تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804318688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزه داری در بیماران دیابتی نوع دو به کاهش قند خون کمک می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک متخصص روزه داری در بیماران دیابتی نوع دو به کاهش قند خون کمک می کند زنجان- ایرنا- یک متخصص داخلی بیمارستان ولی عصر(عج) استان زنجان گفت: روزه داری در بیماران دیابتی نوع دو به کنترل بهتر قند خون و کاهش آن کمک فراوانی می کند..


علیرضا خادم المله روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بیماران دیابتی نوع دو با توجه به شرایطی خاص و توجه به نکاتی می توانند نسبت به روزه داری خود در ماه میهمانی خدا اقدام کنند.
وی یادآورشد: بر این اساس بیماران دیابتی نوع دو برای روزه داری باید درمرحله نخست با پزشک معالج خود مشورت کنند و در صورتیکه این بیماری عوارض کلیوی و قلبی برای آنها نداشته باشد، با قند خون کنترل شده، (کمتر از 70 و بیشتر از 200 نباشد) اقدام به روزه داری کنند.
خادم المله افزود: مصرف وعده سحری، رعایت برنامه غذایی اعلام شده و تغییر زمان مصرف داروها از جمله مسایل مهمی است که بیماران دیابتی نوع دو برای روزه داری باید به آن توجه داشته باشند.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، تصریح کرد: زمان مصرف داروهای بیماران دیابتی نوع دو ممکن است توسط پزشک معالج از سحر به افطار تغییر کند و حتی مقدار داروها کاهش یابد.
وی بابیان اینکه داشتن دستگاه اندازه گیری قند خون کمک زیادی به فرد روزه دار می کند اظهار کرد: این بیماران در صورت احساس ضعف شدید، باید قند خود را کنترل کنند و در صورت قند کمتر از 70 و بیشتر از 200 لازم است روزه خود را افطار کنند.
این متخصص داخلی بیمارستان ول عصر(عج) استان زنجان، گفت: روزه داری برای بیماران دیابتی که در چند نوبت انسولین با مقادیر بالا تزریق می کنند، می تواند با خطراتی همراه باشد.
وی، یادآورشد: بر این اساس همه بیماران دیابتی نوع یک که نیاز به انسولین دارند لازم است برای کنترل بهتر قند خون خود در طول روز مقدار مواد غذایی را کمتر ولی در دفعات بیشتر مصرف کنند.
خادم المله تصریح کرد: بیماران دیابتی که به اضافه وزن و چاقی مبتلا هستند با روزه داری دو تا سه ونیم کیلوگرم از وزن آنان کاسته می شود و این وضعیت ضمن احتمال کاهش مقدار و تعداد داروهای مصرفی آنان، کنترل قند بهتری را درپی دارد و از عوارض منفی مصرف طولانی مدت داروهای دیابت نیز جلوگیری می کند.
وی، اظهار کرد: بنابراین روزه داری بیماران دیابتی با توجه به روزهای گرم و بلند و نیاز به تزریق های مکرر انسولین در وعده های سحری و افطار احتمالا باعث افزایش شدید قند بعد از غذا و کاهش شدید قند خون قبل از افطار می شود که در هر دو حالت می تواند با کاهش سطح هوشیاری و حتی به اغما رفتن بیمار منجر شود.
خادم المله، همچنین به دیگر روزه داران توصیه کرد در ایام ماه مبارک رمضان حجم و نوع مواد غذایی خود را مثل گذشته رعایت کنند و دروعده افطار تا سحری، مقدار کافی آب و میوه های مجاز مصرف کنند و برای جلوگیری از یبوست و عوارض بعدی آن در وعده های اعلام شده از سبزی ها، میوه های تازه و آب کافی استفاده کنند.
این متخصص داخلی بیمارستان ولی عصر(عج) استان زنجان، خاطرنشان کرد: روزه داران در صورت اقدام به ورزش و پیاده روی نیز بهتر است دو ساعت پس از صرف افطار این فعالیت ها را انجام دهند و برای جلوگیری از عطش از فعالیت های شدید و طولانی به خصوص در زیر نور مستقیم آفتاب پرهیز کنند.
596/7320

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن