تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804341925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی:هیچ بندزنی نمی‌تواند کاسه شکسته تحریم را به حالت اول برگرداند/دولت هیچ تصمیم فردی نمی گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


روحانی:هیچ بندزنی نمی‌تواند کاسه شکسته تحریم را به حالت اول برگرداند/دولت هیچ تصمیم فردی نمی گیرد سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - رئیس‌جمهور با حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای گفت:کاسه تحریم شکسته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن با تاکید بر عزم دولت برای مهار تورم و خروج کشور از شرایط رکود، به آمارهای ارائه شده از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره رشد تولید در برخی حوزه‌ها، اظهار کرد: بر این اساس، اولین گام برای شکستن رکود برداشته شده است. روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اشاره کرد و گفت: من قول می‌دهم که کاسه تحریم شکسته شده است و هیچ بندزنی نمی‌تواند این کاسه شکسته را به حالت اول بازگرداند.ما به راه مان ادامه می دهیم. به همه دوستان و به همه ارزشمداران و به همه عزیزان و با زبان روان و آرام عرض می کنیم، ما انقلاب مان را می شناسیم، عزت ملی را پاس می داریم، خیلی غصه نخورید، ما می دانیم چه کار می کنیم. وی با بیان اینکه دولت، وزارت امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده، در مذاکرات می‌دانیم که چه می‌کنیم و به حول و قوه الهی به نتیجه نهایی خواهیم رسید،افزود: وزارت خارجه و تیم مذاکره کننده کاملا تخصص لازم را برای حرف زدن در برابر 6 قدرتی که روبروی ما قرار گرفته اند، دارد و سبک مذاکره را می داند و تجربه کافی را دارد و می دانیم سخت است اما راه را تا موفقیت نهایی به حول و قوه الهی ادامه خواهیم داد. "رئیس جمهور با بیان اینکه کشور دارای بزرگترین مخازن نفت و گاز جهان است و به آبهای آزاد متصل بوده و از مزیت‌های تجاری و مراکز تحقیقاتی متعددی برخوردار است"، گفت: با این وجود چگونه است که ما هنوز نمی‌توانیم بگوییم ما کشوری صنعتی هستیم؟ وی همچنین افزود: آیا اشکال از برنامه اول و دوم و چهارم و پنجم است یا برنامه‌ریزی دولت یا قانون مجلس یا سیاست‌های کلی و چشم‌انداز 20 ساله است؟ اگر انرژی را به قیمت جهانی تحویل دولت دهیم، آیا تولید کشور قدرت صادرات دارد؟ اگر درهای کشور را باز و تعرفه را کنار بگذاریم، تولید کشور توان رقابت با منطقه و جهان را دارد؟ دیگر اظهارات رئیس جمهور در این مراسم به نقل از تسنیم به شرح زیر است: *ما روابط مان را با کشورهای همسایه مان نزدیک و نزدیک تر خواهیم کرد اگر یکی دو همسایه هم داریم که هنوز آنها تمایل نشان نداده اند، ما علامت خود را برای یک رابطه خوب به آنها داده ایم و ما می خواهیم با همسایگان مان رابطه خوبی داشته باشیم و این را به نفع کشور، به نفع همسایگان و به نفع ملت های منطقه می دانیم. *ما برای جلوگیری از جنگ و اختلاف در منطقه همه توان خود را بکار گرفته و بکار می گیریم. می دانیم افراطی گری، درشت گویی و دخالت در امر این و آن،‌به نفع هیچ کشوری نیست. ما روابط خوب، امنیت منطقه، ثبات منطقه نه تنها برای صنعت و کشورمان بلکه برای مردم کشورمان و مردم منطقه را ضروری می دانیم و این راه را همچنان ادامه خواهیم داد. *بانک های ما در حد لازم توانمند نیستند و باید توانمند شوند و برای این کار جلسات متعددی را گذرانده ایم و خواهیم داشت.
*ما از معوقات بانکی در برخی موارد، طرف مقصر نبوده، باید او را یاری کنیم البته برخی موارد هم مقصر بوده و کسی هم که مقصر بوده باید تاوان تقصیرش را پرداخت کند، همه را نمی شود یک جور نگاه کرد. *دولت بر اعتقاد خودش ثابت است که باید تولید قدم به قدم در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد البته تولید ما با تولیدهای دنیا متفاوت است. برخی از بنگاه های ما بزرگ متولد شده اند، 40 ساله متولد شده اند و برخی تولدها هم رشد نکرده اند. *والله، بالله و تاالله سال‌های بین 84 تا 92 گذشت و دیگر تکرار نمی‌شود. دولت یازدهم خود را خادم مردم می داند و هیچ تصمیم فردی نمی گیرد.
*برای آنهایی که دولت نقد کنند و فریاد بکشند و بگویند دولت اشتباه کرده، به آنها هم احترام می‌کنیم، هم تواضع می‌کنیم و هم دست آنها را می بوسیم. *راه و روش بانکها باید اصلاح شود. برای ورود سرمایه های خارجی هم کار خواهیم کرد. سرمایه خود ایرانیان که برخی گذاشتند این ور آب و آن طرف آب، لطفا هم بیایند این طرف. خارجی ها و ایرانیان خارج را تشویق به سرمایه گذاری کنیم. *امروز هیچ اختلاف نظری بین دولت و مجلس و قوه قضائیه و سیاست های کلی مقام معظم رهبری از جمله اقتصاد مقاومتی و سیاست های چشم انداز، نیست. هم اتفاق نظر داریم و حتی کشاورزی ما هم باید صنعتی شود. کشور باید صنعتی شود و صنعت باید همه جا را فرابگیرد. *صنعت چگونه باید روی پای خودش بایستد. آنهایی که تجربه بلند و طولانی در تولید و صنعت دارند، بیاییم با هم بنشینیم و گفت و گو کنیم. مذاکرات برد - برد تنها با خارجی ها نیست، دولت و بخش خصوصی، دولت و تولیدگر و دولت و قانون گذار هم باید مذاکره برد-برد داشته باشند.
*اگر سرمایه طبیعی ما نبود و نباشد، معادن، جایگاه جغرافیایی کشور ایران نباشد و اتصال کشور به آبهای آزاد جنوب به راه آهن و جاده و مسیر هوایی که کشور را به همه جا متصل می کند، نوبد ما دچار مضیغه بزرگی می شدیم. *باید به آینده اعتماد داشته باشیم. باید همه به قانون احترام بگذاریم و باید ثبات و امنیت را در آینده کشور ببینیم. باید مطمئن شویم، دولت دولتی نیست که در یک جلسه بدون مشورت و مطالعه تصمیمی گیری کند. باید مطمئن شویم که این دولت توانمند است و قادر است ثبات و آرامش بازار را نگه دارد. *در موضوع تورم، می بینید که دولت به آنچه که قول داده و اعلام کرده است، بدان عمل کرده است. امروز تورم نقطه به نقطه کشور 14.7 است یعنی از 43 -44 درصد به زیر 15 درصد رسانده ایم. *ما روند کاهشی تورم را در سال جاری ادامه خواهیم داد. در ماه خرداد، مواد خوراکی نه تنها افزایش قیمت نداشته بلکه در مواردی کاهش هم داشته است.
*ما با مشورت به این نظر رسیدیم که در زمانی که تورم حرکتش سریع است و هم زمان رکود هم داریم، در قدم اول باید تورم را مهار بزنیم.
*ما ناچاریم یکسری خودرو را وارد کنیم با سوخت بسیار کم، ناوگان ما نیاز به تحرک دارد و ما نمی توانیم مداوم بگوییم که باید در زمینه خودرو یک حرکت سریع کیفی رخ بدهد و این حرکت رخ ندهد.
*در زمینه صنعت یکسری محدودیت ها دولت ایجاد می کند که این محدودیت ها به نفع کشور است ویکسری محدودیت ها به ضرر است و باید برداشته شود بعشی از محدودیت ها عقلانی نیست و ناصحیح است برخی محدودیت ها هم درست است و هم عقلانی. در زمینه تولید اگر پیچ و خم های غیر ضرور برای دادن مجوز پیش پای ما باشد، به معنای محدودیت غیرعقلانی است باید این را برداریم. *اگر ما برای صنعت محدودیت قائل می شویم برای مسائل زیست محیطی، این محدودیت ضروری است و باید انجام بگیرد. صنعت باید به نفع مردم تمام شود.
*اگر محدودیت برای امنیت بالای مردم است و اگر ما در خودرو چیزی را ضروری می دانیم برای حفظ جان مردم، این محدودیت ضروری است. امروز در شرایطی هستیم که تولید با مشکلاتی مواجه است و برخی از این مشکلات حلش برعهده دولت است. دولت در مینه سیاست خارجی قدم های درستی را در 11ماه گذشته برداشته و شرایط را برای تولید مناسبت تر کرده است. ما دیدیم به خاطر برخی مشکلات، تحریم توانست متاسفانه در برخی بخش ها حتی صنعت خودرو با سابقه طولانی اش، اثر بگذارد. *ما نیاز به توسعه داریم، ما نیاز به رشد داریم و امسال یعنی سال 93 انشالله باید رشد ما مثبت شود، سال گذشته رشد ما رشد مثبتی نبود و سال قبلش هم که می دانید، چه وضعی بود. همه باید دست به دست هم بدیهم و این کار را انشالله انجام خواهیم داد و کشوری آباد و توسعه یافته پیش روی مردم ما خواهد بود.   /212 212  



سه شنبه 10 تیر 1393 - 11:18:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن