تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):گريه مؤمن از (درون) دل اوست و گريه منافق از (ظاهر و) سرش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819443901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سردار شهید غلامعلی پیچک مرد موفق شناسایی‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ستارگان آسمان ایران اسلامی/ 14
سردار شهید "غلامعلی پیچک" مرد موفق شناسایی‌ها
وی با ارائه طرح‌های دقیق و واقع بینانه نظامی حیرت نیروهای سپاه و ارتش را برمی‌انگیزد و با وجود سن کم از ذهنی نقاد و خلاق برخوردار بود و از این رو موفق می‌شود بهترین طرح‌های عملیاتی را با توجه به شناسایی منطقه ارائه و اجرا کند.
به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، در هر کشوری شناخت اسطوره‌های مقاومت برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

آشنایی با اسطوره‌های شهادت و مقاومت ایران اسلامی که ویژگی منحصر به فرد ایمان و معنویت را با آمادگی رزمی و دفاعی خود تلفیق کردند برای نوجوانان و جوانان کشورمان، جذاب و مفید است.


به همین منظور  باشگاه خبرنگاران در نظر دارد تا به معرفی مفید و مختصر شهدای شاخص با عنوان "ستارگان آسمان ایران اسلامی" به ترتیب حروف الفبا بپردازد.


اگرچه همه شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران مقاوم و سربلند و عزیز، ستارگان آسمان ایران اسلامی هستند و هرکس در هر شغل و مسئولیتی که قرار دارد و نفس می‌کشد، مدیون این فداکاری‌ها و از جان‌ گذشتگی‌ها است.









سردار شهید "غلامعلی پیچک"

در سال 1338 در تهران متولد شد و درسن 5 سالگی پای در راه مدرسه گذاشت.
  
"پیچک" پس از ورود به دانشگاه و آشنایی با تعدادی دانشجوی مسلمان و مبارز به طور جدی وارد جریان‌های سیاسی شد که از آن پس تحت مراقبت و تعقیب عوامل ساواک قرار گرفت.
 
با اوج‌گیری انقلاب اسلامی با ارتباطی که با برخی از روحانیون برجسته داشت اعلامیه‌ها و نوارهای سخنرانی حضرت امام خمینی(ره) را چاپ و تکثیر می‌کرد و در اختیار دیگران می‌گذاشت.
  
با تجاوز رژیم بعث عراق به ایران، "پیچک" عازم جبهه‌های نبرد شد و به جهت لیاقت و شجاعتش به عنوان فرمانده محور غرب کشور منصوب می‌شود و توان بالای نظامی خود را در این محور به منصه ظهور می‌رساند.




 


وی با ارائه طرح‌های دقیق و واقع بینانه نظامی، حیرت نیروهای سپاه و ارتش را برمی‌انگیزد و با وجود سن کم از ذهنی نقاد و خلاق برخوردار بود و از این رو موفق می‌شود بهترین طرح‌های عملیاتی را با توجه به شناسایی منطقه ارائه و اجرا کند.
  
او اغلب شناسایی‌ها را خودش انجام می‌داد و تا عمق بیش از 30 کیلومتر در پشت جبهه دشمن نفوذ می‌کرد.
 
با اجرای عملیات‌های موفق در محور غرب، کم کم شهرت و آوازه‌اش در غرب کشور می‌پیچد.
  
توانمندی نظامی و اندام و قامت رشید "پیچک" از او شخصیتی دوست داشتنی و در عین حال پر از ابهت می‌سازد. بیشتر شناسایی‌ها را خودش انجام می‌داد و تا پشت سنگرهای دشمن هم نفوذ می‌کرد و در عملیات "بازی دراز" آخرین کسی بود که از ارتفاعات عقب‌نشینی کرد.
  
"غلامعلی پیچک" در عملیات "مطلع‌الفجر" در منطقه قاسم آباد با نیروهای دشمن، تن به تن درگیر شد و نزدیک ظهر روز 20 آذرماه 1360 در اثر اصابت گلوله به گلو و سینه‌اش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.




  


انتهای پیام/ 






تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن