تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801192552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلاهبرداری که در شبکه های ماهواره ای آگهی می داد دستگیر شد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: کلاهبرداری که در شبکه های ماهواره ای آگهی می داد دستگیر شد
آفتاب: خراسان نوشت: جوان ۲۶ساله اي که با دادن آگهي هاي زيرنويس در شبکه هاي ماهواره اي، از افراد زيادي در کشور به بهانه پيش بيني نتايج مسابقات جام جهاني، کلاهبرداري کرده بود توسط کارآگاهان پليس فتاي خراسان رضوي درتهران دستگير شد.

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات خراسان رضوي، با بيان اين مطلب به خراسان گفت: طي روزهاي اخير، پس از اين که چند نفر از شهروندان در تماس با پليس فتا اعلام کردند که فرد يا افرادي با عنوان «برنده شدن در پيش بيني مسابقات جام جهاني» و تبليغات گسترده  در شبکه هاي ماهواره اي، از مردم کلاهبرداري مي کنند، گروه ويژه اي از کارشناسان، مامور رسيدگي اين پرونده شدند. سرهنگ سيدمحسن عرفاني افزود: بررسي هاي کارآگاهان با استناد به اظهارات شاکيان، حاکي از آن بود که فرد يا افرادي با دادن آگهي هاي زيرنويس به شبکه هاي ماهواره اي، فضايي از هيجان را بين بينندگان ماهواره ايجاد مي کنند تا به پيش بيني نتايج مسابقات فوتبال جام جهاني بپردازند و سپس با اختصاص يک شماره تلفن همراه اعتباري از شهروندان مي خواهند تا پيش بيني خود را پيامک کنند. اين مقام ارشد انتظامي خاطرنشان کرد: مستندات جمع آوري شده توسط پليس بيانگر آن است که مدتي بعد از ارسال پيامک پيش بيني مسابقات توسط شهروندان، فردي با شماره تلفن شهروند تماس مي گرفت و با چرب زباني و تبريک به خاطر برنده شدن در پيش بيني، از وي درخواست مي کرد براي هزينه پستي ارسال جايزه نفيس مبالغي از ۱۵ تا ۶۰هزار تومان را به شماره حساب اعلامي واريز کند. رئيس پليس فتاي خراسان رضوي تصريح کرد: پي گيري سرنخ هاي موجود در اين پرونده به زن جواني در تهران رسيد که شماره حساب بانکي و تلفن همراه اعتباري به نام وي ثبت شده بود، اما تحقيقات بيشتر مشخص کرد که زن جوان مدتي قبل کارت ملي خود را گم کرده است و فرد يا افرادي از اين کارت براي ارتکاب جرم سوء استفاده کرده اند. وي گفت: پس از انجام يکسري فعاليت اطلاعاتي و ردزني هاي اينترنتي، در نهايت کارآگاهان عامل اصلي کلاهبرداري هاي گسترده را در تهران شناسايي و او را در يک عمليات غافلگيرانه دستگير کردند. وي اضافه کرد: متهم مذکور در بازجويي ها به سوء استفاده از کارت ملي يک شهروند براي انجام کلاهبرداري اعتراف کرد. سرهنگ عرفاني گفت: تحقيقات نشان مي دهد متهم در بيشتر استان هاي کشور مانند البرز، استان هاي خراسان، آذربايجان، مازندران و ... با اين شگرد کلاهبرداري کرده است و صدها نفر نيز طعمه اين فرد شده اند.

رئيس پليس فتاي خراسان رضوي با اشاره به اين که شهروندان در صورت مفقود شدن اسناد و مدارک هويتي و ملي بايد بلافاصله مراتب را به مراکز ذي صلاح اطلاع دهند، افزود: غفلت يک شهروند در اعلام نکردن مفقودي کارت ملي به مراجع مذکور موجب شده است تا فرد کلاهبردار از چند ماه قبل به اقدامات مجرمانه خود با هويتي ديگر ادامه دهد. سرهنگ سيدمحسن عرفاني خاطرنشان کرد: متهم اين پرونده براي آن که زمان کافي براي کلاهبرداري از ديگران داشته باشد به طعمه هاي خود اعلام مي کرد که حدود ۱۵روز طول مي کشد تا جايزه آنان از طريق پست ارسال شود؛ درحالي که اصلا چنين چيزي وجود نداشت و بسياري از شهروندان نيز به خاطر مبلغ پايين کلاهبرداري اعلام شکايت نکرده اند اما تحقيقات پليس بيانگر آن است که احتمالا بيش از ۵۰۰نفر در دام اين کلاهبردار افتاده باشند.




تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن