تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801197477




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید بچه ماهی درزنجان هزینه های تولید را کاهش داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تولید بچه ماهی درزنجان هزینه های تولید را کاهش داد زنجان- ایرنا- مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: تولید بچه ماهی قزل آلای مورد نیاز در این استان هزینه های تولید این آبزیان را کاهش داده است.


محمود صیادبورانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تولید بچه ماهی مورد نیاز در شهرستان های استان زنجان، موجب کاهش هزینه های تولید از قبیل، کاهش هزینه های حمل به علت کوتاه بودن مسافت حمل و نقل، کاهش تلفات و جلوگیری از ورود بچه ماهیان آلوده به بیماری شده است.
وی یادآورشد: تولید بچه ماهی سالم و بهداشتی به عنوان یکی از مهمترین نهاده های مورد نیاز آبزی پروری از هدف های مهم شیلات این استان است.
صیادبورانی اظهارکرد: طی سال های اخیر، به علت وجود شرایط و امکانات مساعد و استعدادهای بالقوه و بالفعل، ازقبیل منابع آبی سطحی،شرایط دمایی مناسب، وجود گونه های اصلاح نژاد شده و سریع الرشد، تنوع مزارع احداثی و بازار مناسب آبزی پروری از رشد چشمگیری برخوردار و تامین نهاده های مورد نیاز، از جمله بچه ماهی سالم و با کیفیت از مهمترین خواسته های پرورش دهندگان شده است.
وی ادامه داد: در همین راستا شیلات استان زنجان، اقدام به ترویج و توسعه تولید بچه ماهی در استان کرده که این فعالیت علاوه بر ایجاد اشتغال، تامین بچه ماهی مورد نیاز پرورش دهندگان این استان و استان های همجوار را موجب شده است.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: سال گذشته با ورود بیش از 20 میلیون عدد تخم چشم زده به این استان، حدود 17 میلیون و 200 هزار قطعه بچه ماهی با 90 درصد بازماندگی تولید شد.
صیادبورانی افزود: با این مقدار تولید علاوه بر تامین 9میلیون قطعه بچه ماهی مورد نیاز پرورش دهندگان استان، زنجان مازاد تولید به استان های همجوار صادر شد.
وی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از چهار میلیون بچه ماهی قزل آلا در این استان تولید و به مزارع مورد نیاز منتقل شده است.
صیادبورانی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود تولید این بچه ماهیان تا پایان سال جاری به 18 میلیون قطعه افزایش یابد.
به گزارش ایرنا هم اکنون 15 باب مزرعه تولید بچه ماهی با ظرفیت تولید 21 میلیون قطعه در سال در شهرستان های استان زنجان در راستای رفع نیاز آبزی پروران مشغول به فعالیت هستند.
7325/596

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن