تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819729314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهردار شیراز: اوراق مشارکت شهرداری برای ساخت پل و بزرگراه هزینه نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شهردار شیراز: اوراق مشارکت شهرداری برای ساخت پل و بزرگراه هزینه نشده است شیراز - ایرنا - شهردارشیراز گفت: درآمد حاصل از فروش اوراق مشارکت شهرداری شیراز برای اجرای پروژه های معین هزینه شده و برای ساخت پل و بزرگراه استفاده نشده است.


به گزارش ایرنا علیرضا پاک فطرت، سه شنبه درجریان بازدید از پروژه پارکینگ زیرسطحی خلدبرین افزود: درآمد و سود حاصل از فروش اوراق مشارکت منحصرا صرف ساخت پروژه هایی می شود که از ابتدا مورد تایید بانک مرکزی قرارگرفته و اوراق برای آن پروژه ها عرضه شده است.
اوادامه داد: بنابراین، درآمد حاصل از فروش اوراق مشارکت شهرداری درسال های 90، 91 و 92 صرف اجرا و ساخت پل، تقاطع غیر همسطح و بزرگراه نشده و نخواهد شد.
وی، یکی از اهداف مهم انتشار اوراق مشارکت را تامین منابع مالی برای اجرای پروژه های اقتصادی درنقاط کمتر برخوردارشهربرشمرد وافزود: درکشورهای پیشرفته و صنعتی تقریبا اکثر شهرداری های بزرگ و کلانشهرها از ابزارتامین مالی اوراق مشارکت برای توسعه متوازن شهری استفاده می کنند.
شهردارشیرازاضافه کرد:چند سالی است درایران برخی از شهرداری های بزرگ اقدام به عرضه اوراق مشارکت کرده اند که انتشار این اوراق صرفا با انگیزه سود بردن و منافع اقتصادی نیست بلکه هدف، ساخت شهر به صورت متوازن و اجرای پروژه هایی است که منافع تمام شهروندان را به صورت یکسان تامین کند.
اوادامه داد: برخی وظایف ازقبیل تامین پارکینگ طبقاتی ازجمله امورات ذاتی شهرداری هاست که با استفاده ازعوارض دریافتی ازشهروندان امکان اجرای آنها وجود ندارد و به همین دلیل باید از روش های نوین تامین مالی استفاده شود.
پاک فطرت اضافه کرد: فروش اوراق مشارکت روش متداول واثربخشی است که ازسوی شهرداری دنبال می شود و به وسیله آن وجوه خرد و کلان دردست مردم و اشخاص حقیقی و حقوقی جمع آوری و صرف کارهای مهم و بزرگ می شود.
وی گفت:شهرداری شیرازضمانت اوراق را برعهده دارد، همچنین عامل فروش و امین اوراق، کارگزار بانک عامل و سازمان حسابرسی کشوراست و شورای اسلامی شهر نیز بر نحوه ی هزینه کرد آن نظارت دارد.
شهردار شیراز، روش و نحوه فروش اوراق مشارکت شهرداری شیراز را خاص و منحصر به فرد دانست و ادامه داد: برای به فروش رساندن اوراق مشارکت، شهرداری شیراز از کنسرسیومی متشکل از سه شرکت تامین سرمایه برای تعهد پذیره نویسی و بازگردانی بهره گرفت.
پاک فطرت بیان کرد:این شهرداری توانست اوراق مشارکت خود را به صورت با نام و قابل معامله در فرا بورس با نرخ سود روز شمار 20 درصد سالانه به مدت چهارسال و بدون هیچ گونه جریمه ای ظرف سه سال گذشته با موفقیت به انجام برساند.ک/2
678 /679

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن