تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):هر کس عبادت خالصش را برای خدا بالا بفرستد، خدا بهتریم مصلحت را برای او نازل می ک...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816018728




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون شهردار شیراز: مرحله سوم جمع آوری معتادان دراین شهر آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون شهردار شیراز: مرحله سوم جمع آوری معتادان دراین شهر آغاز شد شیراز - ایرنا - معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: مرحله سوم جمع آوری گدایان ، معتادان ، افراد ولگرد و بیماران روانی رها شده در شهر شیراز آغاز شد.


به گزارش دریافتی روز دوشنبه ایرنا رمضان امینی افزود: این طرح که از 16 تیرآغاز شده است، به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: طرح یاد شده با مشارکت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، دستگاه قضایی، فرمانداری، نیروی انتظامی، بهزیستی و همچنین دانشگاه علوم پزشکی با محوریت شهرداری شیراز اجرا می شود و سعی ما بر این است که تمام افراد معتاد و گدا از سطح شهر جمع آوری و به مراکز نگهداری و درمان انتقال داده شوند.
امینی، هدف از اجرای این طرح را پاکسازی شهر شیرازازحضور این گروه از افراد دانست و بیان کرد: در اسفند سال 92 نیز شهرداری شیراز با همکاری سایر دستگاه ها، اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام داد.
وی ادامه داد: شورای اسلامی شهرشیراز نیز با اهتمام و توجه ویژه ای که به این موضوع داشته ، اقدامات بسیار مثبتی در این زمینه انجام داده و تصمیماتی منطبق با اصول اخلاقی و منطقی را اتخاذ کرده است.
امینی بیان کرد:شهرداری و شورای اسلامی شهرشیرازهیچگونه وظیفه ای در بحث جمع آوری معتادان، گدایان و افراد ولگرد ندارد اما از آنجا که حضور این افراد هم برای سلامت، امنیت و آسایش شهروندان و هم زیبایی شهر یک تهدید محسوب می شود، شهرداری و شورای شهردر پاسخ به درخواست های شهروندان وعمل به رسالت و وظیفه اخلاقی و انسانی، اقدام به جمع آوری این افراد از سطح شهر می کند.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیرازادامه داد: درمرحله اول جمع آوری معتادان، از مجموع 664 نفر افراد جمع آوری شده بیش از 100 نفراز آنان به چندین نوع بیماری مبتلا بودند.
وی، ضمن انتقاد از کوتاهی برخی از دستگاه ها در عمل به وظیفه خود در این زمینه ، گفت: با وجود پیگیری های مکررشهرداری شیراز در بحث انتقال معتادان غیر بومی و کسانی که از استان های دیگر، شهر شیراز را بهشت خود قرار داده اند، با گذشت بیش از چهار ماه همچنان هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز بیان کرد: این در حالی است که از 15 اسفند سال 92 بیش از شش مکاتبه شهرداری با دستگاه های ذی ربط در این زمینه بی پاسخ مانده و قول و قرارهایی که در این مورد گذاشته شده عملی نشده است.
وی گفت: بیش از 176 نفراز معتادان و گدایانی که درمرحله اول و دوم جمع آوری شده بودند متعلق به دیگر استان های کشور بودند که هزینه های درمان، اسکان، خوراک و پوشاک آنها به شهر شیراز تحمیل شد.
امینی گفت: حال که این افراد درمان شده اند ، تداوم حضورآنها هیچگونه توجیه منطقی ندارد و باید دستگاه های ذی ربط و متولیان امر با هماهنگی استان ها و شهرستان های محل سکونت آنها ، این افراد را به استان و شهرخودشان منتقل کنند.
وی افزود: طرح جمع آوری گدایان، معتادان و افراد ولگرد تا پاکسازی کامل شهر شیرازادامه خواهد داشت وعزم شهرداری و شورای اسلامی شهر شیرازدر این زمینه جدی است.
امینی از شهروندان تقاضا کرد که با عدم کمک به این افراد، شهرداری و شورای شهر را در این زمینه یاری رسانند.
وی ادامه داد: هرگونه نگاه عاطفی و کمک به این افراد باعث تداوم حضور آنها درشهر و زمینه ساز شیوع بیماری های مختلف و کمک مستقیم به قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر خواهد شد.
وی گفت: امیدواریم با رهنمودها و همراهی شهروندان و همکاری و پشتیبانی مسوولان بتوانیم چهره شهر شیراز را از وجود این افراد پاکسازی و بهداشت، پاکیزگی وهمچنین سلامت محیطی و اجتماعی را برای شهر و شهروندان به ارمغان آوریم.
امینی، تخریب منازل مخروبه که به سکونتگاه افراد معتاد و ولگرد تبدیل شده را از دیگر اقدامات شهرداری در این زمینه برشمرد و گفت: شهرداری در اجرای بند 14 ماده 55 و 110 قانون شهرداری ها اقدام به تخریب این منازل که تهدیدی برای بهداشت شهر و شهروندان محسوب می شود خواهد کرد.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز، با اشاره به تخریب 45 باب منزل مخروبه درسال 92 گفت: در روزهای آینده نیزعملیات تخریب بیش از 50 باب از این گونه منازل که برای هرکدام پرونده قضایی تشکیل و مجوزهای قانونی آن اخذ شده آغاز خواهد شد.
امینی، از همه شهروندان درخواست کرد تا در صورت مشاهده افراد معتاد، گدا و ولگرد، مراتب را از طریق سامانه 137 شهرداری اطلاع رسانی کنند تا نسبت به جمع آوری آنها اقدام شود.ک/1
678 /679

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن