تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815378779




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عمل سزارین در کرمان 10 درصد کاهش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تحول در نظام سلامت/ عمل سزارین در کرمان 10 درصد کاهش یافت کرمان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گفت: پس از اجرای برنامه تحول نظام سلامت عمل سزارین در کرمان حدود 10 درصد کاهش پیدا کرده است.


به گزارش ایرنا، ˈعلی اکبر حق دوستˈ روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، ترویج زایمان طبیعی رایگان در بیمارستان های دولتی را از جمله بسته های برنامه تحول نظام سلامت عنوان کرد و افزود: با اجرای این بسته قرار بود انجام زایمان به صورت سزارین 10 درصد کاهش پیدا کند.
وی بیان کرد: با وجود اینکه از سه جزء این بسته یک و نیم بخش آن اجرایی شده اما به هدف برنامه رسیده ایم و 10 درصد کاهش سزارین، محقق شده است.
وی گفت: البته انجام سزارین در برخی شهرستان های زیر پوشش دانشگاه مانند بافت 30 درصد، بردسیر 20 درصد و راور 40 درصد کاهش داشته است.
حق دوست با حضور روسای دانشگاه های علوم پزشکی استان کرمان به تشریح برنامه تحول نظام سلامت در این استان پرداخت و افزود: این برنامه با کمترین چالش و مشکل در بیمارستان های کرمان اجرا شده است.
وی به رضایتمندی مردم از نحوه اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: بازدید بازرسان این وزارتخانه از نحوه اجرای برنامه تحول نظام سلامت نیز ادعای رضایتمندی مردم را از طرح به اثبات رساند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: به ازای هر بیمار که به بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی کرمان مراجعه کرده اعم از درمان سرپایی، اورژانس، جراحی یا زایمان، در هر پرونده حدود 81 هزار تومان یارانه پرداخت کرده ایم.
وی کاهش هزینه بیماران را یکی از اهداف تحول در نظام سلامت ذکر کرد و گفت: پرداخت بیماران از جیب به کمتر از 10 درصد رسیده است.
حق دوست بیان کرد: در مورد هزینه هایی که در این مدت از 15 اردیبهشت ماه انجام شده برای مثال در یکی از بیمارستان های بزرگ شهر کرمان، بیش از 27 میلیارد ریال هزینه کردیم.
وی ماندگاری پزشکان در بیمارستان ها را یکی دیگر از بسته های برنامه تحول نظام سلامت خواند و اظهار کرد: بعد از اجرای این برنامه در بیشتر مراکز درمانی استان پزشک متخصص مستقر شده است.ک/2
7433/8154

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن