تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى گيرد، در سينه اش بى قرارى مى كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819057562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخبار کوتاه از استان اردبیل


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اخبار کوتاه از استان اردبیل اردبیل - ایرنا - مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی ، هنری مساجد استان اردبیل گفت: بیش از 150 برنامه جزخوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در کانون های مساجد استان برگزار خواهد شد.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا ، نادر سقا در نشست اداری برنامه ها و فعالیت های ویژه ماه مبارک رمضان کانون های مساجد استان افزود: ماه رمضان در مکتب اسلام ماه ضیافت خدا است و مومنین میهمان این دعوت الهی هستند.
وی گفت: برنامه و فعالیت های مختلفی در ماه رمضان در استان پیش بینی شده است.
وی اعزام سخنران و اساتید به مساجد ، مشارکت در برگزاری برنامه قرآنی 1448 ، برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان ، برگزاری برنامه جزخوانی قرآن کریم در بیش از 150 مسجد اردبیل و برگزاری برنامه های تفسیر آیات زندگی از مهم ترین برنامه های ماه مبارک رمضان ذکر کرد.
وی با اشاره به این که سفره های معنوی ، حلقه تربیتی و پرسش و پاسخ از برنامه های کانون ها در سال های گذشته بوده اظهار کرد: تولید محصولات فرهنگی همزمان با شب های قدر ، توزیع کتب قرآنی ، چاپ ادعیه ویژه ماه مبارک رمضان و توزیع در بین نمازگزاران و مشارکت با دستگاه های فرهنگی از جمله کمیته امداد برای شناسایی نیازمندان و اطعام آنها از دیگر برنامه های کانون های مساجد در ماه رمضان خواهد بود.


بیش از 90 درصد روستاهای بخش مرکزی نیر از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند
**********************************************************************
نیر - فرماندار نیر گفت: بیش از 90 درصد روستاهای بخش مرکزی این شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
اکبر صمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسیر آنتن روستا چای سقرلو که زیرسازی شده و نیاز به آسفالت دارد به زودی اجرا خواهد شد.
وی از اختصاص 10 میلیون ریال برای تکمیل مسجد این روستا خبرداد و گفت: بیش از 20سال است که آبی پشت سد خاکی روستای اینالو جمع آوری نشده و اگر این سد آبدهی شود حدود 300 هکتار از اراضی پایین دست این سد از نعمت آب بهره مند خواهند شد.


سرگرد پاسدار طاهر رحیمی فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرعین شد
*******************************************************************
سرعین - در آیینی سرگرد پاسدار طاهر رحیمی فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرعین شد.
سردار فرهنگ مستعد حصاری فرمانده تیپ 37 سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل روز یکشنبه در این مراسم گفت: مسوولیت در سپاه به منزله تصدی میز و مقام نیست بلکه جابجایی سنگری به سنگری دیگر برای سربازان ولایت است.
وی افزود: عزم ملی و مدیریت جهادی با جناح بندی امکان پذیر نیست و برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و عمل به شعار سال همه ما باید مثل دوران جنگ موفقیت ها را منصوب به خدا بدانیم و در رفع کاستی ها تلاش و تعامل داشته باشیم.
وی اظهار کرد: سپاه به عنوان نهادی همزاد با انقلاب و برخاسته از متن مردم یاد کرد و گفت: این نهاد امروز به پشتیبانی مردم قدرتی عظیم در عرصه های جهانی برای خود کسب کرده که در سایه ولایت رهبری همیشه سرافرازی را بر مردم خویش فراهم کرده است.

همایش استقبال از ماه رمضان در شهرستان نیر برگزار شد
************************************************
نیر - همایش استقبال از ماه مبارک رمضان در نیر برگزار شد.
حجت الاسلام میکائیل مقدسی امام جمعه نیر روز یکشنبه در این همایش گفت: همچنان که طبیعت بهاری دارد بهار قرآن ماه مبارک رمضان است.
حجت الاسلام میکائیل مقدسی به حضور روحانیون طرح هجرت و اعزامی از قم در این شهرستان اشاره کرد و افزود: 25 روحانی مبلغ در ماه مبارک رمضان در70 مسجد روستاهای شهرستان به تبلیغ دین و ثمرات روزه گرفتن خواهند پرداخت.
وی گفت: باید از سیره عملی و نظری ائمه اطهار (ع) الگو بگیریم تا با استفاده از روش آنها بتوانیم رمضانی مبارک پیش رو داشته باشیم.
وی به اهمیت پرداخت زکات اشاره کرد و خواستار تبلیغ ثمرات پرداخت زکات توسط روحانیون به مردم شد.


کارخانه آسفالت نیر پس از هشت سال بلاتکلیفی راه اندازی می شود
************************************************************
نیر - شهردار نیر گفت: کارخانه آسفالت شهر نیر تنها کارخانه شهرستان است که هشت سال است بلاتکلیف مانده و با پیگیری شهردار و شورای اسلامی شهر نیر این کارخانه به بخش خصوصی واگذار شده است.
به گزارش ایرنا ، صاحبعلی رام روز یکشنبه در جریان بازدید از کارخانه آسفالت شهر نیر افزود: ظرفیت تولید آسفالت این کارخانه 100 تن در ساعت است و در چند روز آینده راه اندازی می شود.
وی گفت: با راه اندازی این کارخانه نیاز شهرستان به آسفالت رفع خواهد شد.


دفتر مرکزی توسعه رویکرد اجتماع محور استان اردبیل در شهرستان کوثر ایجاد می شود
***********************************************************************
کوثر - نماینده سازمان مردم نهاد حوزه اعتیاد استان اردبیل از ایجاد دفترمرکزی توسعه رویکرد اجتماع محور این استان در شهرستان کوثر خبر داد.
شهرام خوشبخت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجتماع محور رویکرد پیشگیری است که در آن همه فرایند مداخله پیشگیری را اعضای اجتماع کوچک در محله های شهری و روستایی ، محیط های کار ، محیط های آموزشی در کنار کارشناس تسهیلگر انجام می دهند.
وی گفت: رویکرد اجتماع محور در استان در برخورد با اعتیاد با مشارکت دادن مردم در برنامه ریزی ها از طراحی تا اجرا و ارزشیابی با استفاده از راهبردهای اقتدار افزایی ، آموزش مهارت های زندگی ، حمایت گری و آگاه سازی از بروز بسیاری از نابسامانی ها در سطح اجتماعی جلوگیری کرده و فرآیند آن منجر به افزایش کیفیت زندگی آحاد جامعه
می شود.


مساجد پارس آباد مغان غبار روبی شد
***********************************
پارس آباد - رییس اداره تبلیغات اسلامی پارس آباد گفت: تمام مساجد شهری و روستایی این شهرستان مرزی در آستانه ماه مبارک رمضان غبار روبی و عطرافشانی شد.
حجت الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آیین با مشارکت و همکاری روحانیون مستقر ، هجرت و هیات امنای مساجد و نیز اقشار مختلف مردم و مسوولان در مساجد این منطقه اجرا شده است.
وی گفت: سلامت و بهداشت مساجد در جذب نوجوانان و جوانان به این مکان مقدس نقش مهمی دارد.
وی مساجد را مهم ترین کانون ترویج معنویت دانست و افزود: معنویت حقیقی فقط از دین بر می آید ، در دین اسلام ادعیه ائمه (ع) وجود دارد و مخزن بزرگترین معنویت هاست.
پارس آباد مغان در شمال استان اردبیل و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.


لکه گیری و آسفالت معابر شهر گرمی ادامه می یابد
*********************************************
گرمی - عضو شورای اسلامی شهر گرمی از تداوم عملیات آسفالت و لکه گیری معابر این شهر خبر داد.
علی نوروزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ترمیم آسفالت خبایان های اصلی و فرعی شهر گرمی از مدتی قبل با تکیه بر درآمدهای شهرداری گرمی آغاز شده و با لحاظ فصل کاری ادامه می یابد.
وی گفت: در صورت وصول قیر رایگان که با تلاش مسوولان برای شهرداری ها تامین شده است آسفالت و لکه گیری معابر تسریع خواهد شد.


نمایشگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد در کوثر گشایش یافت
***************************************************
کوثر - نمایشگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر عصر در پارک شکوفه های بادام گیوی گشایش یافت.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوثر روز یکشنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه در راستای اهداف طرح مبارزه همه جانبه با مواد مخدر و با هدف آشنایی بیشتر مردم با ضررهای استفاده از مواد مخدر به ویژه مواد صنعتی دایر شده است.
سعید معصومی افزود: برگزاری این نمایشگاه ها و دوره های آموزشی برای پیشگیری از اعتیاد و جرم های بعد از اعتیاد بسیار موثر است.
شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در 85 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.


فرماندار کوثر: تعامل دستگاه های اجرایی و قضایی موجب آرامش جامعه می شود
******************************************************************
کوثر - فرماندار کوثر گفت: تعامل بین دستگاه های اجرایی و قضایی موجب ایجاد آرامش در جامعه می شود.
علیرضا علیپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهید بهشتی و یارانش با نثار خون پاک خود اسلام و انقلاب اسلامی را بیمه و پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مستحکم کردند.
وی گفت: اگر احکام بسیار دقیق ، روشن و به حق دستگاه قضایی نبود افراد فرصت طلب و سود جو امنیت مردم را به مخاطره انداخته و مسبب مشکلات زیادی می شدند.
1234/7116/7123/7121/7124/ 594/593

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن