تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813326590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظهور جبهه ملی فرانسه در پی کاهش محبوبیت اولاند و رسوایی مالی سارکوزی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ظهور جبهه ملی فرانسه در پی کاهش محبوبیت اولاند و رسوایی مالی سارکوزی تهران- ایرنا- در حالیکه ˈفرانسوا اولاندˈ رییس جمهوری سوسیال فرانسه به شدت ضعیف شده و ˈنیکلا سارکوزیˈ سلف او با رسوایی مالی و سوء استفاده از قدرت مواجه است، جبهه ملی فرانسه می تواند پیروز وضعیت فعلی باشد.


پایگاه اطلاع رسانی شبکه دویچه وله آلمان روز یکشنبه نوشت: فرانسوا اولاند هر روز با کاهش محبوبیت شدید مواجه می شود، سارکوزی سلف محافظه کار و یکی از رقبای احتمالی آینده او نیز با اتهامات فراوانی روبروست که شامل تلاش برای رشوه دادن به یک مقام بلند پایه دادستانی این کشور می شود. در این حال ˈماری لو پنˈ رهبر جبهه ملی (حزب راست افراطی فرانسه)، از اینکه رقبایش هر روز بیشتر ازعرصه سیاسی دور می شوند؛ خوشحال است.
برپایه این گزارش، جبهه ملی فرانسه در انتخابات پارلمان اروپا (22 تا 25 ماه مه/ اول تا چهارم خرداد) توانست موفقیت شایانی کسب کند، با آنکه این حزب نتوانسته فراکسیونی مشترک در پارلمان اروپا با دیگر احزاب راست افراطی تشکیل دهد، نگرانی لو پن بیشتر بر عرصه سیاست داخلی فرانسه متمرکز شده است.
دو حزب قدرتمند سنتی این کشور یعنی حزب سوسیالیست ها و حزب محافظه کار اتحاد جنبش مردمی به خوبی در جهت تحقق اهداف وی پیش می روند، تا حدی که ناظران از این بابت نگران اند که پس از این چه کسی فرانسه را اداره خواهد کرد. بعد از آنکه اخلاق مغرور و رویکرد متفاوت سارکوزی در امور یکسان، ازدواج پر زرق و برق و جلف او با ˈکارلا برونیˈ مدل و خواننده ایتالیایی باعث روگردانی مردم فرانسه از او شد، اولاند تقریبا میانه رو در سال 2012 به عنوان گزینه کاملا متفاوت با سارکوزی به ریاست جمهوری فرانسه انتخاب شد.
در نهایت رای دهنده های فرانسوی اعلام کردند رییس جمهورعادی تری می خواهند و فرانسوا اولاند را انتخاب کردند. اگر او عادی و تا اندازه ای خسته کننده بود، هیچ کس ناراحت نمی شد اما این رهبر سوسیالیست فرانسوی حتی با آنکه رشد اقتصادی این کشور کاهش و نرخ بیکاری افزایش یافت، بازهم منفعل بود. حتی امروز که وضعیت اقتصاد فرانسه به رکود نزدیک است، دولت سوسیال این کشور برنامه ای در دستور کار ندارد. اما حزب راستگرای اتحاد جنبش مردمی که پیش از این سارکوزی را به عنوان رهبر در راس خود داشت، توانست تا حدی از ضعف اولاند به خوبی به نفع خود استفاده کند.
سارکوزی تنها سیاستمداری بود که تصور می کرد هم می تواند به اولاند ضربه بزند و هم مانع افزایش محبوبیت لو پن شود. سارکوزی چند هفته قبل در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد یا خیر؟ نشان داد که برای این امر تمایل دارد. در همین حال تصاویر او که برای انجام برخی تحقیقات در دفتر دادستانی حضور داشت، می تواند جاه طلبی های او را با شکست مواجه سازد.
بدون توجه به اینکه چطور این موضوع ابعاد حقوقی یافت، باید گفت سارکوزی در پی این امر با کاهش محبوبیت روبرو شد. از این گذشته چندین مورد اتهام علیه او وجود دارد که با وجهه یک سیاستمدار خودپسند کاملا برابری می کند.
اگر سارکوزی بتواند حزب خود را متقاعد کند و به عنوان نامزد حزب جنبش مردمی در انتخابات سال 2017 ریاست جمهوری فرانسه معرفی شود، فرانسه در شرایط دشوارتری قرار خواهد گرفت. اعتبار فرانسوا اولاند به حدی لکه دار شده است که وی در صورت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، یقینا شکست خواهد خورد. حضور سارکوزی در انتخابات نیز آرای رای دهنده ها را کاهش می دهد و کشور را بیش از پیش متفرق خواهد کرد. از دیگر سو، ماری لو پن خود را به عنوان سیاستمداری معرفی خواهد کرد که با دیگر دولتمردان این کشور متفاوت است، کسانی که تنها به خود و آینده سیاسی خود اهمیت می دهند و نه مردم فرانسه.
ˈ‍ژان ماری لو پنˈ پدر ماری لو پن و رهبر پیشین حزب جبهه ملی در انتخابات سال 2002میلادی توانست به طرز اعجاب انگیزی در برابر ˈژاک شیراکˈ رییس جمهوری پیشین فرانسه به دور دوم انتخابات برسد. در آن زمان ژاک شیراک محافظه کار به دلیل اینکه بسیاری از رای دهنده های چپ گرای فرانسوی می خواستند مانع به قدرت رسیدن لو پن شوند، توانست به آسانی در انتخابات پیروز شود. اگر سناریوی مشابهی در سال 2017 بین سارکوزی و لو پن اتفاق بیفتد، نتیجه مشخص نیست. زیرا از یک سو سارکوزی تا حد زیادی محبوبیت خود را از دست داده و از طرف دیگر جبهه راست ملی نیز برای بسیاری از مردم فرانسه قابل قبول شده است. حزب جنبش مردمی باید رهبری متحدگرا و در همان حال روشنفکر بیابد که در انتخابات سال 2017 شرکت کند.
اروپام**9157**1485 ** 1064

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن