تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802659587




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش ارزش سهام شرکت هاي پتروشيمي طي روزهاي آينده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ تير ۱۳۹۳ (۲۳:۱۶ب.ظ)
يک عضو شوراي عالي بورس: افزايش ارزش سهام شرکت هاي پتروشيمي طي روزهاي آينده براساس پيش بيني يک عضو شوراي عالي بورس پس از حذف واسطه ها براساس مصوبه تغيير مبناي تعيين قيمت پايه محصولات پتروشيمي در بورس کالا، از ارز مبادله اي به ارز آزاد ارزش سهام شرکتهاي پتروشيمي به شدت افزايش يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدرضا پورابراهيمي با بيان اينکه اين اقدام سفره دلال بازي و تقاضاهاي کاذب را جمع مي کند، افزود: قيمت محصولات پتروشيمي براي مصرف کننده کاهش مي يابد و قيمت توليدکننده بالامي رود و به نفع توليد کننده است.
وي درباره مصوبه اخير شوراي عالي بورس مبني بر تغيير مبناي تعيين قيمت پايه محصولات پتروشيمي در بورس کالا، از ارز مبادله اي به ارز آزاد، گفت: مدت ها قبل بايد اين تصميم گرفته مي شد چرا که بايد از تفاوت قيمت محصولات پتروشيمي که رانت ايجاد کرده بود جلوگيري مي شد.
نماينده مردم کرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه قيمت گذاري نامناسب در ستاد تنظيم بازار اختلاف قيمتي را با قيمت عرضه اين محصولات در بورس ايجاد کرده بود، گفت: محاسبه قيمت محصولات با ارز مبادله اي به دليل تفاوت با نرخ ارز آزاد رانت 20 درصدي ايجاد مي کرد که به جيب دلالان بازار سرمايه مي رفت که اين هم به ضرر مصرف کنندگان و هم توليدکنندگان بود.
عضو شوراي عالي بورس درباره تاثير اين مصوبه بر شاخص هاي بورس، گفت: شرکتهاي پتروشيمي به واسطه اينکه تفاوت قيمت پايين از دلالي حذف و به اين شرکتها بر مي گردد در درآمدهايشان تعديل صورت خواهد گرفت و طي روزهاي آينده سهام اين شرکت ها به شدت افزايش مي يابد.
بعد از نشست چهار روز قبل وزراي اقتصاد، صنعت، نفت، رييس کل بانک مرکزي و رييس سازمان بورس به منظور بررسي راهکارهاي تقويت بازار سرمايه و با موافقت وزارت صنعت، مبناي تعيين قيمت پايه محصولات پتروشيمي در بورس کالا، از روز جاري (شنبه) از ارز مبادله اي به ارز آزاد تغيير خواهد يافت، ضمن اينکه وزارت صنعت تأکيد کرده است همه محصولات پتروشيمي بايد در بورس کالا عرضه شود.
در اين ابلاغيه آمده است با توجه به تعديل نرخ هاي پايه و همچنين به منظور رصد نمودن مداوم بازار و تأمين نياز داخلي، تمام توليد کنندگان محصولات پتروشيمي، اعم از دولتي و خصوصي موظفند همه محصولات حود را از طريق بورس کالا عرضه کنند.در تبصره اين ابلاغيه آمده است درصورتيکه محصولات عرضه شده در بورس کالا در دو مرحله متوالي عرضه به فروش نرسد، واحد عرضه کننده مجاز است به همان ميزان که فروش نرفته، در خارج از بورس به فروش رساند.
لازم به ذکر است اين مصوبه، يکي از مواردي است که در جلسه هفته گذشته وزراي اقتصاد، صنعت، نفت، رييس کل بانک مرکزي، رييس سازمان بورس، پيشنهاد و پس از موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهت اجرا به بورس کالا ابلاغ شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن