تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819104517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه اقتصادي برابر است با رونق تجاري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ تير ۱۳۹۳ (۱۳:۳ب.ظ)
استاندار خراسان جنوبي در افغانستان: توسعه اقتصادي برابر است با رونق تجاري استاندار خراسان جنوبي در رأس هياتي اقتصادي ، فرهنگي و آموزشي با هدف توسعه مبادلات اقتصادي و فرهنگي وآموزشي به ولايت فراه افغانستان سفرکرد.
به گزارش خبرگزاري موج، وجه ا... خدمتگزار، توسعه مبادلات اقتصادي و فرهنگي را از جمله مهم ترين اهداف اين سفر عنوان کرد و افزود:به دعوت والي ولايت فراه افغانستان در سفري چند روزه به ولايت فراه افغانستان رفته ايم.
وي ادامه داد: اين سفر در پاسخ به سفر ارديبهشت سال گذشته والي سابق ولايت فراه افغانستان به استان و براي بحث و تبادل نظر پيرامون موضوعات مورد علاقه دو طرف در زمينه هاي مختلف اقتصادي، علمي، فرهنگي، امنيتي و مرزي انجام شد.
به گفته وي طبق برنامه ريزي هايي که انجام شده تفاهم نامه اي در زمينه هاي تجاري، آموزشي، فرهنگي، اقتصادي و بهداشتي - درماني به امضاي استانداران خراسان جنوبي و فراه افغانستان خواهد رسيد تا ان شاءا... شاهد رونق مبادلات اقتصادي استان در زمينه هاي مذکور باشيم.
استاندار خراسان جنوبي گذر رسمي ماهيرود و فعال تر شدن بازارچه هاي يزدان، دوکوهانه وميل 73 را مورد تاکيد قرار داد وگفت: در زمينه توسعه امور گمرکي نيز برنامه ها و طرح هايي داريم که اميد است به مرحله اجرا گذاشته شود تا ضمن تسهيل ورود و خروج کالا تردد تجار و بازرگانان نيز تسهيل شود.
خدمتگزار با بيان اينکه در اين سفر افرادي از بخش خصوصي نيز همراه خواهند هستند، يادآورشد: رونق تجارت بدون استفاده از توان بخش خصوصي امکان پذير نيست از اين‌ رو علاوه بر تجار ،سرمايه گذاراني از بخش خصوصي نيز در اين سفر همراه هستند.
اين مسؤول به افزايش صادرات و واردات به عنوان يکي ديگر از اهداف اين سفر اشاره کرد و افزود: در سال گذشته کل صادرات و ترانزيت کالاي انجام شده از مرز رسمي استان به افغانستان بيش از 312 ميليون دلار بود که به دنبال افزايش آن در سال جاري هستيم.
وي توسعه امور آموزشي و دانشگاهي را از ديگر اهداف اين سفر دانست و تصريح کرد: توسعه آموزش هاي فني و حرفه اي از طريق سازمان آموزش فني و حرفه اي از ديگر مواردي است که در اين سفر به دنبال رسيدن به آن هستيم.
وجه ا...خدمتگزار با اشاره به اينکه خراسان جنوبي جزو دانشگاهي ترين استان هاي کشور است اظهار داشت: در زمينه پذيرش دانشجو از کشور افغانستان در دانشگاه هاي استان نيز آمادگي کامل وجود دارد که در اين سفر به آن خواهيم پرداخت.
استاندار خراسان استفاده از ظرفيت نظام مهندسي ساختمان را مورد تاکيد قرار داد و خاطر نشان کرد: توسعه آموزش هاي کشاورزي نيز از ديگر مواردي است که در اين سفر مورد تاکيد دو طرف قرار خواهد گرفت.
به گزارش اتاق تعاون استان خراسان جنوبي، وي در پايان، خبر افتتاح کنسول گري در بيرجند و بالعکس را داد وگفت: مهم ترين موضوعي که براي پي گيري آن با والي ولايت فراه مذاکره خواهد شد، پي گيري براي ايجاد کنسول گري افغانستان در شهر بيرجند و نيز تقاضاي آن دولت براي ايجاد کنسول گري ايران در شهر فراه خواهد بود؛ زيرا با وجود حجم بالاي تجارت بين دو استان نياز به ايجاد کنسول گري در دو طرف احساس مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن