تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802212863




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوضاع و احوال شهر الرقه سوریه در سایه حضور داعش


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اوضاع و احوال شهر الرقه سوریه در سایه حضور داعش تهران - ایرنا - پایگاه خبری ˈتحریر سوریˈ که یک پایگاه خبری سوری و مخالف دولت است، در خصوص اوضاع شهر ˈالرقهˈ نوشت: تروریستهای ˈداعشˈ چیزهایی را که برای مردم حرام می دانند، برای خود حلال دانسته و از بهترین امکانات استفاده می کنند .


پایگاه خبری تحریر سوری افزود: تروریستهای داعش زندانی در زیرزمین یکی از ساختمان های تحت سیطره خود در استان الرقه دارند که افرادی را که با قوانین آن ها مخالت کرده اند ، در آن نگه داری می کنند.
اتاق های این زندان به اندازه ای تنگ است که زندانیان نمی توانند درآن بخوابند ، به زندانیان غذای بسیار کمی داده می شود و فقط روزی یک بار اجازه خرج به برای قضای حاجت می دهند و همچین آن ها اتاق شکنجه ای در این مکان ایجاد کرده اند و زندانیان خود را به وسیله صندلی برقی ، شلاق و از آویزان کردن شکنجه می کنند .
یکی از ساکنان الرقه در این خصوص گفت: زندگی در مناطق تحت کنترل داعش به هیچ عنوان خوب نیست، زیرا افراد مستبد زیادی میان آن ها وجود دارند و در کنار این ها ، افراد فرصت طلب نیز مشاهده می شود که زندگی را برای مردم سخت می کنند، اما تنها چیزی که مرهم زخم مردم است ، اینکه حکومت آن ها موقتی است .
این پایگاه خبری افزود: داعشی ها حساسیت زیادی نسبت به کشیدن قلیان نشان می دهند و بارها اتفاق افتاده تروریستهای تونسی تبار به خانه ها و اماکن عمومی حمله کرده و کسانی را که مشغول کشیدن قلیان بوده اند را با خود برده اند .
این پایگاه خبری در خصوص رفتار تروریستهای داعش با زنان نیز نوشت: داعش از زنان می خواهد پوشش مورد نظر آن ها را داشته باشند و اگر این کار را انجام ندهند ، ممکن است بازداشت شوند .
تحریر سوری اضافه کرد : نکته قابل توجه در رفتار داعشی ها این است که تروریستها مسابقات جام جهانی را دنبال و تماشا می کنند، اما با این استدلال که این کار مردم را از یاد خدا غافل می کند ، مانع این می شوند که مردم این مسابقات را تماشا کنند، به عنوان مثال نیروهای داعش در زمان برگزاری نخستین مسابقه جام جهانی فوتبال به قهوه خانه ها حمله کرده ، تلویزیون ها را مصادره کرده و مانع این شدند که مردم این مسابقات را ببینند .
یکی از اهالی الرقه به نام ˈ ابوابراهیمˈ نیز گفت : مردم به دلیل اینکه داعش بر اموال آن ها مالیات تعیین کرده، بسیار ناراحت هستند و این در حالی است که مردم در مضیقه شدید به سر می برند، اما تروریستهای داعش ماهانه بیش از هزار دلار دریافت می کنند .
وی افزود: داعش اخیرا اقدام به جمع آوری ˈزکاتˈ محصول گندم از کشاورزان به میزان پنج درصد کل محصول کرده و هر یک از مغازه ها نیز باید به طور متوسط سه هزار لیره به عنوان مالیات بپردازند و همچنین آن ها از مردم مالیات آب را نیز دریافت می کنند .
ابوابراهیم خاطر نشان کرد : در الرقه نمی توان مشخص کرد که کدام یک از نیروهای داعش ثروتمندتر هستند، زیرا بیشتر آن ها تلفن های همراه و وسایل الکترونیکی پیشرفته دارند و غذاهایی می خورند که بیشتر اهالی الرقه توان خرید آن را ندارند و با مراجعه به رستوران ها مشاهده می کنیم که نیروهای داعش حضور پررنگی در آن دارند و این در حالی است که شمار زیادی از اهالی شهر ساعت ها در صف می ایستند تا بتوانند یک وعده غذا از مراکز خیریه مردمی دریافت کنند .
وی تصریح کرد: تونسی ها تندروترین افراد تروریستهای داعش در الرقه هستند و رفتار بسیار بدی با مردم این شهر دارند، آنها مردم را به کفر متهم می کنند .
داعشی ها در بازار الرقه نیز حضور پررنگی دارند و گاهی اوقات آن ها در مورد ˈابوبکر البغدادیˈ سخن می گویند، اما هرگز وی را ندیده اند .
ابو ابراهیم در خصوص فعالیت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در الرقه نیز گفت: دانشگاه ها و موسسات آموزشی تعطیل شده و مردم ارتباط کمی با هم دارند .
ابوابراهیم تاکید کرد که ادعاهای داعش مبنی بر بدعت است و آن ها تنها در پی آزار و اذیت اهالی شهر هستند و کاری جز به دردسرانداختن اهالی و تحمیل قوانین سخت بر آن ها ندارند ، قوانین غیر قابل فهم که آخرین قانون آن ها این است هرکس در تلفن همراه خود تصویر زنی را داشته باشد ، 30 ضربه شلاق به او زده می شود و از برخی مسوولان نیز خواسته شده تا نام کسانی که نماز نمی خوانند را یادداشت کنند تا آن ها را تنبیه کنند .
وی گفت: کسانی که در پی جهاد و تاسیس حکومت اسلامی و ظاهرا اجرای شرع هستند، خود باید به شرع اسلام آگاهی داشته باشند، اما نیروهای داعش چیزی از قوانین و اصول دین اسلام نمی دانند .
خاورم **2041**1651

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن