تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819416968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش پهنای باند از واجب‌ترین زیرساخت‌های یک کشور یا موضوعی فرعی؟!


واضح آرشیو وب فارسی:افتانا: یک کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است که به طور کلی دو موضوع شبکه ملی اطلاعات و پهنای باند اینترنت ایران در یک راستا هستند و منافاتی با یکدیگر ندارند و دیگری پهنای باند را زیرساختی و مهم تر دانسته است.




افزایش پهنای باند از واجب‌ترین زیرساخت‌های یک کشور یا موضوعی فرعی؟!


 


 

یک کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است که به طور کلی دو موضوع شبکه ملی اطلاعات و پهنای باند اینترنت ایران در یک راستا هستند و منافاتی با یکدیگر ندارند.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، سهیل مظلوم درباره این‌که موضوع پهنای باند اینترنت یک موضوع فرعی در این حوزه محسوب می‌شود، گفت: به‌طور عمومی موضوع شبکه ملی اطلاعات و پهنای باند اینترنت ایران در یک راستا هستند و مغایرتی با یکدیگر ندارند، به‌صورتی که با افزایش پهنای باند اینترنت ایران، سرعت و کیفیت اینترنت به صورت توام افزایش می‌یابد که این نوید‌بخش این مهم است که اینترنت داخلی ما توانایی پشتیبانی از شبکه ملی اطلاعات (اینترنت ملی) را دارد به همین جهت هر دو موضوع اینترنت ملی و پهنای باند اینترنت
مشکل اینجاست که ما به محتوای درونی اینترنت به عنوان یک تهدید نگاه می‌کنیم باید این دید را تغییر داد.


در یک راستا هستند.

وی در ادامه مهم‌ترین وظیفه‌ی وزیر ارتباطات را پس از کسب رای اعتماد مجلس، واگذاری تمام و کمال پهنای اینترنت ایران به شرکت‌های خصوصی دانست و گفت: کارشناسان متفاوتی طی مصاحبه‌ها و مقالاتی درخواست خود را مبنی بر واگذاری پهنای باند اینترنت از شرکت ارتباطات زیرساخت به شرکت‌های خصوصی به وزیر اعلام کردند و خواستار تامین امنیت فضای مجازی از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت شدند.

احسان شیردل عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز در رابطه با این که پهنای باند در فن‌آوری اصل به حساب می‌آید یا فرع گفت: پهنای باند از واجب‌ترین زیرساخت‌های یک کشور به حساب می‌آید به طوری که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. وی اظهار کرد: ارتباطات در دنیای امروزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این رابطه الگوی رفتاری خاصی وجود دارد هرچه جلوتر می‌رویم، پهنای باند به عنوان یک بحث زیرساختی پررنگ‌تر شده و اهمیت خود را نشان می‌دهد.

شیردل در رابطه با این که عده‌ای اعتقاد دارند پهنای باند یک موضوع فرعی است و باید به مسائل مهم همانند شبکه ملی اطلاعات پرداخته شود تصریح کرد: خود پهنای باند در شبکه ملی اطلاعات وجود دارد و اصولا ورود هر تکنولوژی در ابتدا نیاز به اشراف
ما تا زمانی که در این تکنولوژی اشراف پیدا نکرده ایم معنایی ندارد که به سراغ بومی سازی آن برویم.


کامل دارد و سپس به سراغ بومی کردن آن می‌روند. بنابراین ما تا زمانی که در این تکنولوژی اشراف پیدا نکرده ایم، معنایی ندارد که به سراغ بومی سازی آن برویم.

این عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در رابطه با این که فعالیت‌های وزیر ارتباطات در رابطه با پهنای باند صحیح بوده است گفت: من اعتقاد دارم فعالیت‌های وزیر در رابطه با توسعه پهنای باند درست بوده و باید ظرفیت‌ها را افزایش داد. وی در رابطه با شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد: در حدود ۱۰ سال است که بحث شبکه ملی اطلاعات مطرح شده و جالب اینجاست که با گذر زمان به هیچ جایی نرسیده است به نظر می‌رسد در این حیطه فرصت سوزی‌های بسیاری صورت گرفته به هر حال ما نمی توانیم منتظر باشیم تا یک خدمت توسعه پیدا کند و سایر زیرساخت‌های اساسی را از یاد ببریم.

این کارشناس تاکید کرد: در حال حاضر مردم، صنعت و تمامی اقشار جامعه در حوزه فناوری اطلاعات نیازمند پهنای باند زیاد هستند. به علاوه این موضوع را در نظر بگیرید مگر ما چقدر منابع اطلاعاتی تولید می کنیم که بتوانیم آن را در شبکه ملی اطلاعات جای دهیم. شیردل در پایان اظهار کرد: به نظر من مشکل اینجاست که ما به محتوای درونی اینترنت به عنوان یک تهدید نگاه می‌کنیم باید این دید را تغییر داد.

مرجع : خبرگزاری ايسنا

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: افتانا]
[مشاهده در: www.aftana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن