تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803362280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شمار دروازه های گمرک منطقه ویژه اقتصادی پارس باید کاهش یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شمار دروازه های گمرک منطقه ویژه اقتصادی پارس باید کاهش یابد بوشهر- ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: هم اکنون ٧٠ دروازه گمرکی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فعال است که باید این تعداد با هدف حذف تشریفات سنگین اداری کاهش یابد.


به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی سازمان منطقه ویژه پارس روز یکشنبه به نقل از مهدی یوسفی افزود: هم اکنون به دلیل تعدد دروازه های گمرکی، یک کالا در پارس جنوبی برای انتقال از یک فاز به فازی دیگر چهار مرتبه توسط ماموان گمرک چک و بازرسی می شود.
وی با بیان این که ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه صنایع بالادستی، میان دستی و پایین دستی در پارس جنوبی فلسفه وجودی منطقه ویژه اقتصادی پارس است اضافه کرد: خرید و تملک اراضی، ایجاد امنیت و تعادل میان صنعت نفت و محیط پیرامونی از دیگر وظایف اصلی این نهاد است.
یوسفی ادامه داد: توسعه صنعتی در منطقه پارس 2 عسلویه به پایان رسیده است اما هم اکنون زیرساخت های لازم مانند راه های دسترسی، تملک اراضی، ایجاد امنیت و گمرک متناسب با احداث واحدهای صنعتی و پالایشگاهی دراین منطقه ایجاد نشده به همین دلیل یکی از اولویت های کاری در آینده ایجاد این زیرساخت ها درمنطقه پارس دو است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تاکید بر این که جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در این منطقه یکی از ماموریت های اساسی این سازمان است گفت: ساخت واحدهای پالایشگاهی مایعات گازی و صنایع پایین دستی پتروشیمی برای جلوگیری از خام فروشی با جذب سرمایه گذاری خارجی از جمله اهداف بلند مدت ایران در این منطقه به شمار می آید.
وی اظهارکرد: هم اکنون بیش از ٦٥ هزار نفر در فازهای در دست توسعه میدان گازی پارس جنوبی و دیگر طرح های صنعتی فعال در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مشغول به فعالیت هستند.

اجازه زمین خواری در پارس شمالی را نمی دهیم

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس گفت: تلاش می شود با هماهنگی سازمان های محیط زیست و منابع طبیعی استان بوشهر در پارس شمالی اراضی دولتی را برای توسعه پروژه های صنعت نفت تملک کنیم که فضای زمین خواری در منطقه ایجاد نشود.
یوسفی افزود: پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیر گذار در حوزه انرژی و اقتصاد کشور است و باید با کار و تلاش زمینه پیشرفت طرح های توسعه ای پارس جنوبی را فراهم کنیم.
وی اضافه کرد: سازمان منطقه ویژه پارس به نمایندگی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران وظیفه اداره و راهبری حوزه عملیاتی پارس جنوبی، پارس ٢ و پارس شمالی را بر عهده دارد و لازم است با یک برنامه ریزی صحیح و اصولی زیر ساخت های این منطقه بیش از پیش توسعه یابد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تاکید بر نقش حاکمیتی این سازمان در مناطق سه گانه پارس خواستارشتاب درتوسعه زیرساخت ها در منطقه پارس ٢ شد و گفت: تحصیل و تملک اراضی مورد نیاز صنعت نفت برای شتاب در انجام پروژه های ملی در این منطقه ضروری است و باید با تلاش پیگیری شود.
وی افزود: رشد متوازن و متناسب و نتایج حاصل از عملکرد سازمان از اصول تعالی سازمانی است که این امر با مشارکت همه کارکنان و ارتقای کیفی فعالیت های سازمان میسر خواهد بود.
میدان گازی پارس جنوبی بزرگترین منبع گازی جهان بین ایران و قطر مشترک است و یکی از اصلی ترین منابع انرژی کشور به شمار می رود.
مساحت این میدان 9 هزارو700 کیلومتر مربع است که سهم متعلق به ایران سه هزارو 700 کیلومتر مربع وسعت دارد . ذخیره گاز این بخش از میدان ١٤ تریلیون متر مکعب گاز به همراه ١٨ میلیارد بشکه میعانات گازی است که حدود 7.5 درصد ، از کل گاز دنیا و نزدیک به نیمی از ذخایر گاز کشور را شامل می شود.
هم اکنون برنامه ریزی های دقیق و کارشناسانه ای به منظور توسعه 24 فاز برای تولید 790 میلیون مترمکعب گاز در روز از این میدان صورت گرفته است که تاکنون 10 فاز آن با تولید روزانه 300 میلیون مترمکعب گاز در حال بهره برداری است.
میدان گازی پارس شمالی در 120کیلومتری جنوب شرقی بوشهر در آبهای نیلگون خلیج فارس به عمق 0 تا 30 متر به فاصله 10 -15کیلومتری از ساحل واقع شده است.
این میدان که درعمق چهار هزار متری زیرسطح زمین واقع شده است دارای مساحتی معادل 25 در20 کیلومتر مربع به شکل گنبدی با شیب ملایم کمتر از 20 درجه است.
با توجه به اهمیت توسعه و تولید از میدان مشترک پارس جنوبی، توسعه و تولید از این میدان تاکنون، آغاز نشده است.
مطالعه و طرح توسعه جاری میدان در بخش بالا دستی شامل تولید سه هزار600 میلیون فوت مکعب در روز گاز ترش نم زدایی شده در چهار فاز 900 میلیون فوت مکعبی برای تغذیه به کارخانجات تولید LNG به مقدار 20 میلیون تن در سال است. ک/1
539

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن