تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى‏خواهد خداوند او را از زبانيه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم الل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818880875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال افزايش قيمت مسكن در نيمه دوم سال 93 / افزايش اجاره‌بها تابع تورم است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: احتمال افزايش قيمت مسكن در نيمه دوم سال 93 / افزايش اجاره‌بها تابع تورم است
عضو شوراي عالي مسكن معتقد است كه وضعيت بازار مسكن كاملا بلاتكليف است، به طوري كه بازار مسكن منتظر برنامه هاي ارائه شده توسط دولت است كه متاسفانه هنوز هيچ برنامه اي از سوي دولت ارائه نشده است.


جوان‌آنلاين: بازار مسکن در شرايطي به دوران رکود وارد شده كه كمتر متقاضیان را به خرید مسکن ترغیب مي کند؛‌ اين در حاليست كه به عقيده برخي كارشناسان رکود‌ د‌ر همه کشورها اتفاق می‌افتد‌ ولی طول د‌وره یک رکود‌ معمولی، د‌ر اقتصاد‌ی ۶ تا ۱۸ ماه است و اگر بعد‌ از این د‌وره، اقتصاد‌ به د‌وره رونق برگرد‌د‌ ساختارهای تولید‌ خیلی آسیب نمی‌بینند‌ و به زود‌ی خود‌ را ترمیم خواهد‌ کرد‌ اما اگر د‌وره رکود‌ طولانی و چندين سال به طول بي انجامد، د‌یگر د‌وره ترمیم آسان و سریع نخواهد‌ بود‌.
 
 
اين درحاليست كه رکود بازار مسکن تقريبا يكساله شده است اما آنچه که می تواند معادلات را تغییر دهد، تصمیم گيري هاي بنيادي در اين زمينه است؛ بايد منتظر ماند و ديد دولت چه تدبيري در زمينه بازار مسكن مي انديشد.

 
مقداد همتي كارشناس بازار مسكن در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» با تاكيد بر اينكه در حال حاضر نسبت به سال گذشته حدود 30 درصد افزايش قيمت داشته ايم، اظهارداشت: ما قيمت اجاره‌بهايمان بيشتر تابع تورم عمومي كشور است تا بخش مسكن، يعني به نسبت تورم چون مردم خانه هايشان را اجاره مي دهند كه قسمتي از هزينه هايشان را پوشش دهد، اين هزينه ها وقتي افزايش پيدا كند طبعا اجاره بها نيز بالا مي رود.
 
وي تصريح كرد: فقط دولت بايد مراقب باشد كه اين افزايش بها بالاتر از تورم عمومي كشور نباشد.

همتي در پاسخ به اين سوال كه راهكار شما براي جلوگيري از افزايش قيمت مسكن چيست، گفت: دو عامل مهم در اين مسئله وجود دارد يكي بحث افزايش قيمت و افزايش عرضه و ديگري بحث كنترل سوداگري است.


اين كارشناس بازار مسكن افزود: اگر طرح‌هايي كه دولت يازدهم براي بخش مسكن دارد، طرح‌هاي كارآمدي باشد و به افزايش عرضه در بخش مسكن كمك كند به اين ترتيب روند ثبات را بازار مسكن و در نقل و انتقالات خواهيم داشت و در واقع قيمت افزايش پيدا نمي‌كند.


وي همچنين در جواب اين سوال كه اگر اين وضعيت به همين منوال پيش رود چه اتفاقي خواهد افتاد، اظهاركرد: وضعيت بازار مسكن كاملا بلاتكليف است، بازار مسكن منتظر برنامه است.


همتي عنوان كرد: اگر اين برنامه ها به افزايش عرضه كمك كند و عرضه مسكن در كشور به ويژه در كلان شهرها افزايش پيدا كند ما ثبات را در قيمت مسكن شاهد هستيم اما اگر كمكي به افزايش عرضه كمك نكند متاسفانه افزايش قيمت را خواهيم داشت.


عضو شوراي عالي مسكن تصريح كرد: اگر طرح‌هاي دولت براي بخش مسكن به سرانجام نرسد يا اجراي آن شروع نشود، احتمال افزايش قيمت مسكن در نيمه دوم سال 93 مي‌رود، اما نكته مشخص اين است كه حداقل تا نيمه‌ي شهريور ماه سال 93 اتفاق خاصي به ويژه در رابطه با قيمت‌ها نخواهيم داشت.
   


منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن