تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802354662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرمانده انتظامی استان کرمان: وقوع سرقت سه درصد کاهش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرمانده انتظامی استان کرمان: وقوع سرقت سه درصد کاهش یافت کرمان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در سه ماه ابتدای سال جاری با آغاز بکار غیر رسمی قرارگاه مبارزه با سرقت در این استان، میزان کشف سرقت ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 34 درصد افزایش و وقوع سرقت ها نیز سه درصد کاهش یافته است.


به گزارش ایرنا، سردار ˈحسین چناریانˈ روز سه شنبه در جمع اصحاب رسانه ادامه داد: قرارگاه مبارزه با سرقت در راستای یکی از اولویت های نیروی انتظامی در سال جاری شکل گرفته است.
وی با بیان این که این قرارگاه از 25 خرداد در سراسر کشور کار خود را آغاز کرده است، گفت: این قرارگاه با توجه به اینکه 76 درصد سرقت های کشور در 14 مرکز استان انجام می شد ابتدا در این استان ها راه اندازی شد و سپس با تدبیر نیروی انتظامی در تمامی نقاط کشور فعال شده است.
وی اظهار کرد: پلیس آگاهی، پلیس پیشگیری، پلیس مبارزه با مواد مخدر، پلیس اطلاعات، معاونت عملیات و معاونت اجتماعی ارکان اصلی قرارگاه مبارزه با سرقت هستند و بنا به ضرورت، اعضای فرعی نیز با این قرارگاه همکاری خواهند داشت.
فرمانده انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: این قرارگاه در مرکز استان کرمان در ستاد فرماندهی استان با هویت مستقل به منظور انجام یکسری اقدامات برنامه ریزی شده و هدفمند در حوزه پیشگیری از وقوع سرقت راه اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 50 تا 60 درصد سرقت ها کشف می شود، گفت: قرارگاه مبارزه با سرقت به منظور کیفی سازی حوزه کشف، سرعت کشف و افزایش کشف راه اندازی شده است زیرا با افزایش کشف جرایم و خروج مجرمان از چرخه جرم، این جرم نیز کاهش می یابد.
به گفته وی، قرارگاه مبارزه با سرقت در شهرستان های سیرجان، رفسنجان، زرند، کهنوج، بم و کرمان راه اندازی شده است.
وی خاطرنشان کرد: این قرارگاه از حضور سازمان هایی که در حوزه پیشگیری و کمک به کشف سرقت موثر باشند، استفاده می کند و در این قرارگاه از مردم به عنوان عوامل اصلی مشارکت و سازمان هایی از جمله دستگاه قضایی، بسیج، اطلاعات، فرمانداری ها، بخشداری ها، شوراها و شهرداری ها نیز استفاده می شود.
سردار چناریان بیان کرد: امیدواریم با حضور اقشار، نهادها و سازمان هایی که می توانند در حوزه پیشگیری از سرقت به پلیس کمک کنند و با انجام این ماموریت ها، شرایطی را فراهم کنیم که سرقت به عنوان یک پدیده ناهنجار و آزاردهنده برای مردم، مهار شود.

**افزایش 22 درصدی کشفیات مواد مخدر در سال جاری
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در سال جاری 25 تن انواع موادمخدر توسط پلیس و یک و نیم تن از سوی سایر دستگاه های دیگر کشف شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 22 درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: سه باند شیشه در سه ماه امسال منهدم شد و 14 کیلوگرم شیشه از آنها کشف شده که کشفیات این ماده مخدر، 65 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
سردار چناریان اظهار کرد: سال گذشته در استان کرمان 98 هزار و 674 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به سال قبل از آن، 73 درصد افزایش کشف داشته است.
وی افزود: کشفیات مواد روانگردان نیز در سال گذشته 22 درصد نسبت به سال 91 افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در حال حاضر 170 کشور درگیر مواد مخدر هستند و در این رابطه نگرانی و دغدغه دارند، 16 میلیون نفر معتاد تزریقی در دنیا وجود دارد و 200 هزار نفر نیز در دنیا در هر سال جان خود را از دست می دهند.
وی ادامه داد: در کشور ما روزانه 10 نفر به دلیل سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می دهند و 30 درصد از کودک آزاری ها نیز به دلیل اعتیاد به مواد مخدر است.
وی بیان کرد: 25 درصد نزاع ها، 65 درصد زندانیان، 40 درصد از سرقت ها و 25 درصد قتل ها نیز ناشی از مواد مخدر هستند.
سردار چناریان با اشاره به اینکه 92 درصد مردم نسبت به مواد مخدر نگران هستند، عنوان کرد: در استان کرمان 979 شهید و جانباز را در راه مبارزه با مواد مخدر داشته ایم.
وی اظهار کرد: در مجموع سال گذشته 9 هزار و 37 نفر در ارتباط با موضوع مواد مخدر در استان کرمان دستگیر شده اند که 405 نفر از آنها از قاچاقچیان اصلی بوده اند.
وی به برنامه های هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره و بیان کرد: همایش پیشگیری از اعتیاد، نمایشگاه، همایش بزرگ انجمن معتادان گمنام در سالن تلاش، امحای بیش از هفت تن انواع مواد مخدر در شهربابک، یادواره شهدای مبارزه با مواد مخدر با مشارکت یگان ویژه، برگزاری مسابقه دوچرخه سواری در شهر کرمان و شهربابک، اجرای عملیات مشترک علیه قاچاقچیان خرده فروش و تقدیر از فعالان و منتخبان مبارزه با مواد مخدر از جمله این برنامه ها به شمار می رود.
فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: مواد مخدر بویژه روانگردان ها را باید جدی گرفت زیرا بسیاری از مسایل به دلیل غفلت و جدی نگرفتن این تهدید و آسیب جدی است.
وی گفت: توانمندی پلیس و دستگاه های مقابله کننده با مواد مخدر در استان کرمان، دلیل افزایش کشفیات این مواد در این استان به شمار می رود زیرا این استان تولید کننده و مصرف کننده مواد مخدر نیست بلکه در مسیر کریدور عبور این مواد قرار دارد و باید در حوزه پشگیری و درمان سهم خود را از کشور بگیریم.
وی با تاکید بر این که نسبت به پدیده های اجتماعی باید واقعیت نگر باشیم، عنوان کرد: باید به اعتیاد و پدیده مواد مخدر به صورت واقعی و علمی نگاه و کانون های آسیب را شناسایی کنیم و نیز از دستگاه های مربوط مطالبه کنیم زیرا حوزه های تاثیرگذار در این بخش به وظیفه خود به درستی اقدام نمی کنند.

**هزار نفر در استان کرمان ˈپلیس افتخاریˈ می شوند
فرمانده انتظامی استان کرمان با تاکید بر لزوم مردمی کردن امنیت، عنوان کرد: در این راستا نیز در سال گذشته ساز و کارهای مربوط به طرح پلیس افتخاری آماده و سال 92 دستورالعمل آن ابلاغ شد و ما در آستانه راه اندازی پلیس افتخاری در استان کرمان هستیم.
وی با اشاره به اینکه استان کرمان هزار نفر سهمیه جذب پلیس افتخاری دارد، افزود: توسعه مشارکت های مردمی، جلب اعتماد مردم به اجرای قوانین و مقررات، تقویت قوای تحرک و پویایی نیروی انتظامی و بهره گیری از توان مردمی در ایجاد امنیت از جمله دلایل راه اندازی پلیس افتخاری به شمار می رود.
وی تصریح کرد: تمامی شهروندانی که در زمان خاص برابر قوانین موجود با نیرو همکاری می کنند، پلیس افتخاری هستند.
سردار چناریان با تاکید بر اینکه پلیس افتخاری رابطه استخدامی با نیروی انتظامی ندارد، ادامه داد: افراد صرفا با روحیه داوطلبانه همکاری، باید در پلیس افتخاری همکاری داشته باشند و این افراد از حقوق و مزایا بهره مند نمی شوند اما در قبال زحمات خود از امتیازاتی بهره مند می شوند.
وی اظهار کرد: در ماموریت هایی که نیاز به حضور پلیس زن باشد از خانم ها نیز در پلیس افتخاری استفاه می شود.
وی گفت: اعطای پاداش نقدی و غیر نقدی به ماموریت های موفق، برخورداری از اولویت استخدام در ناجا، شرکت در برنامه اردوهای سیاحتی و زیارتی و اهدای لوح تقدیر به پلیس افتخاری کارآمد از جمله امتیازات پلیس های افتخاری به شمار می رود.

**تشریح اولویت های پنچگانه نیروی انتظامی در سال جاری
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: نیروی انتظامی براساس رسالت و وظیفه خود در حوزه امنیت اجتماعی با توجه به رویکردهای خود و راهبردها و سیاست های هوشمند و هدفمند، برنامه های هر سال را براساس تجزیه و تحلیل، رصد و پیش بینی های هدفمند امنیتی و اجتماعی، تعیین می کند.
سردار چناریان اظهار کرد: مبارزه با سرقت، مبارزه همه جانبه با مواد مخدر و روانگردان ها بویژه خرده فروشان مواد مخدر به دلیل اهمیت و آن در ایجاد بسترهای جرم، کاهش حوادث و رخدادهای ترافیکی و کشته های حوادث رانندگی و توسعه فعالیت های اطلاعاتی به منظور برخورد با چالش ها اولویت های اصلی نیروی انتظامی در کشور و استان کرمان در سال جاری به شمار می رود.
وی ادامه داد: در استان های مرزی نیز تقویت مرزبانی به عنوان یکی از اولویت های نیروی انتظامی مورد توجه خواهد بود.
سردار چناریان گفت: اولویت های نیروی انتظامی براساس راهبرد هدفمند در حوزه کاری نیروی انتظامی به منظور تحقق اهداف حوزه امنیت اجتماعی پیش بینی شده است.ک/2
7440/8154

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن