تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802695611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رمضان در لبنان و سریال هایی با « روح مقاومت»


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رمضان در لبنان و سریال هایی با « روح مقاومت» بیروت - ایرنا - سریال های رمضانی در کشورهای عربی تغییرات زیادی کرده اند، در دهه 80 و اوایل دهه 90 قرن گذشته میلادی ، بیشتر سریال ها تاریخی ، اجتماعی و دینی، هدفمند و متناسب با حال و هوای ماه رمضان بودند.


به گزارش ایرنا، در نیمه های دهه نود قرن گذشته یک دگرگونی رخ داد و این همزمان بود با گسترش شبکه های ماهواره ای که با پول های نفتی کشورهای عرب خلیج فارس همچون قارچ رشد کردند.
سناریوی سریال ها سیاسی و با هدف تخریب جامعه و خانواده عربی و مسلمان و دور کردن آنها از مسائل اصلی و واقعی نوشته شد و بتدریج سریال های کم محتوا و صرفا تفریحی برای پر کردن اوقات خانواده ها در بورس قرار گرفت.
بیشتر سریال هایی که اکنون شبکه های عربی در ماه مبارک رمضان پخش می کنند خالی از محتوای فرهنگی ، دینی و اجتماعی هستند و شاید تنها استثنائاتی همچنان وجود داشته باشد.
مرکز تولیدات هنری بین المللی بیروت در سال 2007 میلادی تاسیس شده و یکی از نادر موسسه هایی است که همچنان درصدد تولید سریال های معنادار، هدفمند و معتقد به توسعه روحیه مقاومت است.
لفظ « هدفمند» را « بلال زعرور» مدیر این مرکز بارها در گفت وگو با ایرنا تکرار می کند.
وی تاکید کرد که سریال های درام هدفمند با تمرکز بر مقاومت محور اصلی تولید در مرکز تولیدات هنری بیروت است.
زعرور با انتفاد از واردات سریال هایی که ارزش های غربی را وارد زندگی مردم لبنان می کند نسبت به خطرهای زیاد آن برای خانواده و جامعه لبنان هشدار داد و گفت: تلویزیون یکی از مهمترین وسایل موثر در جوامع است و به همین دلیل مرکزتولیدات هنری بیروت براساس یک سیاست هدفمند، تولید سریال های ملی و داخلی بویژه تاریخی و اجتماعی را شروع کرده است.
«غالبون»، « قیامت تفنگ ها » و « ملح التراب» از جمله سریال های تولید سال جدید مرکز تولیدات هنری بیروت است که از تیم های خلاق لبنانی و عربی از جمله سناریو نویسی ، کارگردانی و بازیگری در آنها استفاده شده است.
«مهدی فخرالدین» بازیگر نقش اول این سریال به ایرنا گفت که ملح التراب داستان یک مرحله از مراحل رویارویی با دشمن صهیونیستی در فضایی ملی ، انسانی و عاطفی است و حکایت گر برادری و ایثارگری است .
وی افزود: در این سریال گفته می شود که تنها قشرهای فقیر حامی و عضو مقاومت نیستند بلکه ثروتمندان زیادی هم مقاومت را تا شهادت یاری کرده و همراه آن بوده و هستند.
فخرالدین گفت که این سریال ، عشق و رنج مردم جنوب لبنان در رویارویی با دشمن صهیونیستی را به تصویر می کشد.
«عمار شلق» یکی دیگران از بازیگران است که در این سه سریال نقش آفرینی کرده است.
شلق در گفت وگو با ایرنا افزود: بازی در این سریال ها تنها یک مشارکت هنری نیست بلکه انسان را وارد « دنیا و زندگی مقاومت» می کند.
وی اظهار داشت: سناریوهای این سه سریال هر کدام به یک ماجرای معین تاریخی ملتزم و در برگیرنده بخشی از فعالیت های مقاومت و روش زندگی توام با مقاومت هستند.
این بازیگر لبنانی تاکید کرد: حتی باید از سریال و درام به عنوان سلاحی برای مقابله با دشمنی که به منظور ضربه زدن به کشور و ارزش های جامعه کمین کرده است، استفاده کنیم.
عمار شلق با بیان اینکه لحظه ای برای نقش آفرینی در سریال « ملح التراب» تردید نکرده است، گفت که مهم اندیشه بود و بویژه اینکه این سریال از ناحیه هنری و درام هم در سطح بسیار عالی تولید شده است.
فن آوری های بکار برده شده در کارگردانی و بازیگری عالی، این سریال را در موقعیت رقابت با دیگر سریال های تولید شده در جهان عرب قرار داده است.
شلق با بیان اینکه نقش آفرینی در سریال هایی مانند ملح التراب مسیر هنری او را تغییر داده است، گفت: برغم ارتباط سریال با مقاومت و محیط و پایگاه مقاومت که وجه مشترک هر سه سریال است، اما هرکدام دارای امتیازها و ویژگی های خاص خود هستند.
فخرالدین خاطرنشان کرد که داستان سریال ملح التراب مربوط به دوران اشغال لبنان توسط دشمن صهیونیستی و نبرد نیروهای مقاومت با مزدوران لبنانی این رژیم تحت عنوان « ارتش آنتوان لحدی» است.
زعرور گفت که ملح التراب مجموعه ای از چند داستان درام است و البته بعد اجتماعی آن و پایگاه و جامعه ای که نیروهای مقاومت در آن رشد کرده اند، بارزتر است.
وی تاکید کرد که ملح التراب تلاش می کند تا مقاومت و پایگاه و جامعه ای که نیروهای مقاومت در آن رشد کرده اند و بسیاری درصدد هستند از افکارعمومی عربی مخفی بماند، همچون خورشید بدرخشد.
عمار شلق هم تاکید کرد که ملح التراب نماد و رمز « ریشه، خستگی ناپذیری ، رنج ، عشق به وطن و سرزمین» است.
زعرور خاطرنشان کرد که بازار سریال هایی با روح مقاومت بد نیست و سریال غالبون بیشتر از دیگر سریال های عربی از شانس نمایش در شبکه های مختلف عربی برخوردار شد.
وی افزود: ملح التراب هم در ماه مبارک رمضان در شبکه های المنار، الکوت ، المسیره و الغدیر به نمایش گذاشته می شود.
اما عمار شلق نظر دیگری دارد و می گوید که بازار یابی برای درام های لبنانی بصورت وسیع سخت است و باید از دیوارهای بازار عبور کنیم و به فضاها وفرصت های جدیدی دست یابیم.
وی خاطرنشان کرد: باید موانع سیاسی که سهم زیادی در ضعف تولیدات عربی بطورکلی و بطورخاص در لبنان دارند، کنار زده شوند و از تجربه های هنری موفق البته منطبق با اصول و ارزش ها استفاده کنیم.
این بازیگر لبنانی تاکید کرد: سینما و سریال های درام ایرانی تجربه موفقی هستند که شایسته است مورد توجه و استفاده بیشتر قرار گیرند.
خاورم** ب.ع ** 1324

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن