تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818875980




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیر ثبتی و کم ثبتی وقایع حیاتی در ریگان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دیر ثبتی و کم ثبتی وقایع حیاتی در ریگان کرمان - ایرنا - رییس اداره ثبت احوال شهرستان ریگان گفت: دیر ثبتی و کم ثبتی وقایع حیاتی بویژه در زمینه ثبت وفات یکی از مشکلات مهم این شهرستان است.


به گزارش ایرنا، ˈعلی نصرت آبادیˈ روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان ریگان، افزود: از عوامل دیر ثبتی و کم ثبتی وقایع حیاتی می توان به فقدان اطلاع مردم از قوانین ثبت احوال اشاره کرد که باید در این زمینه اطلاع رسانی کامل انجام شود.
وی اظهار کرد: برای برنامه ریزی های خرد و کلان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور نیازمند دسترسی به آمارهای دقیق جمعیت شامل ولادت، وفات، ازدواج و طلاق هستیم.
وی تصریح کرد: شناخت موانع دستیابی به وضعیت مطلوب بسیار موثر است به همین منظور ثبت وقایع حیاتی یکی از مهمترین مسایلی است که در چند سال اخیر به لحاظ تاثیر آن در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های خرد و کلان اقتصادی کشور، مورد توجه قرار گرفته است.
رییس اداره ثبت احوال ریگان ادامه داد: ماده 5 قانون ثبت احوال اعلام می کند که سازمان ثبت احوال کشور در اجرای وظایفی که بر عهده دارد می تواند از وجود کارکنان سازمان های دولتی و ارگان ها و نهادهادی انقلاب اسلامی موجود در محل استفاده کند و در تبصره یک ماده آمده است که ماموران دولت و کارکنان بیمارستان ها و گورستان ها مکلفند با ثبت احوال در اجرای وظایف قانونی کمک کنند.
نصرت آبادی به ایجاد شبکه اعلام به منظور پوشش کامل وقایع حیاتی اشاره کرد و گفت: شبکه اعلام شامل خانه های بهداشت و مراکز درمانی در روستاها، دهیاری های محل شورای اسلامی، دفاتر پستی، بسیج، آموزگاران نهضت سواد آموزی، تعاون روستایی و عشایری و ثبت یاران است.
وی هدف از ایجاد شبکه اعلام را امکان بهره گیری از قابلیت های موجود در روستاها و مناطق عشایری به منظور پوشش کامل وقایع حیاتی بیان کرد.ک/2
7440/8154

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن