تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804414502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتمام ساخت فاضلاب تا 18 ماه آينده/ کمبود اعتبار اصلي ترين معضل


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ تير ۱۳۹۳ (۱۱:۴۳ق.ظ)
پاسخ قائم مقام آبفاي شرق تهران به معضلات فاضلاب پرديس؛ اتمام ساخت فاضلاب تا 18 ماه آينده/ کمبود اعتبار اصلي ترين معضل گروه اجتماعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، شهرستان پرديس يکي از شهرستان هاي استان تهران است که خود از 55 آبادي تشکيل مي شود.
محدوده جغرافيايي اين شهرستان از روستاي "تلو" در سرخه حصار آغاز و تا انتهاي بخش بومهن ادامه دارد.
اين شهرستان طي سال هاي گذشته و از زماني که بحث ساخت مسکن هاي مهر در آن قوت گرفت، مورد توجه قرار گرفته، اما؛ هيچ گاه آنطور که بايد به معضلات آن رسيدگي نشده است.
وضعيت فاضلاب اين شهرستان، موضوعي است که بيش از ساير مباحث از قبيل ساخت و سازهاي بي رويه، ميزان عوارض آزاد راه تهران – پرديس و مباحث مربوط به احداث مترو براي ساکنان و حتي مناطق اطراف اين شهرستان مشکل ساز شده است.
کارشناسان شهري از خطر فاضلاب اين شهرستان براي سد ماملو خبر مي دهند و کارشناسان حوزه محيط زيست نيز به صورت مرتب در اين رابطه هشدار مي دهند.
سيد مجيد صالحي اميري، قائم مقام آبفاي شرق تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج به هشدارهاي ارائه شده در اين زمينه از سوي کارشناسان شهري و حوزه محيط زيست پاسخ داده است.
مشروح اين گفت و گو به شرح ذيل است:

فاضلاب شهرستان پرديس وارد چه تصفيه خانه هايي مي شود و وضعيت اين تصفيه خانه ها به چه صورتي است؟
فاضلاب شهرستان پرديس وارد 2 تصفيه خانه مي شود. تصفيه خانه اول، که هم اکنون در حال ساخت است در مجاورت پارک فناوري قرار گرفته و تصفيه خانه دوم نيز که در پشت منطقه کرشت واقع شده، محلي است که فاضلاب فازهاي 5، 8، 11 و 9 در آن تجميع مي شوند. بايد عنوان شود در حال حاضر وضعيت اين دو تصفيه خانه چندان مطلوب نيست.

کارشناسان محيط زيست و متوليان شهر تهران از وضعيت نگران کننده فاضلاب شهرستان پرديس گلايه مند هستند و عنوان مي کنند که پساب هاي اين فاضلاب وارد سد ماملو مي شود. نظر شما به عنوان قائم مقام آبفاي شرق تهران در اين خصوص چيست؟
پاسخ اين سوال هم مي تواند مثبت باشد و هم منفي. فاضلاب شهرستان پرديس صرف نظر از تصفيه شدن در تصفيه خانه جاري، به اين دليل که در پايين دست حوزه هاي آبريز سد ماملو بوده، سبب ايجاد اين نگراني ها شده است.
بايد به اين موضوع توجه شود که فاصله زياد ميان تصفيه خانه شهرستان پرديس و سد ماملو سبب خود پالايي اين فاضلاب مي شود. اين نگراني ها از ديدگاه عوام مطرح مي شود اما در حقيقت بايد به اين مشکلات با نگاهي ديگر پرداخته شود.

ساخت تصفيه خانه شهرستان پرديس که در مجاورت پارک فناوري قرار دارد در حال حاضر در چه مرحله اي است و کار ساخت اين تصفيه خانه چه زماني به اتمام خواهد رسيد؟
بر اساس قانون، تاسيسات در شهرهاي جديد بايد توسط متولي ساخت اين شهرها يعني وزارت راه و شهرسازي ساخته شود. در سال 81، بر اساس توافق نامه اي که ميان دو وزارتخانه نيرو و وزارت وقت مسکن و شهرسازي صورت گرفت، مقرر شد از سوي اين وزارتخانه زمين مورد نياز براي تاسيس تصفيه خانه در اختيار وزارت نيرو قرار گيرد و اين مهم محقق نيز شد. از سال 81 تا اواسط سال 90، بر سر تحويل زمين با دشواري هايي همراه بوديم که خوشبختانه سرانجام اين اتفاق افتاد. در حال حاضر نيز کار ساخت اين تصفيه خانه در حال انجام است و حدود 70 درصد پيشرفت داشته است و در بد بينانه ترين حالت، طي 18 ماه آينده اين تصفيه خانه به طور کامل آماده خواهد شد.

هم اکنون، اصلي ترين معضل وزارت نيرو براي اتمام فاضلاب شهرستان پرديس چيست؟
در شرايط کنوني، کمبود اعتبار اصلي ترين معضل وزارت نيرو براي اتمام پروژه فاضلاب شهرستان پرديس است که اميدوار هستيم اين مشکل نيز به زودي برطرف شده تا در ادامه کار با مشکل خاصي مواجه نشويم.

در حال حاضر وضعيت تصفيه خانه کرشت به چه صورت است؟
مقرر شده فاضلاب 288 هزار خانوار وارد تصفيه خانه کرشت شود. در دولت دهم براي بهبود وضعيت اين تصفيه خانه فاضلاب، تصميم گيري شد و وزارت راه و شهرسازي خود را متولي بهبود شرايط اين تصفيه خانه و اتمام آن دانست که متاسفانه از آن زمان تاکنون تنها کارهاي مطالعاتي براي احداث اين تصفيه خانه صورت گرفته شده و مناقصه اي هم که براي ساخت اين تصفيه خانه در دستور بررسي قرار گرفت به دليل رعايت نشدن مسائل قانوني باطل شد.

قرار نيست طبق توافق نامه اي ديگر، کار ساخت تصفيه خانه منطقه کرشت هم به وزارت نيرو واگذار شود؟
در اين رابطه مکاتباتي انجام شده و وزارت نيرو اعلام کرده است که آمادگي ساخت اين تصفيه خانه را نيز دارد. معتقديم اگر کار ساخت اين تصفيه خانه نيز به ما واگذار شود از دوباره کاري ديگر جلوگيري شده و بودجه بيت المال هدر نخواهد رفت.

در رابطه با وضعيت آب و فاضلاب شهر بومهن نيز مسائل مختلفي مطرح شده است. وضعيت آب و فاضلاب اين شهر به چه صورت است؟
شرايط در شهر بومهن نيز چندان مطلوب نيست. استارت کار در شهر بومهن در دولت دهم زده شده اما در اجراي کار به دليل کمبود اعتبارات، سرعت قابل توجهي ديده نمي شود. اگر موانع اعتباري از اين مسير برداشته شود، مي توانيم در آينده نزديک شاهد بهبود شرايط آب و فاضلاب در اين شهر نيز باشيم در غير اين صورت مردم اين منطقه همچنان با مشکلاتي مواجه خواهند بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن