تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804431589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مکانیزه شدن صندوق های صدقه /پرونده مذموم ترین نوع سرقت بسته می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مکانیزه شدن صندوق های صدقه /پرونده مذموم ترین نوع سرقت بسته می شود تهران بزرگ- ایرنا- دزدی و سرقت به هرشکلی در همه فرهنگ ها و مقاطع تاریخی حیات بشر به عنوان عملی پلید قلمداد شده اما برخی از انواع سرقت به مراتب شنیع تراست که از جمله و در راس همه آنها شاید دزدی از صندوق صدقات باشد.


سرقت و دزدی در یک تعریف کلی به یغما بردن حق مالکیت و نتیجه کار و زحمت دیگران است اما در مورد سرقت از صندوق صدقات، نه فقط حق و مال مستحقان صدقه ، که نیت خیر صدقه دهندگان نیز به تاراج می رود و شاید این شق دوم به مراتب حاوی پلشتی بیشتری است.
سرقت صندوق های صدقات افزون بر آثار و تبعات ناخوشایند دزدی، از طرف دیگر شاید موجب اخلال در اقدام صدقه دهندگان نیز برای واریز صدقه های خود به این صندوق ها شده و یا می شود.
درتشریح عللی که صندوق های صدقات را به هدف سارقان و موضوع سرقت مبدل کرده ، فارغ از مسایل اجتماعی و فردی مربوط به سارقان ، شاید بتوان گفت این صندوق ها هدف هایی آسان و کم مخاطره _ دستکم دنیوی- برای دستبرد محسوب می شوند.
پیشگیری از تداوم دست اندازی افراد بزهکار به نیت صدقه دهندگان و حق مستحقان، استفاده از دستاوردهای حوزه فناوری الکترونیک را در خدمت محافظت از این آیین اخلاقی - مذهبی ضرورت بخشیده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده به مرور صندوق های الکترونیکی صدقات جایگزین صندوق های سنتی می شود.
تبارک سبحانی افزود: قراردادی سه جانبه میان کمیته امداد استان تهران، حوزه انفورماتیک شهرداری تهران و شرکت سازنده صندوق های الکترونیک صدقات (از بخش خصوصی) برای ساخت و تحویل صندوق های الکترونیکی صدقات منعقد شده است.
وی با بیان اینکه از اسفند ماه سال گذشته تاکنون هرهفته چهار تا شش صندوق الکترونیک صدقات در سطح شهر تهران نصب شده است، ادامه داد: تاکنون 180 صندوق الکترونیکی صدقات در سطح شهر نصب شده و به زودی تعداد این صندوق ها افزایش پیدا می کند.
سبحانی اضافه کرد: صندوق های الکترونیکی صدقات در برخی از ایستگاه های مترو، پایانه های اتوبوسرانی، بیمارستان ها، وزارتخانه ها و ایستگاه های اتوبوس های بی آر تی برای استفاده عموم شهروندان تهرانی نصب شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران ادامه داد: شهروندان تهران می توانند با استفاده از کارت های وسائل نقلیه عمومی (کارت های مترو و اتوبوس) از طریق توضیحاتی که بر روی بنرهای صندوق های الکترونیکی داده شده است صدقات خود را پرداخت کنند.
سبحانی با بیان اینکه استفاده از این صندوق ها هم در زیبایی شهر و هم در کاهش هزینه کمیته های امداد اثر چشمگیری خواهد داشت، اظهار کرد: با استفاده از این سیستم احتمال دستبرد به وجوهات داخل صندوق های الکترونیکی به صفر می رسد.
وی افزود: با نصب صندوق های الکترونیکی صدقات ، شهروندان تهرانی می توانند با اطمینان خاطر از اینکه صدقات آنان به مستحقان واقعی می رسد وجوه خود را به صندوق ها واریز کنند.
سبحانی با بیان اینکه هر ساله با افزایش کمک های مردمی مواجه هستیم، ادامه داد: مهمترین دلیل افزایش کمک های مردمی در هر سال انگیزه های دینی و اعتقادات مذهبی و بشر دوستانه آنان است.
وی با بیان اینکه حدود 130 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران قرار دارد، افزود: سالانه 350 میلیارد ریال وجه نقد از صندوق های صدقات موجود در استان تهران جمع آوری و در قالب طرح های حمایتی کمیته امداد از جمله کمک هزینه جهیزیه، مسکن، امور فرهنگی و غیره صرف می شود.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: بیشترین سرقت از صندوق های صدقات در مناطق شمال شهر تهران صورت می گیرد.
سبحانی اضافه کرد: نیروهای کمیته امداد امام خمینی (ره) بعد از پی بردن به شیوه های سرقت سارقان بر روی صندوق های صدقات جعبه محافظ نصب کردند و تیم های صیانت از صندوق های صدقات نیز تشکیل شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران افزود: هماهنگی های لازم با کلانتری های مناطق تهران برای دستگیری سارقان احتمالی پول های صندوق صدقات صورت گرفته است.
سبحانی ادامه داد: برای فرهنگ سازی و نحوه استفاده از صندوق های الکترونیکی صدقات تیزرهای تبلیغاتی تهیه شده و برای پخش در اختیار سیمای جمهوری اسلامی قرار داده شده است که به زودی از شبکه های تلویزیونی ایران پخش می شود.
صدقه یکی از سنت های حسنه ای است که افراد برای رضای خدا به صورت مستقیم یا با انداختن پول نقد به داخل صندوق های صدقات کمیته امداد امام خمینی (ره) به نیازمندان کمک می کنند .
در اسلام صدقه مستحبی باید برای رضای خدا، بدون منت و ریا به فقیری داده شود که آن را در راه گناه مصرف نمی کند البته خویشاوندان افراد در اولویت هستند و بهتر است صدقه به صورت مخفیانه به افراد نیازمند داده شود.
صدقه باید از اموال پاک و حلال باشد و مقدار آن هم به توان شخص بستگی دارد به گونه ای که افراط و تفریط درآن نباشد؛ یعنی نه در صدقه دادن کوتاهی شود و نه انسان همه دارایی خود را صدقه دهد که خود گرفتار و محتاج شود.
در برخی روایات آمده است صدقه دهید، حتی اگر به مقدار جرعه آبی باشد.
روایات زیادی درباره فضیلت صدقه از ائمه اطهار (ع) نقل شده است نظیراین که صدقه سبب زیادی رزق و روزی، شفای بیماری ها، دوری از آتش جهنم، دفع هفتاد بلا و مصیبت در دنیا، طولانی شدن عمر و غیره می شود.
تهرام/564/ 7364

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن