تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820657819




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبارزه با کنه گردآلود خرما دربستک هرمزگان آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مبارزه با کنه گردآلود خرما دربستک هرمزگان آغاز شد بندرعباس-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی بستک از توابع هرمزگان گفت: کار مبارزه با کنه گردآلودا یا تار عنکبوتی خرما با نام علمی olygonychus afrasiaticus در نخلستانهای این شهرستان آغاز شد.


عباس مویدی شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا از کنه گردآلود مشهور به تار عنکبوتی بعنوان یکی از آفات مضر خرما نام برد و افزود: در صورت مبارزه به موقع و سم پاشی به موقع می توان از خسارات آن جلوگیری کرد.
مدیر جهاد کشاورزی بستک یادآورشد: سال زراعی گذشته(مهر91تامهر92) با سم پاشی به موقع؛ آفت کنه تار عنکبوتی نتوانست به نخلستان های این شهرستان خسارتی وارد کند.
ˈ آفت کنه تار عنکبوتی اوایل تابستان هم زمان با آغاز رنگ زنی محصول خرما پدید می آید و کنه با مکیدن شیره میوه موجب لاغر شدن آن می شود.ˈ
مویدی اضافه کرد: عملیات مبارزه با آفت کنه گرد آلود خرما درسطح 800 هکتار از نخلستانهای بستک با روش سم پاشی تا نیمه دوم تیر ماه ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: برای جلوگیری از خسارت این آفت همه ساله با تشکیل شبکه های مراقبت، پیش آگاهی و کنترل آفات، زمان مناسب مبارزه را به نخل داران اعلام می کنیم.
وسعت نخلستانهای بستک یکهزارو660 هکتار با تولید 44هزارو 663 تن محصول خرما اعلام شده است.
گزارش ایرنا به نقل از اطلاعات منتشره وزارت جهاد کشاورزی حاکی است:این کنه از شیره نسوج برگهای جوان و بخصوص میوه های خرما تغذیه می کند و در اثر تغذیه آن رنگ طبیعی برگ و میوه ها تغییر یافته و به رنگ خاکستری مایل به سفید و یا زرد کمرنگ در می آید . میوه های آسیب دیده شکاف برداشته و مواد قندی و شیره نباتی از آن خارج می شود ، پوست میوه نیز سخت و خشک می گردد .
کنه ها برای حفاظت و انتقال خود از شاخه ای به شاخه دیگر تار می تنند و در زیر تارها به فعالیت می پردازند . هنگام طغیان آفت خوشه های خرما منظره ای غبارآلود به خود گرفته و میوه ها به رنگ قرمز تیره در آمده و چروکیده و نامرغوب می شوند و قبل از رسیدن می ریزند .
شهرستان بستک در 220کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.ک/3
512/668

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن