تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814277861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افقی روشن برای حفاظت بیشتر از گونه جانوری خرس قهوه ای در اقلید فارس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

افقی روشن برای حفاظت بیشتر از گونه جانوری خرس قهوه ای در اقلید فارس شیراز - ایرنا - تیم آموزشی انجمن حیات ایران با همکاری بخش آموزش اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس با برگزاری یک کارگاه آموزشی به بررسی تعارضات و ناسازگاری های خرس قهوه ای با اقلیم طبیعی و باغهای شهرستان اقلید پرداخت این کارگاه آموزشی افقی روشن برای حفاظت و مراقبت بیشتر از این گونه جانوری در معرض انقراض ترسیم کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، کارگاه آموزشی بررسی تعارضات خرس قهوه ای با جوامح محلی یکشنبه در روستای امام زاده اسماعیل شهرستان اقلید برگزار شد و هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی آشنایی جوامع محلی با نحوه صحیح برخورد با خرس قهوه ای اعلام شده است .
روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس دراین زمینه اعلام کرد : تابستان فصل برداشت انگور در روستای امامزاده اسماعیل است و بیشترین تعارضات تا اواخر مرداد ماه هر سال رخ می دهد.
بر این اساس برای بررسی مستقیم این ناسازگاری ها و ارائه راه حل ، با مشارکت جوامع محلی منطقه، تیم آموزشی انجمن حیات ایران با همکاری بخش آموزش اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس این کارگاه را برگزار کرد.
دراین کارگاه آموزشی با همکاری دهیاری روستا از ریش سفیدان، باغداران و زارعین دعوت به عمل آمد و خطر انقراض این گونه حیات وحش و لزوم انجام مراقبت های لازم برای حفاظت از باغ ها و عدم آسیب به این گونه جانوری تذکر داده شد .
در این کارگاه آموزشی مباحثی همچون ناسازگاری های میان انسان و طبیعت در منطقه،علل تعارضات جوامع محلی باخرس قهوه ای،نحوه صحیح برخورد انسان و خرس قهوه ای،راهکارهای عملی در این منطقه با توجه به امکانات مطرح شد و برای بررسی سریع تعارضات میان انسان و خرس قهوه ای از باغداران و روستاییان نظر سنجی به عمل آمد.
پس از طرح چالش ها و بررسی تاریخچه و علل تشدید این ناسازگاری ها در منطقه ، کارشناسان محیط زیست فارس به ارائه راهکارهای عملی پرداختند.
خرس قهوه ای که از جمله گونه های های در معرض انقراض بشمار می رود در مناطقی از جنوب و غرب رشته گوه زاگرس زیستگاه دارد و به دلیل نزدیکی باغات شهرستان اقلید ، این گونه جانوری دراین مناطق دیده شده است.
شهرستان اقلید در فاصله 260 کیلومتری شمال شیراز دراستان فارس قرار دارد .
677 /675

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن