تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803593373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امکانات و محدوديت ها در مقابله با ناهنجاري پوششي در جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ تير ۱۳۹۳ (۹:۴۵ق.ظ)
قدس امکانات و محدوديت ها در مقابله با ناهنجاري پوششي در جامعه
به گزارش خبرگزاري موج، «امکانات و محدوديت ها در مقابله با ناهنجاري پوششي در جامعه» عنوان يادداشت روزنامه قدس است که در آن مي خوانيد؛
هر ساله با شروع فصل تابستان، موضوع مقابله با بدحجابي ترجيع بند رسانه ها مي شود و چند روزي مأموران انتظامي در خيابانها با اين ناهنجاري اخلاقي بر خورد مي کنند، چند نماينده مجلس به شرايط موجود اعتراض مي کنند، عده اي نيز به طرفداري از آزادي زنان فرياد سر مي دهند و در نهايت پس از مدتي، اين مقابله و مبارزه ها فرو کش کرده و موضوع مسکوت مي ماند.
در حال حاضرپوشيدن ساپورت توسط خانمها که لباس باله و رقص است و در کشورهاي غربي نيز، افراد باشخصيت و داراي جايگاه اجتماعي با اين پوشش در معابر، خيابانها و اماکن عمومي ظاهر نمي شوند، مسأله روز جامعه ايراني است.
مسأله آسيبهاي اجتماعي همواره مشکل جامعه ايراني بوده است، ما آنقدر دست روي دست مي گذاريم تا يک ناهنجاري کشور را در قبضه خود بگيرد و خيابانها را چنان مورد تاخت و تاز قرار دهد؛ تا به فکر مقابله با آن بيفتيم.
به عنوان يک رفتار شناس اجتماعي معتقدم، پس از 35 سال که از انقلاب اسلامي مي گذرد، صحبت کردن از مقابله با بدحجابي مقوله اي آزار دهنده و بدنمايي است که در کشور ما باعث آزار رفتاري مردم با غيرت و ديندار شده است و علت تحريک جوانان و مردان مي شود.
واکنش عده اي درمقابل اين پوشش اين است که مردان درمقابل اين گونه رفتارهاي ناهنجار چشمان خود را ببندند که اين حرف بسيار ساده لوحانه و عوامانه است. زيرا، درست است که حيا براي مردان لازم است و آنان بايد در پوشش خود معيارهاي اخلاقي را رعايت کنند، اما با چشمان بسته نمي توان درجامعه زندگي کرد. بايد اجتماع را از نظر عفاف و حجاب اصلاح کرد و اين اصلاح ساختاري بايد از خانواده ها شروع شود. در حال حاضر در کشور ما 22 نهاد پيشگيري کننده با صرف ميلياردها تومان بودجه براي پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي فعال اند و نتيجه کار آنان همين مناظري است که در خيابانها ديده مي شود. بنابراين لازم است فعاليتها وعملکرد اين سازمانها ارزيابي شود که اين نهادها داراي چه نواقصي بوده اند که هنوز مد خاصي در اروپا و آمريکا تکميل نشده، در کشور ما شيوع پيدا مي کند و نسل چهارم، پنجم و ششم انقلاب اين گونه در خيابانها ظاهر مي شوند. در جمع بندي دلايل، علل و راهکارهاي مقابله با اين هنجارهاي اجتماعي پس ازتجربه 30 ساله آسيب شناختي اجتماعي بايد بگويم:
1- طراحان و دست اندرکاران مد و لباس بسيار فعالانه و هوشمندانه ظاهر شوند و با طراحي لباسهاي مطلوب و مورد علاقه جوانان تلاش کنند لباسهايي مطابق با باورهاي اخلاقي و ديني جامعه طراحي کنند.
2- رسانه ها و در رأس آنها صدا و سيما بايد در تبليغ الگوها و طرح هاي اسلامي با تمام قدرت وارد ميدان شوند و به صورت رايگان در اين زمينه فعاليت کنند.
3- وزارت آموزش و پرورش، علوم و سازمانهاي دولتي که داراي نيروي انساني بانو هستند، لباسهاي يک شکل عرضه کنند. به تعريف کريستين ديور، بزرگترين طراح و مديست جهان، لباس مناسب، پوششي است که از نظر رنگ، جنس، توانايي فعاليت و کار، فصل، سن و موقعيت شغلي براي فرد زيبنده و مناسب باشد که با تأکيد بر اين تعريف بايد لباسهايي طراحي شوند که هم باب طبع بانوان و دختران جوان ما باشد، هم با رعايت چارچوبهاي عفاف و اخلاق اسلامي و اجتماعي مطابق با مد و مدگرايي باشد.
4- بايد در کنار فعاليتهاي فرهنگي، با هنجارشکنان برخورد قانوني وجود داشته باشد که بر خلاف قوانين و عقايد عمومي در جامعه آمد وشد مي کنند. بايد با مانکنهاي زنده و کساني که با گرفتن حقوق از بعضي سازمانهاي برون مرزي، به تبليغ آزادي يواشکي در کشور مشغول هستند به طور جدي برخورد قانوني شود.
5- از سوي ديگر، بايد بدانيم که برخورد سلبي، چکشي و مقطعي ديگر پاسخگو نيست، زيرا برخوردهاي سلبي جوانان را به حوزه انفعالي و لجبازي مي کشاند، در حالي که جوانان ايراني از منطقي ترين جوانان دنيا هستند.
6- جوان ايراني با منطق نرم مي شود و آن را مي پذيرد اما با برخورد سلبي و چکشي غرور او جريحه دار شده وخود او احساس آزار مي کند بنابراين بايد با منطق و زبان خوش، جوان را به مسير صحيح هدايت کرد که با زور، دستگيري و زندان نمي توان به جايي رسيد، چون جوان وقتي از حوزه دسترسي اجتماعي ما خارج شود ديگر محال است حرف ما را بپذيرد و قبول کند.

نويسنده:
- دکتر مجيد ابهري













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن