تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820283978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كمبود آب يكي از بزرگترين چالش هاي دولت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ تير ۱۳۹۳ (۱۴:۴۹ب.ظ)
معاون اول رئيس جمهور: كمبود آب يكي از بزرگترين چالش هاي دولت است معاون اول رئيس جمهور در بازديد از پژوهشکده بيوتکنولوژي کشاورزي ايران با اعلام اينكه مهمترين چالش امروز حوزه كشاورزي مساله آب است خواستار تدوين راهكارهاي نوين و استفاده از سيستم هاي نوين در آبياري شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور پيش از ظهر امروز در حاشيه بازديد از پژوهشکده بيوتکنولوژي در نشست پيشکسوتان پژوهش حوزه کشاورزي کشور گفت: نقش کشاورزي را در اقصاد بسيار مهم و ارزشمند است و اين حوزه در حال حاضر و آينده به دليل اهميت امنيت غذايي بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد.
وي با بيان اينكه حوزه كشاورزي در كنار صنايع مهمترين بخش هاي اقتصادي كشور هستند ادامه داد: در حال حاصر حجم واردات در بخش کشاورزي بيش از صادرات است و با توجه به سياست هاي جمعيتي پيش رو بايد برنامه ريزي هاي مدوني در جهت تامين غذاي جمعيت کشور صورت گيرد.
جهانگيري بخش کشاورزي را يکي از نهادهاي فعال در امر اقتصاد مقاومتي دانست و اظهار داشت: يکي از برنامه هايي كه وزرات کشاورزي در پيش گرفته است توجه به مقوله تراز صادرات و واردات در اين بخش است که با وجود دشواري هاي فراوان مي توان اميدوار بود بزودي اين مهم تحقق يابد.
وي ادامه داد: اگر عدم تعادل و تراز صادراتي در اقتصاد بوجود آيد و اين امر تداوم يابد در آينده با مشکل جدي مواجه خواهيم بود چراكه نمي توان براحتي از نقش موثر حوزه كشاورزي در كشور براحتي عبور كرد.
وي افزود: يكي از مهمترين چالش هاي پيش رو در بخش کشاورزي به طور خاص مساله آب است و با توجه به اقليم کشور و کاهش ميزان بارندگي در مدت اخير، بسياري از دشت هاي کشور با بحران کم آبي و بسياري از تلاب ها دچار خشکي شده اند.
معاون اول رئيس جمهور ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر هم در بخش آب کشاورزي و هم در تامين آب شرب برخي از مناطق نيز دچار کمبود شده ايم و دولت اولويت خود را براي حل اين بحران در نظر گرفته است.
وي با بيان اينكه پيشنهادات برخي از كارشناسان براي تهيه آب مورد نياز بخش هاي مختلف در شمال كشور را جدي خواهيم گرفت تصريح كرد: اما در كنار اين پيشنهادات بايد بهره وري از آب افزايش يابد و اين مساله در حوزه هاي مختلف کشاورزي به سمت استفاده از سيستم هاي نوين آبياري پيش برود.

جهانگيري در ادامه يکي از اولويت هاي دولت را خروج از رکود عنوان كرد و اظهار داشت: در زمان آغاز به کار اين دولت رکود تورمي جدي دامن گير تيم اقتصادي كشور شده بود و بايد با يک برنامه ريزي کشور را به وضعيت ثبات مي رسانيدم که خوشبختانه مي توانيم امروز اعلام كنيم كه تورم نقطه به نقطه اي كه در سال گذشته در همين مدت 45 درصد بوده است را امسال به 14 و شش دهم درصد کاهش داده ايم.
معاون اول رئيس جمهور با اعلام اينكه مصمم هستيم منابع ارزي را براي کمک به بخش خصوصي به کار گيريم افزود: يكي از مهمترين برنامه هاي دولت پيگيري سياست هاي اقتصاد مقاومتي خواهد بود و دولت اهتمام لازم در اين امر را در پيش خواهد گرفت.
جهانگيري خاطرنشان کرد: با اصل اقتصاد مقاومتي مي توان به دو گونه تشريفاتي و تبليغاتي و يا با برنامه ريزي برخورد کرد و دولت با تاکيد بر اجراي سياست اقتصاد مقاومتي براي دستگاه هاي مختلف اهداف را تعيين کرده و در حال نگارش اقدامات و تامين منابع است به طوري که هر دستگاهي بداند در هر سال براي تحقق اقتصاد مقاومتي بايد چه برنامه هايي را به چه ميزان اعتبار اجرايي کند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن