تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 22 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806321168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سد گلورد نکا مازندران در اواخر سال جاری آبگیری می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سد گلورد نکا مازندران در اواخر سال جاری آبگیری می شود ساری - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: با اقدامات و تلاش های صورت گرفته سد گلورد نکا در اواخر سال جاری و یا اوایل سال آینده آبگیری می شود.


ˈمحمدابراهیم یخکشیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، میانگین پیشرفت فیزیکی سد گلورد در زمان حاضر را71 درصد اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از این طرح علاوه بر تامین آب آشامیدنی شهرهای نکا ، بهشهر و روستاهای مسیر ، آب 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه نیز تامین می شود.
وی میزان اعتبار هزینه شده برای احداث سد گلورد مازندران را بالغ بر یکهزار و 200 میلیارد ریال ذکرکرد و افزود: تکمیل و بهره برداری از این طرح نیازمند یکهزار و 500 میلیارد ریال اعتبار است و در نظر است این میزان اعتبار از محل اعتبارات عمومی ، اوراق مشارکت و فاینانس داخلی تامین شود.
وی همچنین با اشاره به نقش سد گلورد در کنترل سیلاب های منطقه ، اظهارداشت: در چند سال گذشته در شهرستان نکا سیلاب های مختلفی بوقوع پیوسته است که امیدواریم با بهره برداری از این سد بزرگ ، شهر نکا و روستاهای پائین دست نیز در مقابله با سیلاب ایمن شود.
وی با برشمردن ویژگی ها و قابلیت های دیگر این سد در زمینه گردشگری و تولید انرژی برق ابی، سد گلورد را پنجمین سد با رویه بتنی در کشور ذکرکرد و گفت: احداث اینگونه سدها به لحاظ فنی که پیچیده تر از دیگر سدها است به دست متخصصان کشورمان طراحی و اجرا می شود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مازندران با تشریح وضعیت منابع آب شرق استان گفت : با توجه به اینکه نیازهای آبی در بهشهر و نکا بیش از منابع تامین آب است بر همین اساس این مناطق از نظر منابع تامین آب با مشکلات و محدودیت هایی مواجه است.
یخشکی ادامه داد: برای تامین آب آشامیدنی شهرهای نکا و بهشهر علاوه بر احداث سد گلورد، در نظر است در دراز مدت بخشی از آب مناطق غربی استان به سد گلورد انتقال یابد.
یخشکی گفت: همزمان با احداث این سد ، شبکه آن نیز در حال اجرا است که با آبگیری و رها سازی آب از سد گلورد ، مشکلات موجود به ویژه در بخش کمبود آب آشامیدنی رفع خواهد شد.
وی مازندران را استانی پرجمعیت و با اراضی کشاورزی زیاد و بسیار حاصلخیز توصیف کرد و گفت: برای تامین نیاز آبی استان در شرایط فعلی حداقل 30 درصد از آبهای سطحی استان باید در پشت سد ها ذخیره شود تا در شرایط بحرانی بتوان بدون دغدغه آب را در این استان مدیریت کرد.
سد گلورد در 50 کیلومتری جنوب نکا واقع شده است.
هم اکنون در مازندران 10 سد با حجم تنظیم 400 میلیون مترمکعب وجود دارد که این رقم حدود 10 درصد از آبهای سطحی استان را شامل می شود که با بهره برداری از سه سد جدید در دست اقدام و همچنین 10 سد در دست مطالعه این رقم به 8/1 میلیارد متر مکعب افزایش می یابد که معادل حدود 40 درصد از آبهای سطحی استان را شامل می شود.
مازندران دارای 147 شاخه رودخانه ، یکهزارو 798 سردهنه کشاورزی ،48 رشته قنات ، هفت هزارو 394 دهنه چشمه و763 قطعه آببندان است.
بیش از 70 هزار حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق مجاز در استان مازندران وجود دارد که به طور میانگین سالانه حدود 2/1 میلیارد مترمکعب آب از آنها برداشت می شود.ک/3
2501/608

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن