تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804814050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند درصد پیش‌بینی‌های فصلی هواشناسی صحت دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: چند درصد پیش‌بینی‌های فصلی هواشناسی صحت دارد؟
مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های فصلی 60 درصد صحت دارد، گفت: خراسان رضوی تنها مرکز در کشور است که وظیفه پیش‌بینی فصلی هوا را بر عهده دارد.
آفتاب: مجید حبیبی نوخندان ظهر امروز در کارگروه توسعه بخش کشاورزی کاشمر با بیان اینکه تمام دغدغه ما رساندن اطلاعات صحیح و به موقع به کشاورزان است، افزود: به دلیل فشارهایی که به جو وارد کرده‌ایم امروز شاهد تغییر در الگوهای آب و هوایی هستیم.


وی با اشاره به اینکه براساس پیش‌‎بینی‌های انجام شده در خرداد، تیر و مرداد تا 1.5 درصد افزایش دما در کشور و به خصوص سطح خراسان خواهیم داشت، اظهار کرد: میزان صحت پیش‌بینی‌های فصلی تا پایان امسال با بررسی مدل‌های جدید به 80 درصد می‌رسد.


وی با اعلام اینکه هم‌اکنون میزان صحت پیش‌بینی‌های فصلی 60 درصد است که این رقم تا پایان سال با بررسی مدل‌های جدید به 80 درصد می‌رسد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌های کوتاه مدت بیش از 90 درصد و در بلند مدت به 60 درصد در امسال افزایش یافته است.


مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه امیدواریم روزی برسد که پیش‌بینی‌های فصلی، سالیانه و حتی دهه‌ای به نتیجه برسد، افزود: با توجه به اینکه اقلیم در حال تغییر است باید تلاش کنیم خودمان را سازگار و منطبق با شرایط کنیم زیرا نمی‌توان جلوی طوفان و خشکسالی را گرفت.


وی با اشاره به اینکه بارش‌های ملایم به بارش‌های رگباری تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: این نوع بارش‌ها و افزایش دما خسارت‌های خود را در بخش‌های مختلف وارد می‌کند.


مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی در همین خصوص شبکه ایستگاه‌های متراکم را جزء ضروریات دانست و یادآور شد: سیاست سازمان هواشناسی رساندن خدمات مطلوب به بهره‌برداران در بخش‌های مختلف است و در این راه تنها دغدغه‌ای که داریم ارائه خدمات مطلوب برای رسیدن به نتیجه و دستاورد مطلوب است.


وی با بیان اینکه این نگرانی وجود دارد که براساس پیش‌بینی‌ها در فصول تیر، مرداد و شهریور شاهد بارش تابستانه هستیم، گفت: پیش‌بینی مرکز براساس مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد که بارش‌ها از فصل پائیز به اواخر فصل سرد شیب پیدا می‌کند و در این راستا سهم نیم درصدی خراسان رضوی در بارش‌های تابستانه به یک درصد افزایش می‌یابد.


حبیبی با تأکید بر اینکه گذر از پیش‌بینی کوتاه‌مدت و تقویت آن و حرکت به سمت پیش‌بینی‌های فصلی و سالانه از اهمیت بالایی برای کشاورزان برخوردار است، خاطرنشان کرد: مطمئنا کشاورزان علاقه‌مند هستند از وضعیت جوی، شرایط آب و هوایی، دما و بارش‌ها در سال زراعی آینده مطلع شوند و افقی را برای فعالیت خود ترسیم کنند.


به گزارش ایسنا، مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سیستم تگرگ‌زدایی در برخی از شهرستان‌های استان که به صورت NGO و زیر نظر یک شرکت اروپایی اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون سازمان هواشناسی این سیستم را به عنوان یک تکنولوژی که قرار باشد اجرایی شود مورد توجه قرار نداده است، اما هر تکنولوژی که بتواند به بخش کشاورزی کمک کند مورد تأیید سازمان قرار می‌گیرد.






تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن