تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819642208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خروج از رکود تا پایان تیر عملیاتی می شود/ کاسه شکسته تحریم دوباره بند نمی خورد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس جمهور در همایش روز صنعت و معدن: خروج از رکود تا پایان تیر عملیاتی می شود/ کاسه شکسته تحریم دوباره بند نمی خورد خبرگزاری پانا: رئیس جمهور از تشکیل کارگروهی ویژه برای رونق تولید و خروج از رکود خبر داد و افزود: شورای هماهنگی اقتصادی در هفته های آتی موارد اختلافی حل و تا پایان تیرماه بسته حمایتی برای رونق تولید و خروج از رکود عملیاتی خواهد شد.
۱۳۹۳ سه شنبه ۱۰ تير ساعت 11:47



به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، حسن روحانی در مراسم همایش روز ملی صنعت که در محل سالن اجلاس سراان برگزارشد ضمن اعلام این مطلب گفت: بسیاری از کشورها صنعتی شده اند به این دلیل که گاز یامنابع طبیعی در اختیار داشته اند یا به دلیل دسترسی به آبهای آزاد توانایی ارتباط با جهان خارج را داشته اند اما ما در کشوری زندگی می کنیم که همه منابع را در اختیار داریم و دارای توسعه انسانی نیز شده ایم اما هنوز کشوری صنعتی نیستیم .
وی ادامه داد: ایران دارای بزرگترین مخزن گاز جهان و جز دارندگان مخازن نفت بوده و به 2 هزار کیلومتر از آبهای آزاد در جنوب و شمال متصل است و می تواند از مزیت های تجاری برخوردار باشد.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: نوابغ و صاحب نظران،دانشجو و دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی بسیاری در کشور وجود دارد و بیش از نیم قرن است که سابقه حرکت صنعتی در کشور وجود دارد اما اشکال از کجاست که نمی توانیم بگوییم صنعتی شده ایم.
روحانی تصریح کرد: اشکال در برنامه ریزی دولت ، مجلس، سیاست های کلی و چشم انداز 20 ساله است یا دلایل دیگری موجب شده است تا کشوری صنعتی نباشیم.
رئیس جمهور ادامه داد: کلاه خود را قاضی کنیم تا ببنیم اشکال از کجاست جمله ای می گویم که آن را گزنده تلقی نکنید اگر انرژی را به قیمت جهانی در اختیار تولید قرار دهیم تولیدمان قدرت صادرات دارد، اگر دروازه ها را باز کنیم تولید قدرت رقابت با منطقه و جهان را خواهد داشت. وی بیان کرد: مگر می شود برای همیشه از صنعت حمایت کرد نوزاد و نوجوان نیازمند حمایت است اما جوان بالغ توانمند رشیدی که بیش از 40 تا 50 سال از عمرش گذشته است بازهم نیازمند حمایت است.
وی افزود: در صورت حمایت می توان گفت این جوان در مسیر پیشرفت قرار می گیرد اگر حمایت در کنار رقابت نباشد حمایت مخرب خواهد بود.
رئیس جمهور با طرح این پرسش که چرا برخی از صنایع ما پس از 40 سال قدرت رقابت ندارند ، عنوان کرد: در تمام نامه های آنها به رئیس جمهور می گویند اگر دو مرکز صنعتی وجود دارد مبادا مرکز صنعتی دیگری ایجاد شود و باید گفت چرا و پس صنعت چه زمانی باید روی پای خود بایستد .
روحانی با تاکید بر اینکه دولت و بخش خصوصی و دولت و تولیدگر و قانونگذار باید مذاکرات برد -برد داشته باشند، خاطرنشان کرد: باید دید مشکل از کجاست ما نیاز به سرمایه طبیعی ،نیاز به سرمایه انسانی و اجتماعی داریم و اگر توسعه انسانی و این همه دانشگاه و مراکز فنی و حرفه ای وجود نداشت امروز دچار مشکل بودیم .
وی افزود: در کنار منابع و سرمایه انسانی نیاز به سرمایه اجتماعی وجوددارد و بباید به هم و به آینده اعتماد داشته باشیم.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در کنار آن باید به قانون احترام بگذاریم و ثبات و امنیت در آینده کشور را دیده و مطمئن شویم چون دولت آن دولتی نیست که در یک جلسه بدون مشورت تصمیم گیری کند.بنابراین باید مطمئن شویم که دولت توانمند است و قادر به ایجاد ثبات و آرامش در بازار است.
روحانی عنوان کرد:در موضوع تورم دولت به آنچه قول داده و عمل کرده است عمل می کند .
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تورم نقطه به نقطه به 14.7 درصد رسیده که باید برای صاحبان حرف،کارآفرینان و صنعتگران اطمینان بخش باشد.
وی با بیان اینکه روند کاهشی تورم در سال جاری ادامه خواهدیافت تصریح کرد: در ماه خرداد مواد خوراکی نه تنها افزایش نداشته بلکه در مواردی نیز کاهش یافته که ممکن است برای کارآفرینان خیلی مهم نباشد اما برای مصرف کنندگان مهم است.
روحانی با بیان اینکه نرخ متوسط رشد تورم حدود یک یا زیر یک درصد است خاطرنشان کرد: در برخی از ماه ها نرخ رشد تورم یک دهم درصد بوده و نوعی ثبات و حرکت معقولانه رو به جلو شکل گرفته است وقتی رکود و تورم با هم است دولت هر کدام را که آغاز کند اعتراضهایی به دومی وجود دارد .
4 فاز گازی تا پایان سال وارد مدار تولید می شود
وی بیان کرد: امروز می توانیم بگوییم اولین قدم برای شکستن رکود برداشته شده و وزیر صنعت نیز اعلام کرد که رشد تولیدات صنعتی در خودروی سبک ،فولاد،پتروشیمی و لوازم خانگی ایجاد شده و 4 فاز گازی تا پایان سال وارد مدار تولید می شوند.
رئیس جمهور در بخش دیگری از این همایش تصریح کرد: نمی توان مداوم خواهش کنیم و بگوییم باید در زمینه خودرو یک حرکت سریع کیفی رخ دهد و تا این حرکت ایجاد نشود دولت محدودیت هایی در صنعت ایجاد می کند که به نفع کشور است .
وی ادامه داد: برخی از محدودیت ها عقلانی نیست بلکه ناصحیح است و برخی از محدودیت ها هم عقلانی است و هم صحیح می باشد .
وی ادامه داد: محدودیت در صدور مجوز به معنای محدودیت غیر عقلانی است و اگر فساد اداری وجود دارد یعنی محدودیت های غیر عقلانی حاکم است.
روحانی اضافه کرد: اگر رانت وجود دارد به معنای محدودیت های ناصحیح و غیر عقلانی است اما اگر برای صنعت و سلامت هوا و محیط زیست محدودیت هایی قائل شویم ضروری است .
رئیس جمهور در بخش دیگری از این همایش عنوان کرد: صنعت باید به نفع مردم و جامعه تمام شود اگر صنعتی محیط زیست را آلوده می کند باید برای آن محدودیت قائل شد و اگر در خودرو چیزی را برای امنیت جان مردم ضروری می دانیم این محدودیت ضروری است و درحایی که برای جلوگیری از خام فروشی محدودیت هایی اعمال می شود این محدودیت ها عقلانی و درست است که می تواند ارزش افزوده ایجادکند.
وی با بیان اینکه دولت در برخی موارد باید به نفع جامعه و مردم محدودیت هایی را پیش بینی کند ، تصریح کرد: ما امروز در شرایطی هستیم که تولید با مشکلاتی مواجه است که رفع برخی ازآنها وظیفه دولت است و باید فضای روابط خارجی مناسب باشد تا مواد اولیه ، تکنولوژی و فعالیت در زمینه تبادل پولی و مالی وجود داشته باشد.
قدم های مثبت دولت در یازدماه گذشته
روحانی تصریح کرد: دولت قدم های مناسبی را در یازده ماه گذشته برداشته و در زمینه سیاست های پولی و مالی تصمیمات مناسبی اتخاذ کرده است.
وی افزود: امروز قدمهای لازم برای رفع تحریم برداشته شد و در زمینه رفع تحریم به مردم قول می دهم که کاسه تحریم شکسته شده و هیچ کس قادر نیست این کاسه شکسته شده را به حالت اول برگرداند.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما به راه خود ادامه می دهیم و به انقلاب و ارزشهای خود آشنایی داریم بنابراین خیلی قصه نخورید ما می دانیم چکار می کنیم و وزارت خارجه و تیم مذاکره کننده به طور کامل تخصص لازم را برای حرف زدن در برابر 6 قدرتی که رو به روی ما قرار گرفته اند دارند.
رئیس جمهور در بخش دیگری از این همایش باتاکید بر اینکه ما می خواهیم با همسایگانمان روابط دوستانه داشته باشیم، تصریح کرد: دوستی با همسایگان را به نفع همه می دانیم و برای جلوگیری از جنگ و آشوب در منطقه همه توان خود را به کار می بندیم و معتقدیم افراطی گری ، درشت گویی و دخالت در کار این و آن به نفع هیچ کس نیست .
روحانی تاکید کرد: روابط خوب،امنیت منطقه و ثبات آن نه تنها برای تولید و صنعت که برای مردم منطقه ضروری است .
رئیس جمهور عنوان کرد: بانکها در حد لازم توانمند نیستند که باید برای این منظور توانمند شده و سرمایه در گردش واحد ها تامین شودو بنا داریم برای کمک به بخش تولید تقسیم بندی لازم را انجام دهیم بنابراین واحدهایی که در سخت ترین شرایط توانسته اند خود را روی پا نگه دارند اولویت اول در کمک های دولتی هستند .
وی افزود: اولویت دوم مربوط به بخشهای تولیدی مشکل دار است که مشکل آنها درونی نبوده و از بیرون به آنها تحمیل شده است.
روحانی تاکید کرد: سالهای 84تا92 گذشته و دیگر تکرار نمی شود و دولت هیچ تصمیمی را بدون مشورت اتخاذ نمی کند.
وی ادامه داد: بانکها باید دست از بنگاه داری بردارند و امانت و واسطه خوبی میان مردم و بنگاه های اقتصادی باشند.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن