تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805754856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امواج ماهواره، تاثیرگذارترین عامل طلاق در جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امواج ماهواره، تاثیرگذارترین عامل طلاق در جامعه بیرجند - ایرنا - شماری از کارشناسان و مسوولان دست اندرکار حوزه امور اجتماعی خراسان جنوبی می گویند: براساس مطالعات انجام شده، مهمترین عامل طلاق تاثیر برنامه های ضد ارزشی و مخرب شبکه های ماهواره ای است.


آنها به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفتند: به همین علت هم اکنون شاهد افزایش پدیده طلاق بویژه طلاقهای عاطفی و توافقی در جامعه هستیم.
به گفته این افراد: بخشی از طلاق های به وقوع پیوسته را پیامد نفوذ امواج ضد فرهنگی شبکه های ماهواره ای در خانواده ها دانستند و گفتند: تاثیر رسانه های فرامرزی بر بنیان خانواده ها، فرهنگ و آداب و رسوم آن ها غیرقابل انکار است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی در باره علل طلاق و تاثیرات ماهواره در بروز این پدیده گفت: شبکه های ماهواره ای بویژه آن هایی که به زبان فارسی برنامه پخش می کنند می کوشند که فرهنگ خودشان را بر دیگران حاکم کنند.
حجت الاسلام ˈ محمدباقر باقریˈ افزود: این شبکه ها تلاش می کنند مردم را به سمت و سوی اهداف خود ببرند که فروپاشی خانواده ها یکی از این اهداف است.
وی ادامه داد: تاکید بر حقوق یکطرفه زن و مرد و مطالبه مهریه توسط زن و در نهایت تبلیغات ناهنجاری در خانواده ها از جمله عواملی است که تحت تاثیر برنامه های ماهواره به بنیان خانواده ضربه می زند.
وی با اشاره به اینکه وظیفه دادگستری پیشگیری از وقوع جرم، احقاق حق، گسترش عدل و آزادی های مشروع است، گفت: در این راستا مسوولان دستگاه های فرهنگی اعم از دانشگاه، آموزش و پرورش و حوزه علمیه باید با اقدامات فرهنگی از بروز طلاق در جامعه جلوگیری کنند.
وی یادآور شد: از آنجایی که ماهواره، کانون خانواده ها را مورد هدف قرار داده، دادگستری خراسان جنوبی با برگزاری کلاس های آموزشی برای دانش آموزان، اولیا، مربیان، و دانشجویان در راستای ارتقای آگاهی مردم برای کاهش پدیده طلاق تلاش می کند.
مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی هم با بیان اینکه ماهواره یک خطر بزرگ برای کانون خانواده ها محسوب می شود گفت: تغییر سبک زندگی در خانواده ها بخش عمده ای از هدف شبکه های ماهواره ای است.
ˈ محمد ثقفیˈ ادامه داد: زمانی که سبک زندگی در خانواده ها تحت تاثیر برنامه های ماهواره تغییر کند قطعا بنیان خانواده نیز سست می شود و راحت زوجین با طلاق موافقت می کنند زیرا در فیلم های ماهواره می بینند که وقتی افراد به بن بست رسیدند می گویند باید از هم جدا شویم.
وی به گستردگی دامنه فضای مجازی در جامعه امروزی اشاره و اضافه کرد: بسیاری از کاربران فضاهای مجازی که بیشرشان را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند ، تحت تاثیر فضای مجازی از فضای حقیقی فاصله گرفته و وقتی با شکستی در زندگی مواجه می شوند به سراغ خاتمه زندگی با همسر خود و آغاز زندگی مجدد با فرد دیگری می روند.
وی افزود: صدا و سیمای خراسان جنوبی در راستای فرهنگ سازی و جلوگیری از بروز پدیده طلاق در جامعه، به ساخت برنامه ای مستند از رابطه صمیمی زوجینی که همراه با عشق و تفاهم با یکدیگر زندگی می کنند اقدام کرده است.
مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: در این برنامه بیشتر به زندگی قشر متوسط جامعه پرداخته شده که از یک خانواده کاملا مستحکم و استوار برخوردارند.
ثقفی گفت: همچنین از یک سال گذشته پرداختن به موضوع سبک زندگی را با استفاده از نظرات شخصیت هایی همچون ائمه جمعه، روحانیون و استادان دانشگاهی در دستور کار قرار دادیم.
وی یادآور شد: داشتن تحصیلات عالی یکی از دلائل افزایش سن ازدواج جوانان در خراسان جنوبی است که در این زمینه فلیم سینماییˈ یکی مثل منˈ در استان ساخته شده که بزودی پخش می شود و در این فیلم نیز به سبک زندگی پرداخته شده است.
وی ادامه داد: جوانان در بحث ازدواج دوست دارند به همه آرمان ها و آرزو هایشان برسند و همه امکانات را به دست آورند که در این صورت بخش مفیدی از مقطع جوانی آنان از دست می رود.
ثقفی ضمن اشاره به دلایل گرایش قشری از جامعه به استفاده از ماهواره افزود: باید آگاهی مردم نسبت به آثار مخرب استفاده از برنامه های شبکه های ماهواره ای افزایش یابد.
وی گفت: برنامه های ماهواره، خانواده بویژه جوانان را از درون تخریب می کند که در این راستا می توان توسط رسانه ها به تحلیل شبکه ها و تولیدات ماهواره پرداخت و اثرات مخرب آن را به مردم گوشزد کرد.
رییس مرکز علمی کاربردی بهزیستی خراسان جنوبی هم می گوید: طلاق دارای ابعاد اجتماعی است و باید دلایل بروز آن را در فرد و اجتماع جستجو کرد.
ˈبهناز زالˈ افزود: نداشتن شناخت زوجین از همدیگر، داشتن توقعات زیاد از یکدیگر و برآورده نشدن آن و عدم درک متقابل و دخالت خانواده ها از جمله دلائل فردی بروز طلاق در جامعه است.
وی اعتیاد یکی از زوجین را از دیگر علل بروز پدیده طلاق ذکر کرد و گفت: مشکلات معیشتی و خیانت یکی از زوجین و ازدواجهای اجباری از دیگر این علل می باشد.
وی با بیان اینکه باید راهکارهای جلوگیری از طلاق را قبل از ازدواج جستجو کرد یادآور شد: زوجین باید با دید واقع بینانه و اطلاعات کافی از یکدیگر اقدام به ازدواج کنند به طوری که شناخت خوبی از یکدیگر بدست آورند.
وی با بیان اینکه برنامه های ماهواره به طور غیر مستقیم تاثیر زیادی بر زندگی زوجین و خانواده ها دارد افزود: یکی از دلایلی که توقعات غیرمنطقی در زوجین ایجاد می کند چشم و همچشمی است که این مساله را می توان راحت در تاثیر رسانه های بیگانه همچون ماهواره بر ذهن خانواده ها مشاهده کرد.
زال اظهار داشت: نگرش های سطحی، توجه به ظواهر، رفاه طلبی بیش از اندازه، و غیر منطقی بودن خواسته ها از جمله عواملی است که بر اثر نفود پیام های رسانه بیگانه همچون ماهواره در مخاطب به وجود می آید.
وی گفت: فیلم هایی که از شبکه های ماهواره ای پخش می شود تجمل گرایی و چشم و همچشمی را در خانوادها و زوجین رواج می دهد.
رییس مرکز علمی کاربردی بهزیستی خراسان جنوبی یادآور شد: خواسته های جنسی غیرمنطقی از همسر از طریق تماشا فیلم های مبتذل ماهواره به وجود می آید و نیز می تواند در دیدگاه های که نسبت به یکدیگر دارند موثر باشد.
زال با اشاره به اینکه تجمل گرایی به وفور در برنامه های ماهواره مشاهده می شود گفت: زوجین با دیدن برنامه های مخرب ماهواره با بروز کوچکترین مشکل، تصمیم می گیرند زندگی خود را پایان دهند و تلاشی برای ادامه آن نکنند.
وی با اشاره به اینکه طلاق توافقی در سال های اخیر زیاد شده افزود: در این طلاق ها زوجین هیچ دلیل منطقی برای جدا شدن ندارند فقط بحث عدم تفاهم است و زوجین تمایل ندارند برای زندگی شان تلاش کنند زیرا فکر می کنند اگر طلاق بگیرند زندگی بهتری خواهند داشت.
وی خاطر نشان کرد: پیگیری اهداف شخصی زوجین که بعضا وقتی در سایه ازدواج به این اهداف نمی رسند ترجیح می دهند از ازدواج کناره بگیرند و به طلاق دست بزنند.
مدیرکل ثبت و احوال خراسان جنوبی هم به افزایش آمار طلاق پارسال در این استان 732هزار نفری اشاره کرد و گفت: پارسال 958 واقعه طلاق در استان رخ داد که نسبت به سال قبل آن که 919 مورد بوده 4.24 درصد افزایش داشته است.
ˈعلی پورحسینˈ افزود: این درحالی است که واقعه ازدواج در این مدت هشت درصد در استان کاهش داشته است.
وی گفت: پارسال، هشت هزار و 271 واقعه ازدواج در استان انجام شده که این رقم در سال قبل آن هشت هزار و 989 مورد بوده است. 665/110

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن