تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821199591




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساکنان اقلیم خشک فارس برای روزه داری مایعات کافی بنوشند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > فارس در گفتگو با مهر مطرح شد:
ساکنان اقلیم خشک فارس برای روزه داری مایعات کافی بنوشند
شیراز – خبرگزاری مهر: رئیس دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به وضعیت جغرافیایی خشک فارس، مصرف کافی مایعات طی ایام افطار تا سحر به طوری که آب بدن در طول 16 ساعت روزه داری تامین شود، ضروری است.



محمدحسن افتخاری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به وضعیت جغرافیایی فارس، مصرف زیاد مایعات ضروری است و به این دلیل که دوره روزه داری 16 ساعت و زمان کافی برای از دست دادن آب بدن فراهم است باید بتوانیم این آب را در بازه زمانی افطار تا سحر تامین کنیم. افتخاری افزود: باید از نوشیدنی هایی چون آب، شیر کم چرب، آبمیوه و شربت های سنتی که خیلی شیرین نیستند، استفاده کرد. افتخاری اظهار کرد: روزه داری علاوه بر آرامش نفس، باعث پالایش جسم از سموم و چربی های اضافه  می شود و در این راستا باید یکسری اصول تغذیه ای رعایت شوند. رئیس دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز  با بیان اینکه میزان مصرف مواد غذایی بعضی افراد در ماه رمضان بیشتر از دیگر ماه های سال است، اظهار کرد: باید حجم غذاها را در عین رعایت تنوع غذایی در چهار وعده افطار، شام، میان وعده بعد از شام و سحری، کاهش داد و از پرخوری پرهیز کرد. وی افزود: حجم غذاهای مصرفی باید متناسب با وعده های غذایی باشد یعنی اینکه حجم غذای سحر یا حجم غذای شام به حدی باشد که زمان کافی برای هضم و جذب غذا فراهم باشد. افتخاری گفت: در انتخاب غذاها باید دقت کرد که از همه گروه های غذایی شامل غلات، لبنیات، سبزیجات و میوه ها و گوشت ها انتخاب داشته باشیم و به کم چرب بودنشان توجه کرده و مواظب باشیم که حاوی قندهای ساده زیادی نباشند و به راحتی هضم شوند. رئیس دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در میان وعده ها بیشتر میوه ها، سبزی ها، مغزها و شیر استفاده شوند. وی در خصوص موارد قابل تامل در وعده سحری گفت: وعده سحری باید از شام سبک تر و کم حجم تر باشد و تا یک ساعت بعد از میل سحری برای جلوگیری از مشکلات گوارشی باید از خوابیدن پرهیز کرد. افتخاری گفت: در خصوص برخی افراد که قادر نیستند به میزان کافی غذا میل کنندمصرف مکمل مولتی ویتامین توصیه می شود.


۱۳۹۳/۴/۱۴ - ۱۰:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن