تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818838824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پساب شهرك صنعتي سجزي عامل شيوع بيماري سالك در ورزنه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان جابر به مهر خبر داد:
پساب شهرك صنعتي سجزي عامل شيوع بيماري سالك در ورزنه
اصفهان – خبرگزاري مهر : عضو شوراي اسلامي شهر ورزنه با بيان اينكه فاضلاب شهرك صنعتي سجزي موجب بروز بيماري سالك در بين مردم اين شهر شده، گفت: دستگاه هاي مسئول بايد مانع ورود پساب هاي اين شهرك به دليل سمي بودن زياد آن به سمت تالاب بين المللي گاوخوني شوند و كانال زهكش انتقالي مربوط به آن نيز نبايد از كنار ورزنه عبور كند.



مجيد جابر در گفتگو با مهر اظهار داشت: در دهه هاي گذشته ارتش اقدام به حفر كانالي زهكش براي انتقال پساب شهرك صنعتي" سجزي " به سمت اين تالاب كرد اما به دليل نبود طرح جامع شهرسازي به مرور زمان بافت جديد منازل مردم ورزنه در آطراف آن شكل گرفت.

وي افزود: حدود يك و نيم كيلومتر اين زهكش از درون ورزنه عبور مي كند و پس از آن از سمت شمال وارد رودخانه زاينده رود شده و به طرف تالاب بين المللي گاوخوني هدايت مي شود.

اين عضو شوراي اسلامي شهر ورزنه ادامه داد: قسمت هاي عبوري زهكش در داخل شهر توسط سازمان آب منطقه اي پوشيده شده اما مسير هاي خروجي آن هنوز سرباز بوده كه محل پرورش موذياني همچون موشها و پشه ها شده است.

جابر تصريح كرد: وجود تپه هاي خاك و درختان" طاق" كاشته شده توسط اداره منابع طبيعي در اطراف اين زهكش نيز بهترين بستر را براي پرورش موشها و  انواع ميكروبهاي مربوط به آنها را فراهم کرده است.

وي با بيان اينكه ريشه اين نوع درختان محل خوبي براي زندگي اين جوندگان است،گفت: در طول سه سال اخير حدود سه هزار نفر از مردم ورزنه به دليل فعاليت اين موجودات موذي دچار بيماري سالك شده اند.

اين عضو شوراي شهر ورزنه تاكيد كرد: علاوه بر مشكل ياد شده پساب هاي سمي فاضلاب شهرك سجزي در حين عبور از مسير زهكش موجب انتقال مواد سمي به درون چاه هاي آب حريمي رودخانه مي شود كه انتقال آن به سطح زمين توسط لوله اي آب چاه ها براي خاك و گياهان زيان بخش است.

جابر با بيان مثالي ادامه داد: با ريختن مستقيم يك ليوان از آب اين فاضلاب هاي صنعتي بر روي هر بوته گياهي مي توان خشك شدن آنرا تا 24 ساعت بعد به راحتي مشاهده کرد.

وي گفت: با توجه به اين ميزان خطر  ورود اين پس آب زيانبار به تالاب گاوخوني هيچ معناني ندارد چرا كه پوشش گياهي آنرا تخريب مي کند.

عضو شوراي شهر ورزنه با بيان اين پرسش كه سود و فوايد شهرك صنعتي سجزي اصلا به مردم ورزنه نرسيده حال چرا بايد تمامي سموم آن نصيب مان شود، افزود: دستگاه هاي اجرايي ذي ربط بايد انتقال فاضلاب ذكر شده به گاوخوني را منع كرده و همچنين عبور آن را از طريق زهكش مربوطه از مجاورت ورزنه متوقف کنند.

جابر يادآور شد: اين پساب ها بايد مورد تصفيه قرار گيرد نه اينكه از جايي به مكاني ديگر در طبيعت رها شود.


۱۳۹۳/۴/۱۱ - ۱۰:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن