تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803675552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخبار کوتاه فرهنگی و مذهبی استان فارس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




اخبار کوتاه فرهنگی و مذهبی استان فارس خبرگزاری رسا ـ ساخت مسجد در مناطق محروم استان فارس، اعزام مبلغ در آستانه ماه مبارک رمضان، بازسازی بقعه مبارکه امامزاده یوسف شیراز و برگزاری مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد فارس، بخشی از اخبار کوتاه فرهنگی و مذهبی استان فارس است.



به گزارش خبرگزاری رسا،‌ در راستای اجرای طرح ساخت مساجد در مناطق فاقد مسجد و محروم استان فارس عملیات ساخت مسجد شهرک صاحب‌الزمان(عج) در منطقه پشت کوه شهرستان داراب آغاز می‌شود. چهارمین مسجد مناطق محروم فارس احداث می‌شود  این مسجد به نام مرحوم حاج عبدالعزیز صالح جمال کویتی ساخته می‌شود و هزینه‌های آن از سوی وراث نیک‌اندیش آن مرحوم تأمین خواهد شد. مراسم کلنگ‌زنی این مسجد، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید حبیب موسوی، نماینده بانیان خیر و مسؤولان شهرستان داراب فردا پنجشنبه، 29 خرداد برگزار می‌شود. یادآور می‌شود، در دو ماه اخیر این چهارمین مسجد است که در مناطق محروم ساخته می‌شود که هزینه آن از کمک‌های خیران تأمین می‌شود. همزمان با ماه رمضان بیش از 20 مبلغ دینی به استهبان اعزام می‌شوند  به مناسبت فرا رسیدن ایام ماه رمضان جهت ساماندهی اعزام مبلغان در این ماه مبارک، نشست شورای تبلیغ استهبان امروز، 28 خرداد برگزار شد. این شورا با حضور امام جمعه شهرستان حجت‌الاسلام مصطفی خاوری، حجت‌الاسلام یونس شاهسونی، مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) و حجت‌الاسلام احمد جاوید، رابط طرح هجرت در دفتر امام جمعه تشکیل شد. در شورای تبلیغ مصوب شد از تمامی روستاها و مساجد نیازسنجی شود و به تعداد درخواستی، روحانیان از دفتر تبلیغات اسلامی قم و اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه فارس اعزام انجام شود. پیش‌بینی‌ می‌شود در سال جاری حداقل 20 نفر، جهت اعزام به شهر و روستاهای شهرستان استهبان توسط اداره تبلیغات اسلامی و نهادهای مرتبط تعیین شوند. بقعه متبرکه امامزاده یوسف شیراز بازسازی می‌شود  الیاس رضایی، معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 28 خرداد در جمع خبرنگاران از بازسازی بقعه متبرکه امامزاده یوسف(ع) روستای گردشگری قلات شیراز خبر داد. 
وی اظهار کرد: ساختمان قدیمی حرم مطهر امامزاده یوسف(ع) از دو سال پیش تخریب و بازسازی آن در زیربنای 200 متر مربع آغاز شد که در این مدت به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده است. 
رضایی اظهار کرد: در راستای رسیدگی به مسائل بازسازی این حرم مطهر امامزاده یوسف(ع)، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس، رییس هیئت امنای حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) و مدیر حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) از این بقعه متبرکه بازدید کردند.  این مقام مسؤول ادامه داد: همچنین در جلسه‌ای که به همین منظور در این محل برگزار شد تصمیمات لازم در خصوص بازسازی ساختمان حرم اتخاذ شد. 
وی، با بیان اینکه عملیات بازسازی حرم مطهر امامزاده یوسف(ع) در تیرماه سال جاری آغاز می‌شود، گفت: در این جلسه اعتبار لازم برای تکمیل ساختمان این بقعه متبرکه، حدود 700 میلیون ریال برآورد شده و تعیین شده است که بخشی از آن با کمک‌های مردم و خیران و بخشی دیگر از محل اعتبار اداره اوقاف فارس تأمین شود.
یادآور می‌شود، حرم مطهر امامزاده یوسف(ع) روستای قلات در موقعیت بسیار خوب گردشگری قرار دارد و در ایام مختلف به خصوص ایام تعطیل مقصد زائرین و گردشگران زیادی است. پایگاه مدیریت جامعه اسلامی در مساجد تمرکز داشته باشد  سید محمد احمدی، استاندار فارس امروز، 28 خرداد در مراسم افتتاحیه دهه نکوداشت و غبارروبی مساجد با بیان اینکه مسجد پایگاه اصلی حکومت اسلامی از آغاز رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) بوده‌ است، گفت: پایگاه مدیریت جامعه اسلامی باید در مساجد تمرکز داشته باشد و همه مسؤولان و مردم باید برای رونق بیش از پیش مساجد تلاش جدی داشته باشند.
  وی، ائمه جماعات را محور فعالیت‌ها و اقدامات مذهبی و فرهنگی در مساجد دانست و افزود: اگر مساجد در مهجوریت و غربت قرار گیرند بدون تردید همه در محجوریت و غربت قرار خواهیم گرفت. 
استاندار فارس همچنین بر لزوم حضور بیشتر جوانان در مساجد به عنوان پایگاه اصلی نشر و گسترش فرهنگ و معارف اسلامی تأکید کرد و گفت: پاکیزگی مساجد به عنوان خانه خدا و محل عبادت بندگان شایسته خدا باید همواره مورد توجه جدی قرار داشته باشد. 
احمدی با اشاره به اجرای طرح مسجد محوری در شیراز عنوان کرد: بر اساس تصویب شورای فرهنگ عمومی استان طرح مسجد محوری در 40 مسجد سطح شهر شیراز در حال اجراست که در این طرح مدیران استان و شهرستان با حضور در مساجد به بررسی مسائل و مشکلات و پاسخگویی به مردم خواهند پرداخت.
  استاندار فارس خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده اجرای طرح مسجد محوری در سطح مساجد شهرستان‌های استان فارس نیز اجرا خواهد شد. مسجد جامع صدرا احداث می‌شود  فرشاد فرزین، مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا امروز، 28 خرداد در جمع خبرنگاران به نقش کلیدی مسجد جامع در هر شهر اشاره کرد و گفت: مسجد جامع به عنوان یکی از عوامل و نمادهای اصلی هویت بخشی شهر اسلامی از نخستین ملزومات پیکره هر شهر محسوب می‌شود. 
وی اظهار کرد: در همین راستا به منظور ارائه خدمات روبنایی به شهروندان، طرح مسجد جامع صدرا در زمینی با زیربنای بالغ بر 23 هزار متر مربع مورد مطالعه، بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت و در اختیار مشاور گذاشته شد. 
فرزین با بیان اینکه مطالعات طرح مسجد جامع صدرا به اتمام رسیده و طرح در مرحله فاز یک معماری است، عنوان کرد: بازدید محلی، بررسی کلی وضعیت زمین، جمع‌آوری اطلاعات مربوط به امکانات منطقه در تأمین تأسیسات زیربنایی و روبنایی مورد نیاز، مطالعه ویژگی‌های اقلیمی و جغرافیایی محل و مذاکره و تبادل نظر با مشاور طرح از نمونه اقداماتی است که تاکنون در خصوص اجرای طرح مسجد جامع شهر صدرا صورت گرفته است. 
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در خصوص حداقل فضاهای مورد نیاز در مسجد جامع صدرا اظهار کرد: مصلای صدرا با توجه به معیارهای اسلامی و اساسی جامعه در قالب یک مجموعه مذهبی ـ فرهنگی دارای عملکردهای متفاوت مذهبی، فرهنگی، اداری و خدماتی به شهروندان شهر جدید صدرا ارائه می‌شود. 
وی اظهار کرد: تاکنون 31 فضای پیشنهادی برای مسجد جامع صدرا در نظر گرفته شده است که از آن میان می‌توان به سالن همایش، کانون فرهنگی، کتابخانه، پارکینگ دو طبقه، سالن نمایشگاه موقت، گالری و مهمان‌سرا اشاره کرد. 
فرزین با اشاره به فضاهای مذهبی مصلای صدرا تأکید کرد: فاز مذهبی و اصلی مجموعه شامل شبستان و گنبد خانه به گونه‌ای طراحی شده است که به لحاظ عرفانی و معنوی مفهوم تجسمی گذر زمان و تأکید بر نقطه عطفی که گنبد خانه و شبستان است را به نمازگزار القا می‌کند و همچنین قرار گرفتن سالنی در زیر شبستان برای مراسم عزاداری دیدگاهی نو و متفاوت ایجاد کرده است. 
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا همچنین به فضاهای فرهنگی این مسجد اشاره کرد و گفت: با توجه به پیش‌بینی تراکم مراکز تجاری نزدیک مصلی، پارکینگ این مجموعه در 3 طبقه در نظر گرفته شده است همچنین کتابخانه و آمفی‌تئاتر از دیگر فضاهای پیشنهادی مجموعه جهت رفاه حال شهروندان است. 
وی گفت: به دلیل کمبود فضای نمایشگاهی در شهر صدرا، نمایشگاهی موقت نیز برای ارائه آثار هنری و همچنین هم خوانی با فضای فرهنگی مصلی با دسترسی جداگانه در مسجد جامع صدرا تعریف شده است.
یادآور می‌شود، شهر جدید صدرا قریب 20 سال است که احداث شده است اما تاکنون مسجد جامع در آن احداث نشده است. مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد فارس برگزار شد  مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس با عنوان طرح «آسمانی‌ها» شب گذشته، 27 خرداد در محل تالار آزادی شیراز برگزار شد. 
حجت‌الاسلام غلامحسین نیازی، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد همه ساله تحت عنوان طرح «آسمانی‌ها» در ایام تابستان برگزار می‌شود. 
وی اظهار کرد: طبیعتاً زمانی که فرزندان ما اوقات فراغت بیشتری دارند و مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل است باید اماکنی امن و برنامه‌های مناسبی برای پر کردن اوقات فراغت آنان در نظر گیریم لذا کانون‌های مساجد فارس که در حال حاضر یک هزار و 70 کانون در استان وجود دارد، با هماهنگی و نظارت ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور این طرح را در فارس اجرا می‌کند. 
حجت‌الاسلام نیازی با بیان اینکه در شیراز حدود 200 کانون فرهنگی در مساجد وجود دارد که قریب 50 هزار نفر از برنامه‌های این طرح استفاده خواهند کرد، گفت: در کل استان فارس نیز قریب 400 هزار نفر از برنامه‌های طرح اوقات فراغت کانو‌ن‌های مساجد استفاده می‌کنند. 
این مقام مسئول با اشاره به قرار گرفتن ماه رمضان در ایام تابستان از اجرای برنامه‌های قرآنی متنوع در این طرح خبر داد و گفت: اجرای جشنواره قرآن، تفسیر قرآن، حفظ قرآن و طرح 1448 قرآنی که طرح حفظ موضوعی قرآن است در قالب این طرح اجرا خواهد شد. 
وی عنوان کرد: همچنین با استخرها، اماکن ورزشی، تفریحی، موزه‌ها و اماکن تاریخی قراردادهایی منعقد می‌کنیم و تخفیف‌های ویژ‌ه‌ای را برای اعضای کانون‌های مساجد اخذ می‌کنیم. 
حجت‌الاسلام نیازی تأکید کرد: ما به تنهایی نمی‌توانیم این مسائل و اوقات فراغت را برگزار کنیم و طبعاً همکاری سازمان‌های دیگری که در سال‌های گذشته همکاری خوبی کرده‌اند را می‌طلبد. 
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس با بیان اینکه مدت زمان اجرای این طرح از اول تیرماه تا پایان تابستان است، گفت: اردوهای زیارتی و سیاحتی به شرطی که مسائل حقوقی آن از قبیل بیمه حوادث رعایت شود را برگزار خواهیم کرد./919/پ203/ب4



۱۳۹۳/۳/۲۸






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن