تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819863059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انحصارطلبي ها در تجارت، امنيت اقتصادي را متزلزل کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ تير ۱۳۹۳ (۱۵:۵ب.ظ)
انحصارطلبي ها در تجارت، امنيت اقتصادي را متزلزل کرده است رئيس کميسيون اقتصادي مجلس اظهار داشت: شايد بسياري از تجار کشور به واسطه قوانين و احکام دست و پا گير در خارج از کشور سرمايه گذاري مي کنند، اما؛ با رفع انحصارطلبي ها در واردات و صادرات، بازار براي توليد محصولات صادرات محور باز مي شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، اگر توليدکنندگان در هر شرايط اقتصادي، احساس امنيت را از سوي مسوولان اجرايي و دستگاه هاي اجرايي کشور داشته باشند، بسته به هر نوع شرايط، فعاليت خود را ادامه مي دهند و براي رسيدن به توسعه اقتصادي دست از تلاش برنمي دارند.
متأسفانه در شرايطي که بسياري از فعالان اقتصادي با چنگ و دندان وضعيت فعلي خود را براي توليد و تعطيل نکردن چرخ اقتصادي کشور به کار گرفته اند، بعضي از افراد با بدبيني به فعالان اقتصادي، معتقدند که توسعه در اين بخش حاصل نمي‌شود.
به اعتقاد بسياري از کارشناسان، امنيت سرمايه‌گذاري نسبي در کشور وجود دارد، اما؛ امنيت بايد قابل لمس باشد و از راه گفتمان اين حس به وجود نخواهد آمد؛ احساس امنيت توليدکنندگان، نحوه برخورد و رويکرد اين قشر توليدکننده در کشور را مي تواند با جهشي قابل توجه مواجه کند.
تجار ايراني در حال حاضر با اعتبارات شخصي خود در بازار جهاني کار مي‌کنند که اين يک سرمايه ملي است؛ امروز، رقابت دولت‌ها برسر جذب سرمايه‌ها است که با اين حال، سرمايه‌هاي ايراني بسيار زيادي داريم که در کشورهاي همسايه فعال هستند؛ چراکه در کشور، قوانين دست‌و‌پاگير زيادي براي سرمايه‌گذاري وجود دارد.
نقش صادرات غيرنفتي در کاهش آثار منفي تحريم‌ها، کاملا مؤثر است و بايد شرايط را براي صادرات تسهيل کرد و از اين روش، براي تراز ارزي متعادل استفاده کنيم.

خام فروشي مواد نفتي و معدني اشتباه غيرقابل جبران است
ارسلان فتحي پور، رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي، توليدکنندگان کشور را يکي از شاخص هاي امنيت اقتصاد کشور دانست و اظهار کرد: مهمترين شاخص و پتانسيل که مانع از رکود بيشتر اقتصاد کشور شده است، توليد کنندگان داخلي است که درتمامي برهه هاي سخت اقتصاد کشور، چرخ توليد کشور را تعطيل نکرده اند.
وي ادامه داد: وجود توليد کنندگان اين چنيني در کشور مايه افتخار است که در شرايطي همچون تحريم ها، اتخاذ تصميم هاي نادرست اقتصادي، سياست هاي اشتباه ارزي و تفاوت فاحش قيمت ارز، توليد را فراموش نکرده اند و کار خود را ادامه مي دهند.
نماينده مردم کليبر، خدا آفرين و بخش هوراند در خانه ملت با تأکيد بر شکستن انحصار در واردات و صادرات در کشور، تصريح کرد: انحصار طلبي بايد در کشور نابود شود، بايد از سوي تمامي قوا، راهکاري انديشيده شود تا خام فروشي مواد نفتي و معدني با چالش هاي فراواني مواجه شود.
وي افزود: اگر خام فروشي را فراموش شود و فراوري محصولات نفتي و معدني در دستور کار قرار بگيرد، طبيعتا مي توانيم شاهد افزايش بهره وري، اشتغال، توليد، ارزش افزوده در کنار رشد اقتصادي کشور باشيم.
فتحي پور درباره نياز امنيت پايدار در اقتصاد کشور گفت: بايد با رشد صنعت فراوري در تمامي صنايع کشور، زمينه ايجاد امنيت اقتصادي را فراهم ساخته و اشتغالزايي پايدار را براي مردم کشورمان فراهم سازيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن