تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820733455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهیدان رامک، پدر و فرزندی که پس از 19 سال هم پرواز شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شهیدان رامک، پدر و فرزندی که پس از 19 سال هم پرواز شدند بجنورد - ایرنا - شهید ˈقربانعلی رامکˈ کشاورزی از روستای ˈزوˈ از توابع شهرستان شیروان در استان خراسان شمالی، وقتی در سال 66 به شهادت رسید فرزندی 5 ساله داشت که 19 سال بعد با ترنم سرود عاشقانه وصل، بال در بال پدر شهیدش به معراج پرکشید.


به گزارش ایرنا، همسر شهید قربانعلی و مادر شهید محسن رامک با یادآوری خاطرات همسرش می گوید: قربانعلی مردی متدین، مخلص، جدی و دارای توانمندی و پشتکاری قوی بود که در برنامه های دینی و مراسم مذهبی روستا حضوری پررنگ داشت.
ˈصغری بیگم افساˈ در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: قربانعلی خوابی دیده بود که بعد از آن بیقرار رفتن به جبهه شد و پس از گذشت دو ماه در 18 اسفند سال 1366 در سن 32 سالگی بر اثر اصابت گلوله به سینه اش در منطقه ماووت عراق به شهادت نائل شد.
وی حاصل 10 سال زندگی مشترک با این شهید را سه فرزند پسر و یک دختر عنوان کرد و گفت: وی چندین بار قصد عزیمت به جبهه را داشت که هر بار به سبب نگرانی که برای من و فرزندانش داشت آنرا به تاخیر می انداخت تا اینکه نهایتا وقتی آخرین فرزند پسرمان 10 روزه بود، بر بیقراری دلش غالب نشد و راه دفاع از میهن را در پیش گرفت.
این همسر و مادر شهید می گوید: همسرم قبل از رفتن وصیت کرد که در صورت شهادت ، نام او را بر فرزند نوزادمان بگذارم که اکنون او را با نام پدر صدا می زنیم.
خانم افسا می افزاید: قربانعلی پیش از رفتن به جبهه نیز با جمع آوری پول از روستاییان و خرید نخ و پشم از شهر، آنرا در اختیار زنان روستا می گذاشت تا برای رزمندگان اسلام کلاه، دستکش و شال گردن ببافند و سپس آنرا به جبهه ها ارسال می کرد.
وی اظهار کرد: قربانعلی صبح روز شهادت با نوشتن نامه ای از خانواده، همه فامیل و خویشاوندان احوالپرسی کرده بود که این نامه یک ماه پس از شهادتش به دست ما رسید.
شهید ˈمحسن رامکˈ، فرزند شهید قربانعلی، متولد پنجم فروردین 61 بود که هنگام شهادت پدر تنها پنج سال داشت و 19 سال بعد در 21 مرداد 85 در 24 سالگی در درگیری با اشرار مسلح در منطقه ˈدهانه عباسقلیˈ شهرستان بم به شهادت رسید.
همسر محسن که چهار سال با محسن زندگی کرده، از شوخ طبعی، فعال بودن، داشتن انگیزه بالا و از همه مهم تر توجه به صله رحم و رفت و آمد فراوان با فامیل و کمک به حل مشکلات آنان، به عنوان بخشی از ویژگی های شوهرش یاد می کند.
ˈراضیه رامکˈ اظهار کرد: محسن دارای دیپلم کامپیوتر بود که 5 سال در گروه مرصاد قرارگاه کرمان به عنوان نیروی انتظامی فعالیت داشت.
وی که با گذشت هشت سال از شهادت همسر جوانش همچنان گنجینه خاطرات وی را زنده نگه داشته، با دلی پر درد و با نگاهی از سر افتخار به تصویر شوهرش نگریسته و می گوید: محسن به آنچه دوست داشت رسید.
وی افزود: بار آخری که عازم ماموریت شد به تمام اقوام و آشنایان سفارش کرده بود که مواظب همسرش باشند و از طرز جمع کردن وسایل، نوع صحبت کردن و رفتار و برخورد وی مشخص بود که گویا به شهادت خود آگاه شده است.
همسر شهید رامک گفت: محسن اولین حقوق خود را نذر حرم امام رضا (ع) کرده بود و آخرین باری که عازم ماموریت شد گفت بعد از برگشت با هم به زیارت شاهچراغ (ع) می رویم و در آنجا نذری دارم که فقط همانجا می توانم بگویم.
وی افزود: با شهادت محسن این زیارت، قسمتم نشد و هنوز که هنوز است دل مشغول آنم که در این سفر چه می خواسته است به من بگوید.
همسر شهید رامک گفت: وصیت ایشان این بود که همیشه حتی در موقع خواب هم حجاب خود را حفظ کنید چرا که در هنگام خواب در صورت بروز بلایای طبیعی مانند زلزله و ... مبادا هنگام بیرون کشیدن شما از زیر آوار نامحرمی اندام شما را مشاهده کند.
وی اظهار کرد: پس از شهادت همسرم که بر اثر اصابت گلوله به قفسه سینه اش روی داده بود، وقتی بر بالین وی حاضر شدم دیدم که چهره اش از همیشه نورانی تر است و من برای آخرین بار بر رخسارش بوسه زدم.
وی با بیان اینکه شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس جانانه از اعتقادات و ارزش های دینی دفاع کردند گفت: شهدا جان خود را به عنوان بزرگ ترین سرمایه در راه خدا هدیه کردند تا ایران اسلامی امروز در تاریخ مقتدر، پویا و ماندگار بماند و جوانان باید این اعتقادات و ارزش های دینی را به عنوان میراث خون شهدا حفظ کنند.
مادر و همسر شهیدان رامک نیز خودباوری، ایثارگری و از خودگذشتگی شهدا را ضامن سربلندی و پویایی کشور و ملت غیور ایران در سالیان پس از انقلاب اسلامی عنوان کرد.
وی افزود: امروز نه تنها دشمنان برای پیشرفت انقلاب سعی در تخریب و تهاجم فرهنگی دارند بلکه اقدام به اسلام هراسی می کنند اما جوانان ما آگاهند و این اقدامات تاثیری بر رشد اسلام و انقلاب نخواهد گذاشت.
شهرستان 157 هزار نفری شیروان 632 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است. ک/4
7186/626

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن