تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815270209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبتلایان به زخم فعال دستگاه گوارش از روزه داری اجتناب کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مبتلایان به زخم فعال دستگاه گوارش از روزه داری اجتناب کنند زنجان- ایرنا- یک فوق تخصص گوارش بیمارستان ولی عصر(عج) استان زنجان گفت: مبتلایان به زخم فعال دستگاه گوارش باید از روزه داری اجتناب کنند.


مرتضی نظریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: افرادی که به زخم فعال دستگاه گوارش مبتلا هستند و دردهای شدیدی در این ناحیه دارند توصیه می شود، از روزه داری پرهیز کنند.
وی یادآورشد: مبتلایان به زخم فعال دستگاه گوارش علاوه بر دردهای شدید علایمی نظیر تهوع و استفراغ، کاهش وزن، قیری شدن رنگ مدفوع و رنگ پریدگی (که نشانه کم خونی است) نیز دارند.
نظریان، افزود: روزه داری در افرادی با سابقه علایم زخم معده که زخم دستگاه گوارشی فعال ندارند مشکلی ندارد و این افراد می توانند نسبت به انجام این فریضه الهی اقدام کنند.
وی، تصریح کرد: بر این اساس توصیه می شود، این گروه از بیماران در صورت داشتن علامت هنگام سحر یا افطاری دارو مصرف کنند.
این فوق تخصص گوارش بیمارستان ولی عصر(عج) استان زنجان، با اشاره به اینکه عموم مردم هنگام افطار و یا سحری می توانند ناراحتی های گوارشی خود را با مصرف مناسب انواع مواد غذایی به حداقل کاهش دهند، گفت: پرخوری و مصرف حجم بالایی از غذاهای مختلف به ریفلاکس معده منتهی می شود.
وی، اظهار کرد: بر این اساس بیماران مبتلا به ریفلاکس معده باید در صورت روزه داری به شدت به کیفیت تغذیه ی خود توجه کنند چراکه در این گروه از مبتلایان نیز مصرف غذاهای پرچرب و با حجم بالا مشکلات معده تشدید می شود.
596/7320

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن