تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804060550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجت الاسلام سیدعلی خمینی: مردم چشمان تیز بین نظام اسلامی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حجت الاسلام سیدعلی خمینی: مردم چشمان تیز بین نظام اسلامی هستند نهاوند- ایرنا - نوه حضرت امام خمینی(ره) گفت: بر اساس دیدگاه و دستور حضرت امام(ره) ، مردم چشمان تیز بین نظام اسلامی هستند که در همه حال باید نگاه آنان به حکمرانان باشد .


به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید ˈعلی خمینیˈ روز شنبه در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر و مراسم گرامیداشت شهید آیت الله ˈمحمد علی حیدریˈ در مصلای نماز جمعه شهرستان نهاوند استان همدان افزود: داشتن تفکر انتقادی و تدافعی با یکدیگر موضوعی است که حضرت امام (ره) بر اساس دستورات دین اسلام، از ما می خواستند که بر اساس آن مردم هر زمان ایرادی در عملکرد حکومت دیدند آن را بیان و از خدمات انجام شده نیز دفاع کنند.
وی افزود: اینکه گفته می شود در نظام اسلامی ، حفظ نظام از اوجب واجبات است حرف درست و بجایی است اما اینها نباید دلیلی باشد که ما فقط از نظام دفاع کنیم و اشکالات آن را بیان نکنیم بلکه باید به انصاف داوری کرد و انتقاد و دفاع از خدمات انجام شده را در کنار هم انجام داد.
وی داشتن تفکر انتقادی و تدافعی را همانند دوبال برای یک انسان مومن ضروری خواند و افزود: برخی صرفا کارشان انتقاد کردن است و هر حادثه ای که در کشور و اجتماع رخ دهد فقط انتقاد می کنند و برخی شاکله شان نیز فقط در دفاع است و در هر شرایط و حکومتی که باشند از آن دفاع می نمایند.
نوه حضرت امام (ره) افزود: یک انقلابی واقعی آن است که این دو بال را با هم داشته باشد و در مواجهه با نظام اسلامی تفکر انتقادی و تدافعی را بایکدیگر داشته باشد.
وی با تاکید بر جایگاه مردم در چنین دیدگاهی افزود: ملت در تمام ساعات و لحظات باید چشمان تیز بین نظام باشند و دلسوزانه نقد نمایند و اگر خدمتی دیدند نیز دفاع کنند .
وی با بیان اینکه انقلاب ما همانند اسلام ما بر پایه عقلانیت استوار است افزود : انقلاب اسلامی همانند اسلام بر عقلانیت و تفکر استوار است و دشمنان ما از همان ابتدای انقلاب راه افراط رفتند و ده ها نفر از متفکران و اندیشمندان ما همانند رییس جمهور ،نخست وزیر ،دکتر بهشتی و شهید مطهری را ترور کردند و ریشه های انقلاب را که بر پایه عقلانیت استوار بود هدف قرار دادند .
وی افزود: امروز بعد از 30 سال می گویند چرا جمهوری اسلامی با این مزدوران برخورد کرد در حالیکه بی شک اگر نظام با منافقین برخورد نمی کرد امروز ما شاهد گروهی که از داعش عراق خطرناک تر بودند می بودیم و لذا نظام مقتدرانه با آنها برخورد کرد تا بتواند امنیت خودش را تامین نماید .
وی به تحرکات گروه های معاند نظام اشاره کرد و افزود: در عملیات مرصاد منافقین خواستند بخشی از کشور رابگیرند اما مردم جلوی آنها ایستادند و نظام نیز مقتدرانه با آنها برخورد کرد تا مشکلات امروز عراق را نداشته باشد .
وی افزود: مشکل تکفیری ها مشکل بزرگی است که اگر فتوای آیت اله سیستانی که بار دیگر تاثیر مرجعیت را نشان داد، نبود معلوم نیست شرایط عراق چگونه باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اهمیت تفکر در اسلام افزود: تفکر و اندیشه در نگاه اسلامی و در آیات و روایات از ارزش والایی برخوردار است که بر اساس آن قلبی که تفکر نکند در زمره مردگان قرار می گیرد و یک ساعت فکر کردن بهتر از 70 سال عبادت است .
وی با بیان اینکه اساس اسلام نیز بر تفکر استوار است افزود: بر اساس عقاید و دیدگاه های اسلامی عبادت صرفا به زیادی نماز و روزه نیست بلکه عبادت حقیقی آن است که در آن تفکر و اندیشیدن وجود داشته باشد.
حجت الاسلام سیدˈ علی خمینیˈ عبادت ابوذر را نمونه تفکر درعبادت ذکر کرد و گفت: بیشترین عبادت ابوذر تفکراو در امر خدا بوده و همواره در افاق و انفس اندیشه و فکر می کرده است .
وی با بیان اینکه برای تفکر تقسیماتی وجود دارد افزود: از جمله انواع تفکرات تقسیم آن به تفکر آفاقی و انفسی است که بر اساس این تفکر در وجود انسان و تمام مخلوقات خدا نشانه هایی از عظمت او وجود دارد که اگر انسان در آنها اندیشه نماید عبادت کرده است .
وی با اشاره به فرا رسیدن ماه عبادت و خود سازی و توصیه به بهره گیری از این ماه آسمانی افزود: اگر ما در ماه مبارک رمضان به خلقت خودمان و دیگر مخلوقات خدا بیندیشیم عبادت کرده و از اجر و پاداش بزرگی برخوردار خواهیم شد.
وی تفکر معاشی و معادی را از دیگر اقسام تفکر و اندیشه ذکر کرد و گفت: در تفکر معاشی که بر مبنای سود و زیان استوار است انسان در زندگی شخصی و اجتماعی خود منافع و مضراتش را مد نظر قرار می دهد و بر اساس آن عمل می کند .
وی گفت: بر اساس این نوع تفکر معاشی بحث مصلحت پیش می آید که امام آنرا در حکومت مطرح نمودند و امروز یکی از وظایف رهبری تطبیق اصول با مصلحت ها است به گونه ای که در عین رعایت اصول زمانی لازم باشد بر اساس مصلحت نرمش باید به خرج داد و زمانی لازم باشد تند روی لازم است.
وی از نکات مهم و قابل توجه در این نوع تفکر را همخوانی عقل معاشی با عقل معادی عنوان کرد و افزود: یکی از نکات مهم که در این نوع تفکر لازم است مد نظر قرار گیرد این است که بدانیم آیا زندگی و مسیرمان در مسیر الهی و زندگی یک مسلمان قرار دارد .
وی افزود: هنگامی که این تفکر به حیطه اجتماعی و حکومتی می رسد لازم است دولت به امر توجه نماید که آیا جهت گیری او در راستای یک جهت گیری الهی است و به بیانی دیگر آیا عقل معاشی او با عقل معادی او هم خوانی دارد وآیا این دو با هم منطبق می باشند .
وی تفکر اصلاحی و تفکر افسادی را از دیگر انواع تفکر عنوان کرد و گفت: برخی فکرشان ساخته شده برای ایجاد فساد در امور و برخی نیز فکرشان در راستای اصلاح و درست کردن جامعه بنا شده است .
حجت الاسلام سیدˈ علی خمینی ˈ صبح روز شنبه به دعوت امام جمعه، فرماندار و رییس تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند به این شهر سفر کرد که در بدو ورود به این شهرستان با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد و سپس با حضور در جمع مردم نهاوند در مصلای این شهرستان به ایراد سخنرانی پرداخت.
این مراسم با حضور استاندار همدان،معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان، نماینده معین شهرستان نهاوند در مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از مردم در مصلای شهرستان نهاوند برگزار شد.
حجت الاسلام سیدˈ علی خمینی ˈ پس از ایراد سخنرانی، به همراه استاندار و مسوولان شهرستان نهاوندبا حضور در منزل شهید طالبیان با خانواده این شهید دیدار و سپس نهاوند را ترک کرد.
حجت الاسلام سید علی خمینیˈ در هنگام ورود به مصلای نماز جمعه بر خلاف دیگر مسوولان که از جایگاه مخصوص وارد می شوند از میان مردم منتظر در مصلا عبور کرد و به شدت مورد استقبال قرار گرفت و پس از پایان سخنرانی نیز از میان مردم محل مصلا را ترک کرد.
میزان استقبال مردم به حدی بود که وی به سختی از میان خیل عظیم دوستداران خاندان امام راحل عبور نمود و به هنگام ورود و خروج او، مردم با سردادن شعار ˈصلی علی محمد، بوی خمینی آمدˈ از وی استقبال کردند و ایشان به محض ورود در جایگاه قرار گرفت و پس از خیر مقدم امام جمعه و فرماندار شهرستان نهاوند به ایراد سخنرانی پرداخت.
چند تن از کودکان نهاوندی به جایگاه سخنرانی رفتند و با وی روبوسی نمودند و عده ای نیز برای تبرک پارچه را بدست وی می رساندند تا وی آنرا متبرک نماید .
قرار بود که دیدار حجت الاسلام سید علی خمینیˈ با خانواده شهید طالبیان، ساعت پنج بعد از ظهر روز شنبه صورت گیرد اما این برنامه پس از اتمام سخنرانی در جمع مردم نهاوند، انجام شد.
7525/576/681

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن