تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعایی که بیشتر امید اجابت آن می رود و زودتر به اجابت می رسد،‌ دعا ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804061182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعدیل تحریم ها در بخش حمل و نقل دریایی در مذاکرات ایران و1+5 مطرح شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی: تعدیل تحریم ها در بخش حمل و نقل دریایی در مذاکرات ایران و1+5 مطرح شود تهران-ایرنا-رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با اشاره به مصوبات بیست و دومین همایش ارگان های دریایی گفت:ارگان های دریایی انتظار دارند موضوع تعدیل تحریم ها در بخش حمل و نقل دریایی در مذاکرات بین ایران با کشورهای 1+5 مطرح و پیگیری شود.


بیست و دومین همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور سوم و چهارم تیرماه با شعار ˈ نقش اجرای موثر مقررات و آموزش در توسعه دریا محورˈ به میزبانی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برگزار شد که مصوباتی به همراه داشت.
وحید چگینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا درباره مصوبات بیست و دومین همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور اظهار کرد:با توجه به اهمیت دریاها و اقیانوس ها و توسعه این علم در کشور، ارگان های دریایی با همکاری همدیگر هر ساله همایشی را برگزارمی کنند که امسال نیز بیست و دومین دوره آن برگزار شد.
وی افزود:این همایش مصوباتی در هفت بند به همراه داشت و تلاش شد در مسیر تحقق عینی شعار امسال با عنوان ˈ اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ˈ به بخش دریایی کشور توجه ویژه شود بر همین اساس مصوبات تعیین شده در راستای توسعه علم دریانوردی در کشور است.
وی ادامه داد: در یکی از بندهای این مصوبات تاکید شد با توجه به پیگیری مذاکرات بین جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 1 +5 ، ارگان های دریایی انتظار دارند که موضوع تعدیل تحریم ­ها در بخش حمل و نقل دریایی همزمان برای شرکت های کشتیرانی خارجی و ایرانی توسط تیم مذاکره کننده ایرانی پیگیری شود.
چگینی با اشاره به ضرورت توسعه رشته های دریانوردی در کشور گفت: یکی دیگر از مصوبات مربوط به بازنگری رشته های دریایی، ایجاد رشته های کاربردی و بین رشته ای، استفاده از ظرفیت های موجود و افزایش توان آموزش دریانوردی در دانشگاه ها است که در آن از شورای برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری خواسته شد تا توجه ویژه ای به این مقوله داشته باشد.
وی افزود:با توجه به اهمیت نیروی متخصص انسانی دریانورد، مقرر شد سازمان بنادر و دریانوردی و سایر ارگان های دخیل در ایجاد بستر مناسب جهت تقویت، توسعه و افزایش کارآمدی، توانمندی، جذب، آموزش و پرورش و توسعه دریانوردان و همچنین در راستای صدور کارت معافیت یا پایان خدمت اقدامات مشترکی داشته باشند.
رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان و ایجاد توسعه فکری سبب خود کفایی در دانش بندری و دریایی و حتی صدور خدمات به سایر کشورها می شود لذا توجه به سرمایه های انسانی، ارتباطی (مشتری) و ساختاری بیش از پیش احساس می شود.
وی افزود:از این رو مقرر شد برای دستیابی به این سرمایه های محرک، هماهنگی و ایجاد ارتباط ساختاری و اطلاعاتی و تبادل داده ای بین تمام ذینفعان بندری خصوصا ارگان های دریایی و بندری نسبت به راه اندازی سیستم جامعه بندری (PSC) به عنوان سکوی توسعه تعاون رقابتی در بنادر کشور اقدام شود.
چگینی گفت: همچنین با توجه به لزوم مدیریت دانش بندری و دریایی مقرر شد پایگاه تجمیع و ترویج داده های بندری، مقالات و نتایج مطالعات تحقیقاتی مرتبط با صنعت حمل و نقل دریایی با مسوولیت و محوریت سازمان بنادر و همکاری تمام ذینفعان به ویژه جامعه علمی ایجاد شود.
وی افزود: با توجه به اینکه استفاده از منابع درآمدی سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه و تجهیز زیر ساخت های بندری کشور سبب جلوگیری از اعمال تعرفه های رقابتی در بنادر کشور شده است، مقرر شد دولت نسبت به تخصیص بودجه از منابع ملی برای این منظور اقدام کند.
چگینی گفت: به منظور ارتقای محیط زیست و ایمنی دریایی و اجرای موثر الزامات قانونی در این بخش، مقرر شد تمام مصوبات کارگروه با تفکیک وظایف ارگان ها و سازمان های مسوول در جلسات مستمر پیگیری و گزارش اقدامات به عمل آمده به همایش آینده ارایه شود.
علمی ( 4 ) **9014**1440

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن