تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820070707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجید ابهری: شایعه در غیبت اخبار درست به وجود می‌آید/ منشا برخی از شایعات رفتار نادرست خود ستاره‌هاست


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
مجید ابهری: شایعه در غیبت اخبار درست به وجود می‌آید/ منشا برخی از شایعات رفتار نادرست خود ستاره‌هاست

مجید ابهری: شایعه در غیبت اخبار درست به وجود می‌آید/ منشا برخی از شایعات رفتار نادرست خود ستاره‌هاست
رفتار شناس و آسیب شناس اجتماعی از رسانه‌ها خواست تا در مورد انتشار اخبار مربوط یه چهره‌های سرشناس توجه بیشتری داشته باشند.
آیدین پورخامنه - دکتر مجید ابهری جامعه‌شناس، در گفت و گو با نامه نیوز به بیان دلایل سرعت زیاد انتشار شایعه در جامعه پرداخت و گفت:  برخی اخبار زرد و مربوط به زندگی ستاره‌ها و افراد مشهور جامعه با سرعت در بین مردم نفوذ پیدا می‌کند که البته همه افراد جامعه نسبت به این اخبار حساسیت نشان نمی‌دهند. برخی از افراد که دل‌مشغولی و دغدغه زندگی ندارند دنبال اینگونه اخبار هستند. اکثریت جامعه اعتنایی به این مسائل ندارند چرا که در بین مشکلات محاصره شده‌اند. مشکلات شغلی و زندگی، ترافیک، آلودگی هوا و ... اجازه فکرکردن درباره ازدواج یک نفر با فرد دیگر را چه شایعه باشد چه حقیقت نمی‌دهد.


این جامعه شناس با حساس خواندن افکار عمومی جامعه در مورد بعضی از چهره‌ها و افراد می‌گوید:" این گروه‌ها که مرجع رفتاری می‌باشند در حقیقت الگوهای اجتماعی بوده و به دلایل مختلف، مردم به آن‌ها علاقه‌مند هستند. در این میان به نقش شایعه درباره این گونه افراد باید اشاره کرد. من به عنوان یک رفتارشناس باید عرض کنم بخشی از شایعات منتشر شده در جامعه، به علت رفتار برخی از آن‌ها می‌باشد. قرار گرفتن در کنار یکدیگر و صمیمت بیش از حد یا پخش کردن بخشی از اخبار که منتج به برخی از اخبار بزرگتر می‌گردد. در منظر دوم مردم و بعضی از رسانه‌ها اخباری را منتشر می‌کنند که به هیچ وجه ریشه منطقی و درست ندارد. بعضی از رسانه‌ها سهوا و یا عمدا، برای بالا بردن تیراژ خود یا افزایش بازدید کنندگان دست به انتشار اخباری می‌زنند که باعث می‌شود شخصیت بعضی از افراد مخصوصاً گروه های مرجع رفتاری زیر سوال برود. 80 درصد از اخبار منتشره در مورد افراد بستگی به رفتار خود آن‌ها دارد. بنابراین گروه‌های مرجع باید مراقبت بسیاری از رفتار خود در جامعه (در مهمانی‌ها، پیاده‌روی‌ها و مراسم مختلف دیگر) داشته‌باشند" 

وی افزود: همه ما می‌دانیم که شایعه در غیبت اخبار درست به وجود می‌آید. در کشور ما که موسسه نظر سنجی وجود ندارد، بعضی از سازمان‌ها و نهادها با انتشار یک شایعه به نظرسنجی می‌پردازد"

این جامعه شناس درباره نقش رسانه‌ها گفت:"بنابراین در مورد شخصیت‌های اجتماعی، ورزشی و هنری رسانه‌ها باید مراقب آبروی افراد باشند. یک هنرپیشه یا ورزشکار که مورد علاقه مردم است با هم تفاوتی ندارند. آبروی وی همانند آبروی دیگر افراد جامعه است ونباید با شخصیت آن‌ها بازی کرد. رسانه‌ها باید دقت کنند، مردم هم نباید هر خبری را بپزیرند و سازمان‌ها و نهادهای ناظر با این گونه رسانه‌ها باید به شدت برخورد کنند تا بتوانیم امنیت روانی را به جامعه بازگردانده و تقویت کنیم"





1393/4/8





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن