تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804358673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناس تغذیه: مصرف مایعات خنک و سرد موجب اختلال در هضم مواد غذایی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارشناس تغذیه: مصرف مایعات خنک و سرد موجب اختلال در هضم مواد غذایی می شود زنجان- ایرنا- عضو انجمن تغذیه ایران، گفت: مصرف زیاد نوشیدنی ها هنگام افطار به ویژه مایعات خنک و سرد، با رقیق کردن اسید و آنزیم های دستگاه گوارش موجب اختلال در هضم و جذب مواد غذایی می شود و این مساله مشکلاتی مانند درد شکم و نفخ را به دنبال دارد.


پروین افشار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از عادات غلط غذایی روزه داران این است که به دلیل تشنگی زیاد هنگام شروع افطار آب سرد و انواع نوشابه مختلف مصرف می کنند که این روند علاوه بر اختلال در هضم مواد غذایی موجب سوء هاضمه و بی حالی، ضعف و درد معده می شود.
وی یادآورشد: مصرف نوشابه های گازدار نیز در موقع افطار توصیه نمی شود، چراکه این مواد به دلیل دارا بودن قندهای ساده فراوان، فرد را به سردرد مبتلا می کند.
افشار تصریح کرد: در مجموع روزه داران هنگام افطار باید از مصرف نوشیدنی های خیلی سرد و خیلی داغ و نوشابه های گازدار اجتناب کنند.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه گوارش در زمان افطار در حال استراحت کامل است، اظهار کرد: بنابراین هنگام شروع افطار باید از مواد غذایی سبک و مناسب استفاده شود و از سوی دیگر روزه داران از مصرف بیش از حد مواد غذایی شیرین و پُرچرب هنگام افطار، که منجر به تشنگی و فشار بر دستگاه گوارش می شود، پرهیزکنند.
این کارشناس تعذیه مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، گفت: به طور کلی معده خالی در هنگام افطار تحمل غذای سنگین را ندارد و در این میان خوردن غذاهایی با هضم راحت برای وعده افطار مناسب تر است.
وی اظهار کرد: هنگام افطار ذخیره قندی بدن نیز بسیار کم است و برای رفع این مهم بهتر است در زمان افطار، با خوردن مواد قندی این کمبود جبران شود و مصرف چند عدد خرما یا مواد غذایی نشاسته ای شیرین سالم همراه با یک استکان چای یا چای شیرین کم رنگ و یا شیر گرم، مناسب تر است.
افشار با بیان اینکه مصرف خرما، کشمش، عسل و یا قند طبیعی در ماه مبارک رمضان در تنظیم قند خون اثر گذاری بیشتری دارد، افزود: بهتر است روزه داران در وعده افطار سه تا پنج عدد خرما مصرف کنند و از سوی دیگر فرنی، سوپ، آش کم چرب، شله زرد و حلیم کم روغن در آغاز افطار غذاهای مناسبی هستند به دلیل آنکه هم آب بدن را تامین می کنند و موجب حفظ تعادل آب و املا ح فرد روزه دار شده و به راحتی نیز هضم می شوند.
وی خاطر نشان کرد: زولبیا و بامیه نیز از جمله شیرینی های سنتی ماه مبارک رمضان است که بسیاری از افراد نسبت به مصرف آن اقدام می کنند.
افشار یادآور شد: با مصرف بی رویه زولبیا و بامیه علاوه بر اینکه سیل کالری اضافی به بدن سرازیر می شود، معمولا نوع روغنی که در تهیه این شیرینی به کار می رود از اسید های چرب ترانس بوده سرطان زا محسوب می شود.
این کارشناس تغذیه مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، گفت: به جای مصرف زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان بهتر است کشمش و خرما که سودمندترین قندهای طبیعی به شمار می روند از مراکز فروش معتبر و مطمئن خریداری و استفاده شود.
596/7320/ 1495

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن