تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802244461




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اردوغان از دیپلمات های گروگان گرفته شده ترکیه به دست داعش استفاده ابزاری می کند.


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جمهوریت: اردوغان از دیپلمات های گروگان گرفته شده ترکیه به دست داعش استفاده ابزاری می کند. آنکارا- ایرنا - روزنامه جمهوریت ترکیه روز چهارشنبه نوشت: موضوع 48 نفر از کارکنان کنسولگری ترکیه در موصل که از سوی (تروریست های) داعش به گروگان گرفته شده اند، یک جنگ زرگری و برنامه تبلیغاتی برای ˈرجب طیب اردوغانˈ است.


به گزارش ایرنا، جمهوریت می نویسد: سخنان و اقدام های اخیر مسوولان دولتی ترکیه نشان می دهد که حمله گروه تروریستی و تکفیری داعش به کنسولگری ترکیه در موصل و گروگانگیری 48 نفر از کارکنان این کنسولگری، می رود که به ابزاری برای تبلیغات نامزدی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری تبدیل شود.
حزب حاکم ترکیه دیروز اردوغان را به عنوان نامزد خود برای ریاست جمهوری در انتخابات مردادماه آینده معرفی کرد.
به نوشته جمهوریت، ˈبلند آرینچ ˈ سخنگوی دولت ترکیه دو روز پیش اعلام کرد که دیپلمات های ترکیه در ماه مبارک رمضان آزاد خواهند شد و وزارت امور خارجه ترکیه نیز اعلام کرده که اعضای خانواده های گروگانها را به ضیافت افطار دعوت کرده است.
جمهوریت به نقل از کارشناسان می افزاید: گویا دولت ترکیه از روز آزادی گروگانها مطلع است و شاید هم در مراسم افطار وزارت امور خارجه مقامات دولت و یا شخص اردوغان حضور یافته و به اعضای خانواده های گروگانها مژده آزادی را خواهند داد و به این صورت تبلیغات بزرگی را در انتخابات ریاست جمهوری به نفع اردوغان به راه خواهند انداخت.
پیشتر نیز برخی از کارشناسان امور راهبردی مدعی شده بودند که داعش به دولت اردوغان در مورد امنیت جانی گروگانها اطمینان داده است.
ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه چهارشنبه گذشته اعلام کرد که مخالفان می خواهند که من علیه داعش سخنان تحریک آمیز بگویم ولی من علیه داعش سخن نخواهم گفت.
اردوغان با بیان اینکه رهبران احزاب مخالف جمهوری خواه خلق و حرکت ملی می خواهند که من با سخنان تند علیه داعش، عناصر این گروه را تحریک کنم.
وی مخالفان خود را به تلاش برای ایجاد خونریزی علیه شهروندان گروگان گرفته شده ترکیه در دست داعش متهم کرد.
ˈکمال قلیچدار اوغلوˈ رهبر حزب مخالف ترکیه نیز در این باره گفته بود: نخست وزیر ترکیه چرا به داعش تروریست نمی گوید؟
رهبر حزب مخالف جمهوری خواه خلق ترکیه گفت: چرا تاکنون ˈرجب طیب اردوغانˈ در مورد گروه تروریستی و تکفیری داعش، عبارت تروریست را به زبان نیاورده است.
نخست وزیر ترکیه مدعی شد که جان حدود 80 شهروند ترکیه که در عراق توسط داعش به گروگان گرفته شده اند در خطر است و به این دلیل نمی تواند علیه داعش سخنان تحریک کننده داشته باشد.
اردوغان مخالفان خود را که خواهان اقدام جدی ترکیه علیه داعش هستند به بی وجدانی متهم کرد.
رهبر بزرگترین حزب مخالف ترکیه در مجلس این کشور در سخنانی که از طریق برخی شبکه های تلویزیونی خصوصی به صورت زنده پخش شد، افزود: بارها به دولت اردوغان هشدار دادیم که از دادن سلاح به معارضان و گروههای تروریستی در سوریه خودداری کند و اکنون گروه تروریستی داعش در عراق بیداد می کند.
وی با بیان اینکه در آینده نزدیک اسناد مربوط به همکاری های دولت اردوغان با گروه های تروریستی در سوریه را فاش خواهد کرد، ادامه داد: اگر در سوریه و عراق صلح برقرار می شد این روند به نفع ترکیه نیز بود و حزب متبوعش پیشنهاد می کند که ترکیه به جای دادن سلاح به تروریست ها، برای تامین صلح در منطقه، سازمان ملل را وارد عمل کند.
قلیچدار اوغلو تاکید کرد که به رغم گروگان گرفته شدن شهروندان ترکیه به دست داعش در موصل هنوز نخست وزیر ترکیه از بکار بردن عبارت تروریست در مورد این گروهک خودداری می کند و تا کنون داعش را تروریست معرفی نکرده است.
در پی تحولات اخیر در عراق، احزاب مخالف حرکت ملی و سعادت ترکیه نیز سیاست های دولت آنکارا در قبال تحولات منطقه را بباد انتقاد گرفتند.
دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی دولت اردوغان را به اجرای سیاست هایی که منافع ملی ترکیه را به خطر انداخته متهم کرد و گفت: سیاست خارجی دولت ترکیه ورشکسته است.
ˈتمل کاراملا اوغلوˈ مسوول روابط خارجی حزب اسلامگرای سعادت ترکیه نیز به دولت اردوغان هشدار داد که گروه تروریستی و تکفیری داعش ابزار امپریالیسم برای تضعیف و تجزیه کشورها است و ضرر آن متوجه ترکیه نیز خواهد بود.
وی با یادآوری اینکه امپریالیست ها و در راس آن آمریکا در تلاش برای تضعیف کشورهای بزرگ اسلامی و تجزیه آنها به کشورهای کوچک هستند، گفت: ˈرجب طیب اردوغانˈ باید متوجه این واقعیت باشد که در صورت ادامه وضعیت کنونی پس از سوریه و عراق نوبت به ترکیه خوهد رسید.
ˈکاراملا اوغلوˈ افزود: ترکیه در تحولات سوریه دچار خطا شد و در خصومت با بشار اسد رییس جمهوری سوریه از داعش حمایت کرد و اکنون در موصل و در عراق با مشکل رو به رو شده است.
وی گفت: تحولات کنونی ادامه توطئه طرح آمریکایی خاورمیانه بزرگ با شکل دیگری است و باید کشورهای منطقه هوشیار باشند.
خاورم **2010/1275

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن