تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819270904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیدگاه استاندار کردستان در مورد مجسمه های میدان زادی و بسیج سنندج


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دیدگاه استاندار کردستان در مورد مجسمه های میدان زادی و بسیج سنندج سنندج - ایرنا - استاندار کردستان با مثبت و مفید خواندن نمادی همچون مجسمه میدان آزادی سنندج گفت: این مجسمه در طول قرن های متمادی به ذهن و چشم بیننده تحلیل و تفسیر نو و ارزشمند می بخشد.


به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی در اولین جلسه قرارگاه فرهنگی سازندگی استان در سنندج افزود: اما متاسفانه نماد میدان بسیج سنندج هیچ برداشت و تفسیری نو و متفاوت در پی ندارد و هرگز نماد مقاومت ها و همت والای انسان های بی آلایش و مخلص در برابر پدیده شوم جنگ نیست.
وی تصریح کرد: با مقاومت های ارزشمند خصلت و شقاوت غیر انسانی بعث خنثی شد و تحولات روحی بزرگی بوجود آمد و خون های زیادی ریخته شد تا ارزش ها به بار نشست، پس باید در انتقال این ارزش ها و زیبایی ها و نمادهای ارزشی به آیندگان با تدبیر و هوشمندانه عمل کنیم تا مبادا نتیجه نامطلوب در پی داشته باشد.
زاهدی به وجود موزه های زیبای جنگ در کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: سال هاست این موزه ها محل رجوع گردشگران و مردم است و همه سازمان ها و نهادهای کشور ما نیز همچون کشورهای پیشرفته، علی الخصوص سازمان های متصدی زیباسازی به انتقال زیبای ارزش ها توجه داشته باشند و از شیوه های غیر موثر بهره نگیرند.


استاندار کردستان گفت: حفظ ارزش ها و زیبایی های دفاع مقدس یک وظیفه همگانی است و کل سازمان ها و نهادهای دولتی در حفظ و انتقال ارزش های دفاع مقدس موظف هستند.
وی گفت: در جنگ تحمیلی حتی کسانی که در داخل کشور با ما همفکر نبودند به مبارزه با رژیم بعث پرداختند و خود و خانواده هایشان در جنگ شرکت کردند و این نشان می دهد ارزش های این جنگ و زیبایی های این مقاومت متعلق به فرد، گروه یا نهاد خاصی نیست و باید همگان به انتقال ارزش ها همت گمارند.
زاهدی با اشاره به اینکه جنگ فی نفسه پدیده ای زشت است که آثار و تبعات مالی، جانی و روحی فراوانی به دنبال دارد گفت: بیشتر مردم دنیا آرزو دارند هیچگاه جنگی اتفاق نیفتد اما فزون خواهی و طمع ورزی برخی انسان ها برای قدرت طلبی، باعث به خاک و خون کشیدن مردمان بی گناه می شود.
وی افزود: در عین حال که جنگ فی نفسه پدیده ای زشت و منفور است اما از سویی دیگر زیبایی های خاص خود را دارد.
وی جنگ و از بین رفتن انسان ها و به بار آمدن خرابی را زشت، اما دفاع، مقابله و مقاومت را جزو ارزش های زیبایی دانست که در جنگ اتفاق می افتد.
استاندار کردستان گفت: وقوع جنگ تحمیلی و دفاع مقدس که با حمله عراق به ایران آغاز شد اگر چه یکی از خونین ترین جنگ های یک قرن اخیر و در عین حال طولانی ترین جنگ بعد از جنگ جهانی اول بود اما زیبایی های این جنگ همین مقاومت مقدس و ارزش هایی بود که جنگ تحمیلی در جامعه ایران به جای گذاشت.
وی افزود: رژیم بعث که آغازگر جنگ تحمیلی بود تنها نیروهای نظامی و مکان های نظامی ایران را هدف قرار نداد بلکه به مردم بی گناه و مکان های مدنی مانند بیمارستان، مساجد و مدارس را مورد حمله قرار داد و کنوانسیون های بین المللی را نقض کرد و به حقوق شهروندان غیرنظامی نیز تعرض کرد.
زاهدی، دفاع سربلندانه مردم در مقابل این جنایت ها و شقاوت ها را جزو زیباترین و زندگی بخش ترین مقوله هایی نام برد که باید در طول تاریخ بعد از جنگ حفظ و به نسل های بعدی منتقل گردد.
وی راه های رسیدن به این هدف را تمرکز بر روی کارها و اقداماتی دانست که زودگذر نباشند و با اثرگذاری دراز مدت احساس خاصی را در طول سال ها و قرون بعد از جنگ به مردم منتقل کند.
زاهدی اظهار کرد: هر ارزشی را که می خواهیم به خوبی ماندگار و به نسل های متمادی منتقل کنیم باید در آن پویایی و تازگی ایجاد کنیم.
و ادامه داد: باید از متوقف شدن و منفعل ماندن این ارزش ها در زمان و مکان های مختلف دوری کنیم و نتیجه این کار، تحلیل ها و برداشت های مثبت و جدید مردم از ارزش هایی است که گاهی ما با عملکردمان آن را در چشم مردم نازیبا جلوه داده ایم.ک/2
533

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن