واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:
حجتالاسلام فرحزاد:
طلبکارنبودن ویژگی خادمان واقعی انقلاب اسلامی است خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: برخی برای انقلاب شهید داده و جانباز شدهاند ولی از اسلام طلب ندارند، در حالی که برخی برای اسلام هیچ کاری نکرده اند ولی طلبکار هستند؛ سلمان فارسی چون خواستههای خود را کنار گذاشت محبوب ائمه اطهار(ع) شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام حبیبالله فرحزاد، استاد حوزه علمیه قم در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به تشریح قوای شیاطین جنی و انسی پرداخت، گفت: نخستین شیطان برای گمراه کردن هر فردی شیطان جنی(ابلیس) است.وی یادآور شد: افزونبر شیطان جنی شیطان انسی نیز وجود دارد، شیاطین انسی افراد گنهکار، ستمکار، غاصبان خلافت، ظالمان هستند که گاهی حتی از شیاطین جنی نیز برای انحراف کردن افراد خطرناکتر میشوند. استاد حوزه و دانشگاه نفس اماره را شیطان سوم برای افراد دانست، گفت: امام علی(ع) میفرمایند «نفس اماره، شیطان هر فردی است»، در زمان ظهور صاحبالزمان(عج) شیطان جنی(ابلیس) را میکشند ولی با این وجود در آن زمان برخی از افراد به دنبال بدی و گناه میروند که این به سبب وسوسه نفس اماره است.حجتالاسلام فرحزاد تصریح کرد: نفس اماره همواره با انسان بوده و او را هیچگاه رها نمیکند، تنها راه رهایی از وسوسههای این شیطان درونی کمک خواستن از خداوند متعال و اهلبیت(ع) برای کنترل آن است، اگر این شیطان کنترل نشود فرد را به بدبختی میکشاند.نباید فکر کنیم با قرائت دو رکعت نماز و چند آیه جبرئیل بر ما نازل میشودوی ادامه داد: فرد همیشه باید بداند که در معرض سقوط از وادی بندگی است، نباید فکر کنیم با قرائت دو رکعت نماز، چند آیه قرآن و یک روز روزه گرفتن فرد زاهدی شده و جضرت جبرئیل بر ما نازل میشود، شیطان به سبب غرور در عبادت سقوط کرد.استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه عبادت بدون ریا مورد رضای خدا است، بیان داشت: امام صادق(ع) میفرماید «ثواب عبادت پنهانی هفتاد برابر بیشتر از عبادت آشکار است و اگر فردی آن عبادت را آشکار کند هفتاد درجه از عبادتش کم میشود»، البته همه عبادات همانند قرائت نماز جماعت را نمیتوان به صورت پنهانی انجام داد.وی افزود: برخی برای انقلاب شهید داده و جانباز شدهاند ولی از اسلام طلب ندارند، در حالی که برخی برای اسلام هیچ کاری نکرده اند ولی طلبکار هستند؛ سلمان فارسی چون خواستههای خود را کنار گذاشت محبوب ائمه اطهار(ع) شد، به گونهای که حضرت زهرا(س) کفن او را تهیه کرده و امیرمؤمنان(ع) ایشان را غسل و دفن کردند.برخی ظاهری خوب باطنی بد و برخی ظاهری بد باطنی خوب دارندحجتالاسلام فرحزاد با اشاره به اینکه شیطان به سبب غرور زمین خورد، خاطرنشان کرد: فرد اگر خود و عمل خود را نبیند رستگار میشود، شیطان نیز به سبب منیت، خود محوری، خود بینی و غرور نسبت به اعمالش بدبخت شد.وی تصریح کرد: نفس همانند حیوان چموشی است که اگر کنترل نشود صاحبش را زمین میزند، خدا حتی درباره حضرت یوسف(ع) میفرماید «ما یوسف را از فحشا منحرف کردیم»؛ در روایت آمده «یک علامت مؤمن این است که بر هر فردی رسید بگوید او از من بهتر است»، چرا که برخی ظاهری خوب باطنی بد و برخی ظاهری بد باطنی خوب دارند.استاد حوزه و دانشگاه غرور نسبت به اعمال و عبادات را یکی از مهمترین رذایل اخلاقی دانست و گفت: شیطان به سبب غرور و تکبر نسبت به اعمال و عباداتی که انجام داده بود به ضلالت رسیده و 6 هزار سال عبادتش نابود شد./993/پ202/س
۱۳۹۳/۴/۱۲
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]