تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818865573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لس‌آنجلس تایمز: ایرانی ها حاضر به امتیاز دادن در کوتاه مدت هستند /طول دوره اجرایی توافق جامع کلید حل مناقشه هسته‌ای است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
لس‌آنجلس تایمز: ایرانی ها حاضر به امتیاز دادن در کوتاه مدت هستند /طول دوره اجرایی توافق جامع کلید حل مناقشه هسته‌ای است

لس‌آنجلس تایمز: ایرانی ها حاضر به امتیاز دادن در کوتاه مدت هستند /طول دوره اجرایی توافق جامع کلید حل مناقشه هسته‌ای است
روزنامه «لس‌آنجلس تایمز» با اشاره به تأکیدات اخیر طرفین بر موقت بودن محدودیت‌های ناشی از راهکار جامع، نوشته است که توافق بر سر دوره اجرایی راهکار جامع می‌تواند به حل مناقشه هسته‌ای منجر شود.
به گزارش نامه نیوز روزنامه «لس‌آنجلس تایمز» روز جمعه در گزارشی با موضوع دوره تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که هفته گذشته در شهر وین آغاز شد، نوشته است که بحث طول دوره اجرایی توافق جامع هسته‌ای از جمله اصلی‌ترین موارد اختلافی میان طرفین است.

بنا به گزراش فارس، این گزارش با اشاره به اظهارنظرهای روزهای اخیر مقامات ایرانی، روس و آمریکایی در مورد موقت بودن محدودیت‌هایی که در توافق جامع برای برنامه هسته‌ای ایران در نظر گرفته می‌شود، نوشته است که به گفته این مقامات، پس از پایان این دوره ایران در پیگیری برنامه هسته‌ای خود مانند هر «امضاکننده دیگر پیمان منع گسترش در پیگیری فعالیت‌های استاندارد هسته‌ای» آزاد خواهد بود.

لس آنجلس‌تایمز می‌افزاید: «ری تکیه» تحلیلگر مسائل ایران شورای روابط خارجی آمریکا می‌گوید این تأکید تازه تیم ایرانی بر موقت بودن محدودیت‌ها، بازتاب‌دهنده این تصمیم ایران است که آن‌ها می‌توانند در مورد مسائل کلیدی امتیاز دهند، مشروط بر اینکه بتوانند توافقی کنند که دوره آن بسیار کوتاه باشد.

به نوشته این روزنامه، تیم ایرانی با دستیابی به این توافق می‌تواند به افکار عمومی خود اعلام کند که در عین حال که محدودیت‌ها بر پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران را برداشته، تحریم‌های بین‌المللی علیه اقتصاد این کشور را حذف کرده است.

با این حال، با توجه به فشارهای متحدان اصلی آمریکا در منطقه یعنی اسرائیل و عربستان، همچنان توافق بر سر زمان اجرای راهکار جامع، دشوار به نظر می‌رسد. بنا بر این گزارش، تیم ایرانی می‌گویند توافق جامع باید نهایتا تا 5 سال طول بکشد و در مقابل طرف غربی دوره‌ای دو دهه‌ای را مد نظر دارد.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای در حالی آغاز شده که طرفین بر اساس توافق موقت ژنو، تنها تا پایان تیر ماه برای دستیابی به راهکار جامع، فرصت دارند. هرچند که این مهلت برای 6 ماه قابل تمدید است، اما طرفین اعلام کرده‌اند که تلاش می‌کنند در مهلت کنونی به توافق برسند.





1393/4/14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن