باید با توجه به نقدینگی موجود در جامعه سیاست‌هایی را اعمال نماید تا در شرایط عرضه این بخش دچار ضرر نشود.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن