تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805752696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش قرآن در سلامت جامعه تاثيرگذار وبي نظير است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ تير ۱۳۹۳ (۱۰:۱۰ق.ظ)
نقش قرآن در سلامت جامعه تاثيرگذار وبي نظير است شهردار منطقه 8 با اشاره به افتتاحيه 114 خانه قرآن در شرق تهران با تاسي از 114 سوره مبارک قرآن کريم، همزمان با فرا رسيدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: نقش قرآن در سلامت جامعه تاثيرگذار وبي نظيراست.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر سعيد طلوعي با اعلام اين مطلب که در مراسم افتتاحيه 114 خانه قرآن سخن مي گفت؛ تصريح کرد: ترويج فرهنگ قرآن کريم، فلسفه وجودي خانه هاي قرآني است و مسئولان موسسات و خانه هاي قرآني بايد توجه داشته باشند آنچه که صورت مي گيرد بايد تماما در راستاي اين هدف مقدس تعريف شود.
وي افزود: فعاليت هاي قرآني بايد از فضاي تبليغي خارج و به فضايي جريان ساز و اثرگذار تبديل شوند.
دکتر طلوعي با اشاره به نام گذاري سال93 به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي از سوي مقام معظم رهبري، تصريح کرد: شهرداري منطقه هشت، به منظور دستيابي به اهداف سازماني مشخص، استاندارد سازي و همه جانبه کردن فعاليت هاي قرآني با استفاده از تمامي ظرفيت هاي موجود برنامه هاي مختلفي را در دستور کار قرار داده است.
دکتر طلوعي تصريح کرد: در خانه هاي قرآن،کلاس هاي دائمي روخواني، روانخواني، تجويد، حفظ، ترجمه، تفسير و قرائت برگزار مي شود.
شهردار منطقه 8 با تاکيد بر رونق برنامه‌هاي فرهنگي و اجتماعي با محوريت ترويج فرهنگ قرآن و نماز گفت: يکي از مهمترين راهکارهايي که براي توسعه زيرساخت‌هاي برنامه هاي فرهنگي بايد به آن توجه داشت؛ ارتقاي مشارکت شهروندي است.
وي با اشاره به نقش مشارکت جويانه شهروندان در توسعه فرهنگ قرآن و نماز افزود: فضاهاي مطلوب و مناسب محل سکونت شهروندان در شرق تهران تبديل به خانه هاي قرآن شده است.
شهردار منطقه 8 با بيان اينکه ترويج قرآن در کاهش آسيب هاي اجتماعي بسيار تأثيرگذار است گفت: اگر مي‌خواهيم در مسئوليت‌هاي خود موفق باشيم، بايد از خدا در اين راه طلب کمک کنيم که نماز بهترين زمان براي درخواست ياري از خداوند است.
وي تصريح کرد: جوانان و نوجوانان جامعه، افراد معتقد به اسلام، انقلاب و محب اهل بيت (ع) هستند و لازم است مسئولان فرهنگي زير ساخت هاي لازم را جهت آشنايي اين نسل پويا با فرهنگ و مفاهيم قرآن را فراهم سازند.
شهردار منطقه 8 با توجه به ضرورت و اهميت بسط و توجه به فرهنگ قرآن و نماز گفت: بر اين باورم که تمامي مشکلات ما فاصله گرفتن از قرآن و عدم انس با اين کتاب آسماني است و در اين مسير بايد به صورت علمي و کار شناسانه اقدام جدي کرد.
دکتر طلوعي گفت: با اين رويکرد و درک اين مسئله مهم لازم است که با همياري همه مسئولان شهري نسبت به فراهم کردن بستر ترويج فرهنگ قرآن و نماز اقدام شود.
وي توجه به بسط فرهنگ نماز در جامعه را بسيار ضروري خواند و اظهار داشت: کليد تمامي خوبي ها، پاکي ها اقامه فريضه نماز است و لازم است براي جوانان و نوجوانان؛ فلسفه وجودي نماز تبيين و تشريح شود تا اين عزيزان به فضايل ارزشمند و گوهر وجودي نماز پي ببرند
شهردار منطقه 8 انس گرفتن با قرآن کريم، تقويت بعد معنوي جامعه، ترويج فرهنگ قرآني و تلاش براي داشتن جامعه‌اي قرآني را از اهداف راه‌اندازي خانه‌هاي قرآن در شرق تهران عنوان کرد و افزود: جامعه‌اي که بر اساس قرآن و دستورات الهي و احاديث معصومين باشد، قطعاً به رستگاري کامل خواهد رسيد.
دکتر طلوعي اتخاذ تصميم بر اساس کسب و بهره مندي از نقطه نظرات روحانيت معظم، نخبگان فرهنگي و دانشگاهي را در تدوين برنامه هاي فرهنگي ضروري خواند و افزود: براي تدوين برنامه هاي فرهنگي بايد از نگاه کارشناسانه و مو شکافانه سلسله جليله روحانيت، نخبگان و استادان دانشگاهي بهره برد تا بتوان با پشتوانه علمي در اين حوزه گام برداشت.
همچنين حضرت آيت ا.. جلالي خميني رئيس حوزه علميه شرق تهران در اين مراسم که با حضور علماي برجسته منطقه 8 خانواده معظم شهدا و جانبازان و مسئولان خانه هاي قرآن منطقه برگزار شد، با اشاره به درک عظمت قرآن کريم گفت: قرآن كريم در برگيرنده عالى‏ترين معارف الهى در زمينه شناخت خداوند متعال، اسما و صفات الهى، اسرار توحيد، ويژگي هاى سفيران و پيامبران الهى است.
وي افزود: قرآن كريم نشانگر راهى است كه پيمودن آن انسان را از يوغ بردگى ستمگران نجات مى‏دهد و از اسارت در زنجير جهل، خرافه و هواهاى شيطانى مى‏رهاند و او را در مسير سلامت قلب، پاكى ظاهر و باطن و پيشرفت مطلوب انسانى و معنوى قرار مى‏دهد.
رئيس حوزه علميه شرق تهران، تصريح کرد: علاوه بر همه اين ويژگيها، اتصال قرآن به معدن عظمت الهى، عظمت و رفعتى فراتر از انديشه‏هاى عادى به آن بخشيده، و اين كتاب را داراى بركات و آثار خاصى در جسم و روح انسان ـ بلكه در تمام جهان هستى ـ قرار داده است.
حضرت آيت ا.. جلالي خميني اظهار داشت: از آنجا كه شناخت و استفاده از اين كتاب الهى به فراخور استعداد انسانها متفاوت است، درك عظمت قرآن نيز متناسب با اين درك متفاوت خواهد بود
گفتني است، در ادامه اين مراسم،از 13 نفر خادمان،فعالان و مسئولان خانه هاي قرآن محلات، تجليل بعمل آمد.
همچنين دکتر طلوعي به اتفاق روحانيون معزز در خانه هاي قرآن محلات شرق تهران، حضور يافت و از نزديک در جريان کار فرهنگي اين خانه ها قرار گرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن