تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820523775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بفرمایید دانشگاه احمدی نژاد؛ مرداد یا شاید وقتی دیگر


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
بفرمایید دانشگاه احمدی نژاد؛ مرداد یا شاید وقتی دیگر

بفرمایید دانشگاه احمدی نژاد؛ مرداد یا شاید وقتی دیگر
بعد از حرف و حدیث های فراوان بالاخره دانشگاه جامع ایرانیان چراغ خاموش و در میان زمزمه های غیر قانونی بودن یا نبودن آغاز به کار کرده است.
به گزارش نامه نیوز، چند روز پیش غلامحسین الهام در حالی که دولت و وزارت علوم فعلی هنوز نظر قطعی خود را درباره این دانشگاه اعلام نکرده اند، گفته است دانشگاه جامع ایرانیان به ریاست آقای احمدی‌نژاد فعالیت خود را آغاز کرده است. الهام که سخنگوی دولت محمود احمدی‌نژاد بود، در حاشیه مراسمی در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت که اطلاعات مربوط پذیرش دانشجو و فعالیت این دانشگاه در وبسایت آن در دسترس است. او هچنین در جواب این سوال که وزارت علوم ایران این دانشگاه را غیرقانونی می‌داند گفت: "آنهایی که اتهام می‌زنند باید دلیل بیاورند." با نگاهی به سایت دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان مشاهده می شود این دانشگاه از آغاز پذیرش دانشجو در مرکز آموزش‌های مجازی این دانشگاه خبر داده است. ضمن اینکه ظاهرا مرکز آموزش زبان این دانشگاه هم مدتی است که فعالیت خود را آغاز کرده است. بر اساس اطلاعاتی که از طریق مرکز آموزش‌های مجازی متعلق به دانشگاه ایرانیان اعلام شده این دانشگاه از مرداد ماه امسال در هشت رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد. این رشته‌ها از جمله شامل روابط بین‌الملل، حقوق خصوصی، حقوق بین‌الملل و تجارت الکترونیک است. سال قبل خبرگزاری فارس از سیل بی شمار پژوهشگرانی خبر داده بود که برای هکاری با این دانشگاه منتظر اعلام شرایط هستند. سایت دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان اعلام کرده است "که درپی تقاضای شمار کثیری از محققان، دانش پژوهان، اساتید و سایر علاقمندان کشور برای همکاری با این دانشگاه، معاونت آموزشی این دانشگاه فرم درخواست همکاری را منتشر کرد.   ابهام در منابع مالی اعلام تاسیس دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان به ریاست محمود احمدی‌نژاد باعث واکنش‌های زیادی شد که یکی از مهم‌ترین آنها، بحث درباره منابع مالی این دانشگاه بود چرا که در روزهای پایانی دولت محمود احمدی‌نژاد گفته شد ۱۶ میلیارد تومان از حساب دولت به حساب این دانشگاه واریز شده است. فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات در مهرماه ۱۳۹۲ اعلام کرد دادخواستی برای رسیدگی به پرونده برداشت ۱۶ میلیارد تومان از حساب دولت صادر شده است. آقای شجاعی در عین حال گفت با پیگیری دادسرا این مبلغ به حساب دولت بازگردانده شده است. یکی از منتقدان جدی تاسیس دانشگاه ایرانیان علی مطهری، نماینده مجلس ایران است که در صحن علنی مجلس از حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران کلیک خواسته مجوز این دانشگاه را به دلیل آنچه که به گفته او ""تخلفات مالی و گرایشات فکری غیراسلامی است"" لغو کند. پیش از این اکبر ترکان، مشاور حسن روحانی رئیس جمهور ایران، انتقال ۱۶ میلیارد تومان از نهاد ریاست جمهوری به دانشگاه ایرانیان وابسته به محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق را "خلاف قانون" و"مجرمانه" دانسته بود.  آقای ترکان به خبرگزاری خانه ملت وابسته به مجلس ایران گفته که "این انتقال غیرقانونی بوده و در هیچ ماده و تبصره قانونی به دولت دهم اجازه چنین انتقالی داده نشده است." این در حالی است که حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس جمهور در دوره آقای احمدی نژاد پیشتر در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: "تمام نقل و انتقالات مالی در نهاد ریاست جمهوری طبق قانون بوده است و هیچ گونه خلافی صورت نگرفته است."
در این سایت چه خبر است؟ سایت http://iiu.ac.ir  به عنوان سایت رسمی دانشگاه جامع ایرانیان در دسترس است. در این سایت فعلا اخبار و جوابهایی به انتقادات و اظهار نظرها درباره غیر قانونی بودن این دانشگاه در صدر است. به عنوان مثال در بخش توضیحات در خصوص تاسیس آورده شده است "نظر به طرح برخی از ابهامات و شبهات در خصوص قانونی بودن روند تاسیس دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان در برخی از رسانه ها، و به منظور تنویر افکار عمومی توضیحات لازم در خصوص مراحل طی شده برای تاسیس دانشگاه به همراه اسناد مربوط به هر مرحله جهت بهره برداری عموم ارائه می گردد: شورای گسترش آموزش عالی (زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری)، در جلسه مورخه 27/6/1389 با تاسیس دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان، موافقت اصولی (اولیه) می نماید. این موضوع طی نامه شماره 24509/22 مورخه 11/7/89 ابلاغ می گردد.
جامع ایرانیان
  تعداد مجتمع های این دانشگاه بنابر اطلاعات این سایت سه مجموعه علوم اقتصادی، علوم پزشکی وفنی مهندسی نام برده شده است و دانشکده ها هم دانشکده زبان های خارجی و حقوق هستند مرکز آموزشهای مجازی نیز فعال است آدرس این مرکز که در سایت لینک داده شده است vl.iiu.ac.ir است و از 8 دوره مجازی خبر می دهد که در مقطع کارشناسی ارشد از مرداد ماه دانشجو می پذیرد. توسعه اقتصادی و برنامه ریزی، علوم اقتصادی، حقوق بین الملل، حقوق خصوصی، روابط بین الملل، تجارت الکترونیک، مهندسی لجستیک و مهندسی مالی و برخی از دوره های کوتاه مدت از جمله رشته های ارائه شده است. همچنین فرم ثبت نام نیز ارایه شده است. در این سایت برای سالیان آینده مراکزی در آذربایجان شرقی ، اصفهان ، فارس، خراسان رضوی و خوزستان نیز در نظر گرفته شده است. در قسمت سئوالات متداول این سایت در پاسخ به سئوالی درباره اعتبار مدرک این داشگاه و اینکه آیا اصلا مدرک آن معتبر است آمده است ؛"بله، با توجه به اینکه این رشته‌ها براساس اساسنامه دانشگاه و مصوبه هیات رییسه تشکیل شده‌اند، اعتبار آنها مانند اعتبار دوره‌های حضوری است." در این سایت قسمت مربوط به هیات رییسه دانشگاه همچنان خالی است و طی حکمی از طرف کامران دانشجو وزیر علوم وقت، عبدالرضا شیخ الاسلامی به عنوان نماینده وزارت علوم در هیات امنای این دانشگاه معرفی شده است.
دلایل غیر قانونی بودن فروردین امسال مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی، فعالیت آموزشی دانشگاه «جامع بین‌المللی ایرانیان» را غیرقانونی اعلام کرد و گفت: باید در هیئت موسس دانشگاه ایرانیان یک عضو روحانی فعال باشد. حسین حسینی گفت: دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان از هر مرجعی که مجوز داشته باشد، برای ادامه فعالیت آموزشی باید از شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز بگیرد. بنابراین همانند گذشته که اعلام کردیم فعالیت آموزشی این دانشگاه غیرقانونی است، هنوز هم تاکید می‌کنیم این دانشگاه باید برای قانونی کردن فعالیت آموزشی خود از این شورا مجوز دریافت کند. به گفته مدیرکل دفتر گسترش، اساسنامه این دانشگاه به دلیل مغایرت‌هایی که با مجموعه قوانین و مقررات مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد، دچار اشکال است: باید در هیئت موسس دانشگاه ایرانیان یک عضو روحانی فعال باشد اما چنین مسئولی وجود ندارد و اعضای فعلی هیئت موسس که نفراتشان کافی نیست، هنوز به تایید نرسیده‌اند. همچنین در پاسخ به اظهارات مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی مبنی بر غیرقانونی بودن پیش ثبت نام داوطلبان تحصیل در دانشگاه ایرانیان روابط عمومی این دانشگاه در اطلاعیه ای نوشت: به اطلاع کلیه علاقمندان به ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی می‌رساند دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان کلیه مستندات و مجوزهای قانونی لازم را طبق مدارکی که از طریق وبگاه دانشگاه منتشر کرده از مراجع مربوطه دریافت کرده است. علاوه براین مکان در نظر گرفته شده برای برگزاری دوره‌ها، اسامی اساتید و اعضای هیات علمی ونیز برنامه های آموزشی رشته‌های تحصیلی را منطبق با برنامه آموزشی رسمی و مصوب کشور بصورت مکتوب به وزارت علوم،تحقیقات وفناوری ارائه کرده است.


وزارت علوم و چالش با دانشگاه ایرانیان منصور کبگانیان - عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی چند روز پیش درباره ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم به پرونده دانشگاه غیردولتی احمدی نژاد، گفت: پرونده دانشگاه ایرانیان در جلسه ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. یک گزارش مکتوب و مفصل که توسط وزارت علوم آماده شد، در شورای عالی انقلاب فرهنگی قرائت، مباحث اولیه مطرح شد و افراد نظرات خود را اعلام کردند اما به دلیل غیبت وزیر علوم در این جلسه، مقرر شد در جلسه دیگری با حضور وزیر علوم مباحث ادامه یابد. به گفته این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در جلسات پیشین هم گزارش دیگری از دانشگاه ایرانیان مطرح شده بود و کم کم در حال نزدیک شدن به جمع بندی نهایی در این باره هستیم. اما با شروع مرداد ماه که آغاز ثبت نام دانشجویان در دوره های مجازی عنوان شده است باید دید آیا وزارت علوم بر غیر قانونی بودن فعالیت این دانشگاه پایفشاری می کند واز فعالیت آن جلوگیری می کند و یا این که سیاست تسامح را در پی می گیرد . آیا مستندات قانونی که دانشگاه جامع ایرانیان خود را واجد آن می داند و همگی آنها دارای امضای یاران احمدی نژاد در دولت قبلی هستند، مورد پذیرش وزارت علوم در دولت یازدهم قرار می گیرد و یا این که این دانشگاه با این تدارکات وسیعی که در سایت رسمی اش خبر از آن میدهد همچنان باید غیر فعال باقی بماند؟منبع: خبرآنلاین




1393/4/8





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن