تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819261061




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چین از ژاپن خواست ثبات منطقه را حفظ کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

چین از ژاپن خواست ثبات منطقه را حفظ کند تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه از ژاپن خواست تا صلح و ثبات منطقه را حفظ کند.


به گزارش خبرگزاری «شین هوا» از پکن، اظهارنظر «هونگ لی» سخنگوی وزارت امور خارجه چین آشکارا پاسخی به تصمیم دولت ژاپن برای تغییر قانون اساسی این کشور است.
سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین از ژاپن خواست با توجه به تصمیم دولت «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن برای تغییر و اصلاح قانون اساسی در رفع ممنوعیت اعزام نیروی نظامی برای کمک به کشورهای هم پیمان، این تصمیم آسیبی به حق حاکمیت چین وارد نکند.
«هونگ» گفت: ژاپن باید همچنان به اقدامات صلح آمیز پایبند باشد، به نگرانی کشورهای همسایه اهمیت دهد و از تضعیف صلح و ثبات منطقه خودداری کند.
چین کشور ژاپن را به عنوان رقیب استراتژیک عمده در منطقه قلمداد می کند و دو کشور درگیر یک مناقشه بر سر مالکیت جزایر غیرمسکونی واقع در دریای شرقی چین هستند.
اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین در حالی بیان شد که دولت ژاپن روز سه شنبه از تایید اصلاح و بازبینی قانون دفاعی این کشور خبر داد.
این اقدام ژاپن با انتقاد و اعتراض در افکار عمومی داخل و خارج کشور مواجه شد.
با تایید اصلاحیه قانون صلح طلبانه ژاپن که عملیات تدافعی ارتش ژاپن را محدود می کند، این کشور قادر خواهد بود از حق دفاع از امنیت شخصی در زمانی که خطر آشکاری متوجه مردم ژاپن بوده و یا هنگامی که حملات مسلحانه ای علیه این کشور یا کشورهای هم پیمان صورت می گیرد، استفاده کند.
آساق 1450**1545

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن