تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820083988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش رفتارهای پرخطر و ارتقای سلامت در کرمان آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

همایش رفتارهای پرخطر و ارتقای سلامت در کرمان آغاز شد کرمان - ایرنا - همایش رفتارهای پرخطر و ارتقای سلامت روز سه شنبه در محل دفتر آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی کرمان آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.


به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دبیر علمی همایش گفت: این همایش به دلیل درخواست برخی پزشکان در رابطه با برگزاری همایشی با موضوع رفتارهای پرخطر برگزار شده است.
محبت محسنی افزود: پس از هماهنگی با گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت دانشکده بهداشت، این همایش دو روزه با امتیاز بازآموزی ویژه پزشکان و پرستاران در حال برگزاری است.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دبیر دفتر آموزش مداوم بیان کرد: مصرف روانگردان ها و رفتارهای پرخطر میان جوانان و نوجوانان افزایش داشته است که می تواند باعث بروز بیماری های عفونی از جمله هپاتیت و ایدز شود.
وی گفت: براساس آمار رسمی در حال حاضر 27 هزار نفر مبتلا به اچ آی وی در کشور شناسایی شده اند.
محسنی ادامه داد: رفتارهای پرخطر مانند اعتیاد تزریقی و جنسی از عوامل بروز بیماری هپاتیت ب هستند.
وی بیان کرد: برای کنترل این بیماری ها باید آموزش و مداخلات همه جانبه به صورت علمی تعریف شود، بنابراین لازم است کسانی که در آموزش بهداشت و اطلاع رسانی کار می کنند دست به دست هم دهند تا از بروز این مشکلات در جامعه جلوگیری کنند.
وی نقش خانواده ها را در پیشگیری از بروز رفتارهای پرخطر مهم عنوان کرد و گفت: بسیاری از افراد بویژه جوانان به دلیل موقعیت سنی بیشتر دوست دارند چیزهای جدید را تجربه کنند یا رفتار خاصی را تقلید می کنند بدون اینکه بدانند عواقب این رفتار چیست و ممکن است چه مشکلاتی را ایجاد کند.
محسنی خاطرنشان کرد: بنابراین اطلاع رسانی و آموزش کمک کننده است و خانواده ها می توانند نقش مهمی در آگاهی بخشی جوانانشان نسبت به رفتارهای پرخطر داشته باشند.
وی گفت: هر کدام از شرکت کنندگان در این همایش سفیران آموزشی هستند علاوه بر اینکه آموزش های لازم را در رابطه با چگونگی مواجه با افرادی که رفتار پرخطر دارند، فرا می گیرند می توانند به جامعه نیز آموزش های لازم را ارایه دهند.
وی افزود: بزرگترین عاملی که منجر می شود رفتار پرخطر تجربه و انجام شود نا آگاهی مردم از این موضوعات است بنابراین انتظار داریم اطلاع رسانی ها در این رابطه افزایش پیدا کند تا از اشاعه رفتارهای پرخطر در جامعه جلوگیری شود.ک/1
7444/8154

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن