تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803045985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شيوا: فرمول قيمت‌گذاري خودرو به هيچ عنوان بازنگري نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شيوا: فرمول قيمت‌گذاري خودرو به هيچ عنوان بازنگري نمي‌شود
به رغم اعتراضات اعضاي كميسيون صنايع مجلس به نرخ‌هاي اخير خودرو، رئيس شوراي رقابت با تأكيد بر اينكه اعضاي ناظر شورا حق رأي ندارند، از ثابت بودن فرمول قيمت‌گذاري خودرو خبر داد. اين در حالي است كه اين شورا يك هيئت تجديدنظر دارد كه در صورت نياز مي‌تواند مصوبات شورا را مورد بازنگري قرار دهد.


به رغم اعتراضات اعضاي كميسيون صنايع مجلس به نرخ‌هاي اخير خودرو، رئيس شوراي رقابت با تأكيد بر اينكه اعضاي ناظر شورا حق رأي ندارند، از ثابت بودن فرمول قيمت‌گذاري خودرو خبر داد. اين در حالي است كه اين شورا يك هيئت تجديدنظر دارد كه در صورت نياز مي‌تواند مصوبات شورا را مورد بازنگري قرار دهد.

ظاهراً شوراي رقابت كه به شوراي رفاقت تبديل شده، وظيفه اصلي خود را كه شكست انحصار بازار خودرو و تعيين فرمول قيمت‌گذاري براي خودرو بود فراموش كرده است. اين شورا به جاي اينكه فرمول ارائه دهد و با اخذ تورم بخشي از بانك مركزي و قيمت تمام شده خودروها، شفاف‌سازي كند، قيمت نهايي خودرو را تعيين و اعلام كرده است. از اين رو اعضاي كميسيون صنايع مجلس نيز با غيرمنطقي دانستن اين روش قيمت‌گذاري، از وزير صنعت و تجارت توضيح خواسته‌اند.  در اين خصوص رئيس هيئت تحقيق و تفحص خودروسازان با اعلام اينكه نمايندگان كميسيون صنايع قيمت‌هاي جديد خودرو را پيگيري مي‌كنند و اقدامات لازم را در اين رابطه انجام خواهند داد، گفت: در مقطعي سخنگوي دولت سخن از رويكرد دولت يازدهم در افزايش نيافتن قيمت‌ها مي‌گويد، حال چرا چنين تصميمي آن هم با موافقت دستگاه‌هاي مربوطه از سوي شوراي رقابت انجام شده است.  علي عليلو در گفت‌وگو با تسنيم افزود: وزير صنعت بايد به نمايندگان مجلس پاسخ دهد چرا رضايت مصرف‌كننده را درنظر نگرفته و براساس فرمولي غيركارشناسي مجوز افزايش قيمت خودرو را داده است.

   2 عضو ناظر رأي نداده بودند
رئيس هيئت تحقيق و تفحص از خودروسازان با انتقاد از اينكه به رغم تمام صحبت‌هاي شيوا  بر كارشناسي بودن فرمول قيمت‌گذاري خودرو چرا بايد تورم بخشي و ماليات بر ارزش افزوده دو بار در فرمول قيمت‌گذاري خودرو لحاظ شود، اظهار داشت: تورم و ماليات بر ارزش افزوده را يك بار در قطعات و اجزاي خودرو و يك بار در قيمت نهايي خودرو لحاظ كرده‌اند كه اين موضوع به هيچ عنوان كارشناسي و منطقي نيست.

عليلو تصريح كرد: در جلسه روز گذشته كميسيون صنايع انتقاداتي را به دو عضو ناظر شوراي رقابت كه از اعضاي كميسيون صنايع هستند اعلام كرديم و آنان گفتند ما براي تصويب فرمول جديد رأي نداده‌ايم چرا كه به اعتقاد ما اين فرمول كارشناسي نبود بلكه شيوا خود تصميم به تصويب اين موضوع با همكاري اعضا گرفته است اما رئيس شوراي رقابت با بيان اينكه اين شورا در فرمول قيمت‌گذاري خود تورم بخشي و ماليات بر ارزش افزوده را دو بار لحاظ نكرده است، گفت: نظر نمايندگان مجلس براي شوراي رقابت قابل احترام است اما فرمول قيمت‌گذاري به هيچ عنوان بازنگري نخواهد شد.
وي با اشاره به اينكه دو عضو ناظر مجلس شوراي اسلامي در شوراي رقابت در تمام جلسات تعيين فرمول خودرو حضور داشته و نظرات خود را اعلام كرده‌اند، اظهار داشت: اعضاي ناظر شوراي رقابت حق رأي ندارند اما با حضور در جلسات متعدد كارشناسي نظرات خود را اعلام و در نهايت با تصويب اكثريت اعضا فرمول قيمت‌گذاري خودرو مورد تصويب قرار گرفته است.

 شيوا با بيان اين مطلب كه براساس فرمول جديد متوسط افزايش قيمت‌ها حدود 5/5 درصد است، افزود: منطقاً‌ اگر نرخ تورم در فرمول دو بار مد نظر قرار مي‌گرفت به هيچ عنوان افزايش متوسط قيمت خودرو به 5/5 درصد ختم نمي‌شد.
رئيس شوراي رقابت اضافه كرد: البته بايد اين موضوع را متذكر شوم كه شوراي رقابت نهادي فراقوه‌اي است و به صورت مستقل اقدام به تعيين فرمول نموده است، بر همين اساس اين فرمول به هيچ عنوان بازنگري نخواهد شد. البته طبق اساسنامه اين شورا، هيئت تجديدنظر نيز وجود دارد كه در صورت نياز مصوبه شورا در اين هيئت مورد تجديد نظر قرار مي‌گيرد.

شيوا در واكنش به انتقادات برخي از افراد مبني بر اينكه فرمول شوراي رقابت با اشكالات زيادي همراه است، اظهار داشت: هزينه مالي و هزينه‌هاي جذب نشده خودروسازان در فرمول مد نظر قرار نگرفته است. به همين واسطه بحث‌هايي مبني بر ترمز ‌اي‌بي‌اس نيز در هيچ كجا مطرح نشده است.  شيوا در رابطه با هزينه‌هاي غيرمنطقي تبديل استانداردهاي انواع خودروها از يورو 2 به يورو4 نيز گفت: حدود يك ماه كارشناسان شوراي رقابت مشغول بررسي هزينه‌هاي مالي تغيير استانداردها در انواع خودرو‌ها بودند زيرا با وجود آنكه در گام نخست تغيير استانداردها عمل پيچيده‌اي نيست اما اجراي آن نيازمند تغيير موتور در انواع خودرو‌ها بود كه اين موضوع قيمت‌ها را افزايش مي‌دهد.
 وي با بيان اين مطلب كه تغيير استاندارد يورو 2به يورو4 از سال پيش توسط خودرو‌سازان انجام شد و مصرف‌كنندگان ملزم به پرداخت آن بودند، افزود: ما فقط در اين رابطه شفاف‌سازي كرديم.


نویسنده : بهناز قاسمي 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن