تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803326559




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اژه ای:پیغام افرادی از داخل وخارج برای پرداخت بدهی بابک زنجانی/بازداشت متهمان جدیددر پرونده فسادمالی


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


اژه ای:پیغام افرادی از داخل وخارج برای پرداخت بدهی بابک زنجانی/بازداشت متهمان جدیددر پرونده فسادمالی جامعه > قضایی - سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود درباره پرونده بابک زنجانی ، فساد 3 هزار میلیارد تومانی توضیحاتی داد.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در نشست خبری خود به  در مورد آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی در پاسخ به خبرآنلاین گفت: در این پرونده به غیر از متهم اصلی 4 نفر دیگر از جمله تعداد از مدیران بانک ملت و مسکن، بانک مرکزی و مدیران نفت به همراه تعدادی از مدیران قبلی بازداشت یا از آنها تحقیق شده است. بعضاً برای تعدادی از متهمان قرار صادر که با تامین قرار وثیقه مناسب آزاد هستند. او ادامه داد: برخی از افراد به عنوان مطلع احضار و به تعداد دیگری نیز هنوز تفهم اتهام نشده است. به گفته دادستان کشور متهم اصلی اعلام کرده است حاضر است کل اموال داخل و خارجش را در اختیار قرار دهد تا اگر مشتری حاضر بود آن را بخرد این اموال به فروش برسد یا این که در صورت تمایل دولت و وزارت نفت پس از کارشناسی تمامی این اموال با زدن سند بابت طلب در اختیار آنها قرار گیرد. اژه ای با اعلام این که 34 هیات کارشناسی برای کارشناسی املاک بابک زنجانی تعیین شده است افزود: بخشی از اموال این فرد به مزایده گذاشته شده اما هنوز به فروش نرفته است. او از اعلام آمادگی سه دسته برای پرداخت بدهی بابک زنجانی و برداشتن اموالش اعلام آمادگی کردند گفت: افرادی از داخل و خارج با ارسال پیغام مدعی شدند حاضرند بدهی بابک زنجانی را بپردازند و اموالش را به جای بدهی بردارند. سخنگوی قوه قضائیه با اعلام این که اگر دولت حاضر نباشد اموال را به جای طلب بردارد رسیدگی به پرونده طولانی تر می شود گفت: در حوزه کارشناسی زمین منطقه ایران زمین برای بار اول 820 میلیارد تومان کارشناسی شد که با اعتراض متهم در بار دوم 1700 میلیارد تومان و در بار سوم بیش از 740 میلیارد تومان کارشناسی شده است. حکم متهمان بانک ملی در پرونده فساد 3 هزار میلیاردی

او در ادامه این نشست درباره  پرونده فساد مالی سه هزار میلیاردی  گفت: احکامی که قطعی شده در مرحله اجراست برخی به صورت جزای نقدی وصول شده و بخشی از رد مال نیز تا به حال انجام شده و در حال انجام است.ضمن اینکه برادر متهم اصلی این پرونده (مهرگان) که در ایران نیست برای وی حکم غیابی صادر شده و تشریفات این حکم به پایان رسیده است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در مورد متهمان بانک ملی در این پرونده مشخصا 22 نفر محاکمه و حکم آنها قطعی و در مرحله اجرای احکام است. برخورد با حرمت‌شکنان ماه رمضان

دادستان کل کشور گفت: امیدواریم تمام جامعه حرمت این ماه را نگه داشته و از هرگونه هنجارشکنی دوری کنند؛ ممکن است برخی از افراد نتوانند روزه بگیرند ولی نباید تظاهر به روزه‌خواری کنند چرا که نیروی انتظامی با آنها برخورد خواهد کرد. هفته قوه قضاییه او درباره  هفته قوه قضائیه گفت: هر سال به مناسبت شهادت دکتر بهشتی و یاران امام و انقلاب هفته‌ای را در نظر می‌گیریم که فرصت خوبی است تا نقاط قوت و ضعف خود را ارزیابی کرده و براین اساس برنامه‌ریزی صحیح داریم.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما رسیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری است که امسال با حضور جمعی از مدیران قوه قضائیه در نزد ایشان بسیاری از تاییدات و تاکیدات مطرح شد که در مجموع عملکرد قوه قضائیه را رضایت‌مند دانستند.

دادستان کل کشور بیان کرد: در کنار این رهنمودها، تذکرات نیز وجود داشت که ما باید به آن جامه عمل بپوشانیم؛ مردم اطلاع دارند که کار قضا و قوه قضائیه کار سختی است و بسیاری از کسانی که به قوه قضائیه مراجعه می‌کنند ممکن است به نفع‌شان حکم صادر نشده باشد و ناراضی باشند بنابراین ما شاهد نارضایتی بسیاری از افراد هستیم که حکم به نفع‌شان نیست و یا در برخی موارد حکم به نفع برخی افراد وجود دارد.از طرفی دیگر برخی از افراد حکم به نفع‌شان است ولی باز هم ناراضی هستند بنابراین این موارد به دلیل تاخیر در رسیدگی است که باید بدانیم کار دستگاه قضا بسیار سخت است که البته در سالیان طولانی تلاش شده است که زمان رسیدگی کوتاه‌تر شود.

او با بیان اینکه ما با کمبود قاضی و کادر اداری مواجه هستیم، گفت: در تاخیر رسیدگی به پرونده‌ها مواردی از جمله کار کارشناسی و معاینات پزشکی باید مدنظر قرار گیرد چرا که این دو مورد باعث تاخیر در رسیدگی پرونده شده است؛ در بسیاری از پرونده‌ها نیاز به امر کارشناسی است (گاهی اختلاف فاحش بین کارشناسان وجود دارد) که خود زمان‌بر است؛ یکی دیگر از موارد معاینات پزشکی است که بسیاری از پرونده‌ها بر اثر تصادف و نزاع تشکیل می‌شود و تا اینکه پزشک نظر بدهد بسیار زمان می‌برد بنابراین تاخیر در سیدگی پرونده‌ها به این 2 مورد برمی‌گردد.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: ما نیاز به تلاش مضاعف ضابطان برای دستگیری مجرمان داریم چرا که گاهی مجرمان مشخص نیستند و این امر زمان می‌برد و شاکی ناراضی می شود بنابراین قوه قضائیه به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه اقدام کند.

او ادامه داد: از جمله مواردی که قوه قضائیه نمی‌تواند زیاد دخالت داشته باشد، مربوط به پرونده‌هایی است که نیاز به رد مال دارد در واقع در این موارد مردم باید دقت کنند؛ مردم می‌گویند که ما به پول‌مان نمی‌رسیم و اموال شناسایی نمی‌شود بنابراین نارضایتی به وجود می‌اید (یکی از بخش‌هایی که موجب نارضایتی مردم می‌شود همین امر است).

دادستان کل کشور بیان کرد: یک مساله‌ای که ما هیچ وقت منکر آن نیستیم این است که ممکن است ایراداتی وجود داشته باشد اما  این ایرادات از طریق نظرسنجی به طور وسیع، میدانی و با لحاظ تمام مسائل باید مدنظر قرار گیرد.در واقع نظرسنجی یک طرفه نباید باشد چرا که این امر درست نیست. 46232



دوشنبه 9 تیر 1393 - 15:01:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن